Δευτέρα, Νοέμβριος 18

Παρέμβαση της Μαρίας Σφυρή, Εκπροσώπου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατ. Αττικής ΄΄Ο Σωκράτης΄΄ στην Πανελλαδική Συνδιάσκεψη

image_pdfimage_print

Συναγωνιστές, συναγωνίστριες,

 Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατ. Αττικής ΄΄Ο Σωκράτης΄΄ που συσπειρώνεται με τον ταξικό πόλο στο συνδικαλιστικό κίνημα, το ΠΑΜΕ , καλύπτει γεωγραφικά ένα μεγάλο κομμάτι της Αττικής. Τα σχολεία (δημοτικά και νηπιαγωγεία) στους τρεις Δήμους (Αχαρνών, Διονύσου και Ωρωπού) ξεπερνούν τα 140 πράγμα που δυσκολεύει τη συμμετοχή των συναδέλφων στις δράσεις του σωματείου.

 Ωστόσο, το σωματείο, σταθερά σε ταξική κατεύθυνση, παλεύει για τη μαζική συμμετοχή των συναδέλφων στην υλοποίηση των αποφάσεών του, αντιπαλεύοντας τη λογική της ανάθεσης.

 Σήμερα καλούμαστε να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες που υπάρχουν από την κυριαρχία παλιού και νέου κυβερνητικού συνδικαλισμού στον Κλάδο, ώστε γρήγορα να ανασυνταχθούμε και να πολεμήσουμε αποτελεσματικά τα νέα βάρβαρα μέτρα, με βασικά μέτωπα την ανεργία και την ελαστική εργασία στον κλάδο, με αιχμή το «όχι στις μαζικές απολύσεις αναπληρωτών», το σχολείο της αγοράς, της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, που προωθεί παραπέρα και πιο γοργά και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Απέναντι σ’ αυτήν την αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή πολιτική οι πλειοψηφίες σε ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, ΔΟΕ, ΟΛΜΕ ουσιαστικά «έβαλαν το κίνημα στον πάγο» καλλιεργώντας αυταπάτες για την εναλλαγή κυβερνήσεων, τη λογική του « μικρότερου κακού» και αρκέστηκαν σε εξαγγελία κάποιων αγώνων, κι αυτό μόνο όταν πιέζονταν από τη βάση, για την οργάνωση των οποίων όμως δεν έκαναν τίποτα.

Ως εκπαιδευτικοί έχουμε πλέον πείρα, είτε με κρίση είτε με ανάπτυξη, ένας στόχος υπάρχει: να εξασφαλιστεί η κερδοφορία και η ανταγωνιστικότητα του κεφαλαίου κι αυτό μπορεί να γίνει πλέον μόνο με εξαθλιωμένο εργατικό δυναμικό. Η επίθεση που δεχόμαστε είναι μεγάλη και ενιαία πρέπει να είναι η απάντησή μας.

Στα πλαίσια αυτά δρά και ο Σύλλογός μας.Οργανώνει και δίνει τη μάχη των απεργιακών κινητοποιήσεων με συνεδριάσεις και έκτατες γενικές συνελεύσεις, σχεδόν πριν από κάθε απεργία, δίνει τη μάχη της ενημέρωσης και έρχεται σε αντιπαράθεση με ιδεολογήματα του τύπου: «δε βγαίνει τίποτα με τις απεργίες», «απεργία διαρκείας», «οικονομικές δυσκολίες» κλπ.

Με υπομονή και επιμονή, με σταθερή παρουσία και επικοινωνία με τα σχολεία πετύχαμε την αυξημένη συμμετοχή των συναδέλφων στις φετινές απεργίες και στις απεργιακές συγκεντρώσεις.

 Με συνεχείς παραστάσεις διαμαρτυρίας, στη Διεύθυνση Π.Ε. Αν. Αττικής και στην Περιφερειακή Δ/νση, αποτρέψαμε συγχωνεύσεις-συμπτύξεις σχολείων και τμημάτων και κάλυψη σε μεγάλο βαθμό των κενών των σχολικών μονάδων. Ειδικά για την Ειδική Αγωγή αναδείξαμε πολλές φορές τα τεράστια κενά και την έλλειψη υποδομής αλλά και τις αντιεκπαιδευτικές διατάξεις.

Πολλά είναι τα παραδείγματα στην περιοχή μας από σχολικές μονάδες που στεγάζονται σε λυόμενες αίθουσες. Με συνεχείς παρεμβάσεις μας στο Δήμο, σε συνεργασία με τους Συλλόγους Γονέων και τις Λαϊκές Επιτροπές, αποσπάσαμε δεσμεύσεις για την ανέγερση νέων σχολικών μονάδων.

 Το σωματείο παίρνει θέση για όλα τα ζητήματα που απασχολούν τα σχολεία, π.χ. το πρόγραμμα για τα κολυμβητήρια, τη στάση των Σχολικών Συμβούλων που καταντούν επιθεωρητές πολλές φορές, κάλεσε σε αντίσταση στην απλήρωτη εργασία στη σίτιση και στη συνοδεία στα κολυμβητήρια. Ανταποκρίνεται επίσης σε κάθε κάλεσμα συναδέλφου για υπεράσπιση των δικαιωμάτων του.

Επίσης, οργανώνει συσκέψεις με τις νηπιαγωγούς μέλη του Συλλόγου μας, τους αναπληρωτές προκειμένου να ασχοληθεί με τα ιδιαίτερα προβλήματά τους, αλλά και πηγαίνοντας κόντρα στη λογική του Υπ. Παιδείας του « διαίρει και βασίλευε » , την ομαδοποίηση των αναπληρωτών σε επιτυχόντες και μη του ΑΣΕΠ, τρίτεκνους, κατόχους μεταπτυχιακών ή διδακτορικών τίτλων κλπ.. Σε όλα αυτά αντιπαραθέτουμε τη λογική του οργανωμένου, ενιαίου αγώνα όλων των εκπαιδευτικών και την πάγια θέση μας για μόνιμη και σταθερή δουλειά αίτημα πάλης για την ικανοποίηση των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών των παιδιών μας.

 Σε ό,τι αφορά τους αναπληρωτές, ο Σύλλογός μας είναι κοντά τους από την πρώτη μέρα πρόσληψής τους στα γραφεία της Διεύθυνσης, για να τους βοηθήσει, ενημερώσει και να τους καλέσει σε μια πρώτη επαφή με το σωματείο για οργανωθούν και μέσα από αυτό να διεκδικήσουν ίδια δικαιώματα με τους μόνιμους συναδέλφους, αναρρωτικές άδειες, εγκυμοσύνη, επίδομα ανεργίας, μεταφοράς, ενοικίου κλπ. Συνάμα συμμετέχει στις δράσεις της « Πρωτοβουλίας Αναπληρωτών».

 Έξω από τη δράση μας βέβαια δεν αφήνουμε τους φυσικούς συμμάχους μας, τους γονείς. Από την πρώτη μέρα κιόλας της σχολικής χρονιάς ο Σύλλογος με επιστολή προς τους γονείς φροντίζει να τους ενημερώσει για την κατάσταση στην Εκπαίδευση και να τους καλέσει σε κοινές δράσεις και πρωτοβουλίες. Οργανώνει συσκέψεις και κοινές συνελεύσεις με τις Ενώσεις Γονέων και τους Συλλόγους ενημερώνοντάς τους για την αντιεκπαιδευτική πολιτική και το χτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών αλλά και το περιεχόμενο της μόρφωσής τους προσπαθώντας να δημιουργήσει μια λαική συμμαχία και μέτωπο αγώνα γονιών- εκπαιδευτικών.

 Με τις λαϊκές επιτροπές οργανώνουμε συσκέψεις με μαζικούς φορείς, για την αντιμετώπιση κοινών προβλημάτων όπως το κτιριακό, τη χρηματοδότηση σχολείων, την αλληλεγγύη στους πρόσφυγες, τη δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στους μαθητές, τις εγγραφές στα ολοήμερα τμήματα, τις εγγραφές προνηπίων.

 Το προσφυγικό, ως αποτέλεσμα των ιμπερεαλιστικών πολέμων και επεμβάσεων και στων οποίων το στόχαστρο είναι οι λαοί, απασχόλησε έντονα και τη δράση μας στην κατεύθυνση έκφρασης, εμπράκτως, της ταξικής αλληλεγγύης. Οργανώσαμε συγκέντρωση τροφίμων και αναγκαίων ειδών για τους πρόσφυγες μαζί με σωματεία της περιοχής μας και τα παραδώσαμε σε τρεις περιόδους στους καταυλισμούς προσφύγων.

Πήραμε πρωτοβουλίες για την αλληλεγγύη στους πρόσφυγες και αυτοτελώς ως Σύλλογος. Έτσι πολλά σχολεία μετά από κάλεσμα του Συλλόγου μας συγκέντρωσαν τρόφιμα και sleepingbags και τα στείλαμε στους πρόσφυγες. Συμμετείχαμε στην καμπάνια του ΠΑΜΕ « Ένα τετράδιο για την Παλαιστίνη».

 Ο Σύλλογός μας συμμετείχε στην υποδοχή της πορείας ενάντια στην ανεργία, που οργάνωσε ο Δήμος Πάτρας και έφτασε μετά από 10 μέρες στο Σύνταγμα στις 10/4, καθώς και στο Συλλαλητήριο με τους αγρότες στις 13/2.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνουμε και στην οργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων.

Ο Σύλλογος καταγγέλει τη δράση και τις επιθέσεις της ναζιστικής Χρυσής Αυγής γενικότερα αλλά και ειδικότερα στην περιοχή του Μενιδίου, συμμετέχει σε τοπικές κινητοποιήσεις και μερικά χρόνια πριν διαγράψαμε χρυσαυγίτη εκπαιδευτικό.

Ο Σύλλογός μας κάνει σημαντική προσπάθεια για την οργάνωση της πάλης μέσα σε δύσκολες συνθήκες, συνθήκες υποχώρησης του κινήματος. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών του Συλλόγου μας στις δράσεις και πρωτοβουλίες του είναι αναντίστοιχη της επίθεσης που δεχόμαστε. Αν και υπάρχει μεγάλη αναγνώριση και εκτίμηση από τους συναδέλφους στο ΠΑΜΕ για τη σταθερότητα και συνέπεια των λόγων και έργων του( αυτό επιβεβαιώνεται και από τα αποτελέσματα των πρόσφατων εκλογών για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια), αν και στις περιοδείες μας στα σχολεία η αντιμετώπιση είναι θετική όσο ποτέ και από τις συζητήσεις μας βγάζουν συμπεράσματα για τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες και δείχνουν ενδιαφέρον για τις διεθνείς εξελίξεις, εντούτοις λειτουργεί η λογική της ανάθεσης, καθώς και σ΄ ένα μεγάλο κομμάτι του ψηφοδελτίου μας. Χρειάζεται να γίνουν κι άλλα βήματα για να πιστούν να συμμετέχουν σε συλλογικές διαδικασίες, κινητοποιήσεις.

Χρειάζεται η δράση μας να επικεντρωθεί ακόμα περισσότερο στους αναπληρωτές – νέους εκπαιδευτικούς. Να ενισχυθεί το μέτωπο στην ανεργία και να διεκδικήσουμε κάλυψη των απωλειών μας και των σύγχρονων αναγκών μας. Φέτος 4 χιλιάδες αναπληρωτές έμειναν έξω από τα σχολεία.

Να ενισχύσουμε τη δράση μας στα κεντρικά προβλήματα που αφορούν στο σχολείο της αγοράς και της Ε.Ε. Να κατανοηθεί η σύνδεση οικονομίας – παιδείας, ότι όσο βαθαίνει η καπιταλιστική κρίση τίποτα και κανένας δε θα μείνει αλώβητος, και η ανάγκη συνάμα και δυνατότητα στον 21ο αιώνα για ένα σχολείο ολόπλευρης μόρφωσης, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν, ενιαίο δωδεκάχρονο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.

Να συνεχιστεί η παρέμβαση στους μαθητές, στο μορφωτικό περιεχόμενο της γνώσης, με ανακοινώσεις, σχολικές γιορτές, πρωτοβουλίες και εκδηλώσεις αλλά κύρια με το περιεχόμενο των μαθημάτων. Οι μαθητές αποτελούν την αυριανή βάρδια της εργατικής τάξης και το σχολείο τους προετοιμάζει, σύμφωνα με τις ανάγκες του κεφαλαίου, για ανειδίκευτους εργάτες, με σκυμμένο κεφάλι, μισή μόρφωση, μισή εργασία, μισά δικαιώματα ,μισή ζωή.

Να ανοίξουμε ειδικό μέτωπο στη Χρυσή Αυγή. Μέτωπο και στις απόψεις «έξω η πολιτική και τα συνδικάτα από τα σχολεία.» Να αναμετρηθούμε με τη λογική των «ίσων αποστάσεων» και των «δύο άκρων». Να αντιμετωπίσουμε το φασιστικό δηλητήριο στην ουσία του, διαπαιδαγωγώντας με τη στάση μας. Φέτος κατέβηκε και ψηφοδέλτιό της στις εκλογές για το ΚΥΣΠΕ πράγμα πολύ επικίνδυνο μέσα στους κόλπους της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Να συνεχιστεί η δράση για την αλληλεγγύη στους πρόσφυγες. Η καμπάνια που έχουμε ανοίξει να αποκαλύπτει τις αιτίες της προσφυγιάς, την ανάγκη αγώνα ενάντια στον ιμπεριαλισμό. Να συνεχιστεί σταθερά η βοήθεια προς τους πρόσφυγες, να μην ξεχαστούν εγκλωβισμένοι στα άθλια hotspots.

Comments are closed.