Συναγωνίστριες, Συναγωνιστές,
Χαιρετίζουμε την 4η Πανελλαδική Συνδιάσκεψη του ΠΑΜΕ και καλωσορίζουμε τις ξένες αντιπροσωπίες. Με το σύνθημα «χτίζουμε μαχητικό, ταξικό συνδικαλιστικό-εργατικό κίνημα, ελπίδας και ανατροπής», φιλοδοξούμε η πείρα και οι κουβέντες που θα ακουστούν αυτό το διήμερο να χαράξουν τις κατευθύνσεις που θα φτάσουν σε κάθε σωματείο, σε κάθε χώρο δουλειάς.
Με γοργούς ρυθμούς η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προωθεί το στρατηγικό σχεδιασμό ντόπιων και ξένων μονοπωλιακών ομίλων για την ανάδειξη της χώρας σε διεθνές διαμετακομιστικό κόμβο εμπορευμάτων. Η ανάδειξη της χώρας σε διεθνή κόμβο μεταφοράς, η δημιουργία μεγάλων εμπορικών σταθμών και η συγκέντρωση του όγκου μεταφοράς σε λίγα χέρια έχει στόχο μόνο να ανεβάσει τα κέρδη των μεγαλοεργοδοτών. Η θέση των οδηγών δεν πρόκειται να βελτιωθεί αντιθέτως θα γίνει χειρότερη. Το ξεπούλημα του λιμανιού του Πειραιά στην COSCO, η ανάδειξη του Θριάσειου σε εμπορευματικό σταθμό και το χάρισμα τη ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ιδιώτες, παραδίδει ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα (μεταφορά, αποθήκευση, διανομή εμπορευμάτων) στα χέρια των μονοπωλιακών ομίλων, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για χιλιάδες απολύσεις, εξασφαλίζοντας με χαριστικές συμβάσεις τα κέρδη τους. Για τα κέρδη αυτά, οι εργαζόμενοι στις μεταφορές δεχόμαστε την συντονισμένη επίθεση της εργοδοσίας και των πολιτικών που την υπηρετούν. Κόβουν μισθούς-συντάξεις-αποζημιώσεις. Καταργούν ΣΣΕ-Τριετίες-Επιδόματα. Η τρομοκρατία-οι εκβιασμοί στους χώρους δουλειάς είναι καθημερινό φαινόμενο. Τα εξαντλητικά ωράρια, η απλήρωτη εργασία έγιναν κανόνας. Ο εξαναγκασμός από τους εργοδότες για δουλειά με αυτοκίνητα ασυντήρητα-υπέρβαρα κλπ., βάζει σε κίνδυνο την ζωή μας και τις ζωές συμπολιτών μας. Τα μέτρα που συνεχώς παίρνουν, μας οδηγούν μαζικά στην ανεργία, στην φτώχεια στην εξαθλίωση. Η περιβόητη ανάπτυξη που διαλαλούν αν και όταν έρθει θα είναι προσωρινή και θα στηρίζεται στα συντρίμμια των εργατικών δικαιωμάτων. Θα είναι ανάπτυξη τύπου COSCO. Δουλειά όπως-όπου και όσο απαιτεί η εταιρεία. Με εργαζόμενους ενοικιαζόμενους από γραφεία δουλεμπορικά με μισθούς πείνας χωρίς δικαιώματα αποζημιώσεις-άδειας, χωρίς συνδικαλιστικά δικαιώματα. Θα είναι ανάπτυξη με κέρδη για τα αφεντικά και φτώχεια για μας. Οι συμβάσεις εργασίας που υπογράφονται είναι ατομικές με ελαστικές σχέσεις απασχόλησης που μας παραπέμπουν σε εργασιακό μεσαίωνα. Αυτό κάνει ακόμα πιο αναγκαίο το σχέδιο νόμου για τις ΣΣΕ που συνυπέγραψαν Ομοσπονδίες, Εργατικά Κέντρα και Συνδικάτα και πρέπει να είναι στην προμετωπίδα των διεκδικήσεων μας.
Για να περάσουν τα μέτρα αυτά χωρίς αντιδράσεις χρησιμοποιούν όλα τα μέσα. Με τα ΜΜΕ που τους ανήκουν κορυφώνουν την επιχείρηση παραπληροφόρησης των εργαζομένων. Θέλουν να μας πείσουν ότι όλα αυτά γίνονται για το καλό μας. Μιλούν για πλεόνασμα, για καλύτερες διαπραγματεύσεις, για κούρεμα του χρέους, για ικανούς και ανίκανους πολιτικούς, συμμαχίες του Νότου, κόκκινες γραμμές και πράσινα άλογα. Για την κρίση του συστήματος που τσακίζει τους εργαζομένους σε όλο τον κόσμο είτε έχουν μνημόνια είτε όχι ούτε λέξη. Χτυπούν την συνδικαλιστική δράση με όλα τα μέσα. Προωθούν νόμο που ουσιαστικά σηματοδοτεί την κατάργηση των σωματείων. Με δικαστικές διώξεις-απολύσεις-συκοφαντίες. Βάζουν στο ίδιο τσουβάλι τους πρωτοπόρους εργάτες αγωνιστές με τους συμβιβασμένους που πρόδωσαν την εργατική τάξη και βολεύτηκαν με προεδριλίκια και θέσεις στον κρατικό μηχανισμό. Βάζουν στο ίδιο τσουβάλι το ΠΑΜΕ με τα στηρίγματα της ΓΣΕΕ (ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ-ΑΠ-ΜΕΤΑ) που με τη δράση τους υπονομεύουν τους αγώνες και ανοίγουν το δρόμο για τα μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση, έχοντας καθαρή επιλογή την παραμονή της χώρας στην ΕΕ πάση θυσία. Φωνάζουν όλοι αυτοί που συνεργάζονται άψογα με την σαπίλα που κατηγορούν, με σκοπό όχι μόνο τον εγκλωβισμό των εργαζομένων αλλά και για να εμποδίσουν την συσπείρωση τους στο ΠΑΜΕ. Χρησιμοποιούν τη δράση του εργοδοτικού συνδικαλισμού που αδυνατίζει το εργατικό κίνημα μεταφέροντας τις απόψεις των εργοδοτών στις γραμμές των εργαζομένων και τις εφαρμόζουν όπου έχουν πλειοψηφία. Το Αντι-ΠΑΜΕ συνονθύλευμα παίζει τον ρόλο του λαγού της εργοδοσίας-κυβέρνησης βάζοντας τις απαιτήσεις του κεφαλαίου σαν αιτήματα των εργαζομένων, έχουν μόνη έννοια να μην χαλάσουν τον Κοινωνικό Διάλογο με εργοδοσία και κυβέρνηση για το πόσα ακόμη θα χάσουν οι συνάδελφοι και πως θα συκοφαντήσουν το ΠΑΜΕ. Είναι ξεκάθαρος ο ρόλος των ξεπουλημένων που κατάφεραν με εκλογικές αλχημείες με εκβιασμούς και ψέματα να εξαπατήσουν συναδέλφους και να παίρνουν πλειοψηφίες σε σωματεία, εργατικά κέντρα κλπ.
Χρησιμοποιούν την ναζιστική εγκληματική οργάνωση της Χ.Α. για να τρομοκρατήσουν με την βία ακόμη και με φόνους (π.χ. Πέραμα-Κερατσίνι). Όπως οι ίδιοι ΧΑ δηλώνουν στόχος τους η εξαφάνιση των ταξικών δυνάμεων από τους χώρους δουλειάς. Σκοπός τους οι εργαζόμενοι χωρίς οργάνωση, χωρίς διάθεση για αγώνα έτσι ώστε να περνούν πιο εύκολα τα αντιλαϊκά μέτρα. Οι διαπιστώσεις είναι καλές και είναι εύκολο πια να γίνουν. Το αναγκαίο είναι να βγουν σωστά συμπεράσματα για να μην γυρίζουμε στα ίδια.
Το ΠΑΜΕ έβαλε έγκαιρα το ζήτημα της απαλλαγής του συνδικαλιστικού κινήματος από την επιρροή των μηχανισμών της εργοδοσίας των κυβερνήσεων της ΕΕ, την απαλλαγή από τα δεσμά των ιδεών της ταξικής συνεργασίας. Είναι όρος απαράβατος για την αποκατάσταση του ταξικού προσανατολισμού, είναι όρος απαράβατος για την ανασύνταξη του εργατικού κινήματος.
Είναι πια αποδεκτό από όλους ότι οι εξελίξεις δικαιώνουν τις θέσεις του ταξικού κινήματος μέχρι κεραίας. Όπως ομολογούν ο ένας μετά τον άλλον ακόμη και υπουργοί, οι ανατροπές στα εργασιακά είναι επιβεβλημένες από τα ισχύοντα στην Ε.Ε. Είναι κοινή στρατηγική επιλογή της ντόπιας πλουτοκρατίας και όλων όσων πίνουν νερό στο όνομα της Ε.Ε. για να βρουν διέξοδο στην κρίση προς όφελος δικό τους.
Σήμερα απαιτούνται αγώνες καλά οργανωμένοι που να εξασφαλίζουν την μέγιστη συμμετοχή του κλάδου. Αγώνες με συνέπεια και συνέχεια με πλαίσιο πάλης που να αγκαλιάζει όλο τον κλάδο των Μεταφορών και να δίνει ώθηση στην προοπτική συμμαχίας στο σύνολο των εργαζομένων. Η εργατική τάξη έχει την υποχρέωση αλλά και την ευθύνη να παραμερίζει τα εμπόδια που μας βάζουν οι αντίπαλοι. Χτίσαμε από την αρχή ένα Σωματείο με ταξικό πόλο συσπείρωσης των οδηγών. Το χτίσιμο του σωματείου το γέννησε η ανάγκη για να μπει φρένο στην πορεία εκφυλισμού και ενσωμάτωσης του συνδικαλιστικού κινήματος στα συμφέροντα της εργοδοσίας. Το γέννησε η ανάγκη να έχουν οι χιλιάδες ανοργάνωτοι οδηγοί στήριξη και αλληλεγγύη στα προβλήματα που υπάρχουν στον κλάδο. Πήραμε την υπόθεση της οργάνωσης του κλάδου στα χέρια μας με στόχο ένα σωματείο κάστρο οργάνωσης-αντίστασης αλλά και αντεπίθεσης. Ένα σωματείο που να οργανώνει τον αγώνα μας να παλεύει-να διεκδικεί αγωνιστικά, λύσεις για τα προβλήματα μας που θα φέρνει κοντά νέους συναδέλφους, να τους δίνει εφόδια για να μπουν στη δράση έτσι ώστε να κατανοούν και να προετοιμάζονται για τους αγώνες που είναι μπροστά μας. Ένα νέο σωματείο ενταγμένο στα ταξικό κίνημα που θα συγκρούεται με τον υποτακτικό ρόλο της ΓΣΕΕ, την λογική της ταξικής συνεργασίας, την λογική της Ε.Ε. και του ΜΑΑΣΤΡΙΧ που ξηλώνουν εργατικά δικαιώματα. Ένα νέο σωματείο που θα συγκρούεται με την εργοδοσία και τους πολιτικούς που την υπηρετούν, που πιστεύει στην ταξική πάλη και που με την στήριξη-την ενεργό συμμετοχή των συναδέλφων θα πατάει γερά στα πόδι του και θα δίνει απαντήσεις στους εργοδότες μέσα στους χώρους δουλειάς. Ένα σωματείο που θα κάνει πράξη την ενότητα που έχει ανάγκη ο κλάδος με πλαίσιο αγωνιστικών διεκδικήσεων.
Η επίθεση ενάντια στην εργατική τάξη, είναι σε εξέλιξη σε όλα τα ευρωπαϊκά κράτη, σε όλο τον κόσμο. Οι εργαζόμενοι στην Ελλάδα και όχι μόνο αλλά παγκόσμια, είναι ανάγκη να στηρίξουμε ένα αγωνιστικό κίνημα με ταξικό προσανατολισμό που θα έρθει σε αντιπαράθεση με το κεφάλαιο, τους πολιτικούς εκπροσώπους του, κόντρα στον κυβερνητικό-εργοδοτικό συνδικαλισμό, ο οποίος με τις αερολογίες-παγίδα περί ταξικής συνεργασίας φέρει σοβαρές ευθύνες για την υποχώρηση του συνδικαλιστικού κινήματος.