On the “Labor Requisition” of TAP workers in Portugal

0

 

 

 

Dear Comrades of CGTP-In,
PAME that represents the class trade union movement of Greece, condemns the terrorizing attempt of the Portuguese Government, which imposed “Labor Requisition” to stop the strike prepared by the aviation workers of TAP for 27 to 30 of December against the privatization of the State Company TAP and to defend their rights. We express our solidarity and support to the workers of TAP and we will stand by you in whatever way you decide to continue the fight.
The capital and the political-legal system that serves it, in to promote its interests, privatizations, wage reductions and the elimination of workers’ rights to education and health, in all EU countries, attacks trade union rights and freedoms of workers. The EU and the governments of the Member States go on a planned attack against the workers’ right to strike and demand collective agreements.
In Greece 9 out of 10 strikes are called illegal and every day we witness trade union leaders of PAME to be laid off, accused and dragged to courts, only because they organize the workers’ struggle, while “Labor Requisition”, “Civil Mobilisation Act” is used more and more frequently by the Greek Governments to terrorize workers. Simultaneously political parties of the Capital promote laws to change the role of Trade Unions, to restrict their rights, to submit the trade union movement under class collaboration.
Workers in Greece, Portugal, in every EU country must strengthen the fight to defend their rights, trade union freedoms, and the right to strike. Against state violence and repression we must strengthen the solidarity movement at national and international level, coordination and joint action of class trade unions in Europe.

We demand:
• Taken back now the measure of “Labor Requisition”
• Realize the just demands of workers of TAP
• No to the selling of TAP

 

PAME
Secretariat of International Relations

 

 

 

Όχι στις απολύσεις των εργαζομένων στη λειτουργία των διοδίων Ακτίου

0

Επιβεβαιώνεται για μία ακόμη φορά και μάλιστα με τον χειρότερο τρόπο, ότι δεν υπάρχει κοινωνική ευαισθησία στην εργοδοσία και όλα θυσιάζονται στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της μεγιστοποίησης του κέρδους.

Ο ανάδοχος εργολάβος που πήρε την λειτουργία των διοδίων του ΑΚΤΙΟΥ, από την 1η του Γενάρη δεν προτίθεται να ανανεώσει τις συμβάσεις των 20 εργαζομένων που στήριξαν τη λειτουργία της ζεύξης, από την κατασκευή της και μέχρι σήμερα, αλλά προτίμησε να προσλάβει ανειδίκευτους εργαζόμενους κάτω των 25 χρόνων, για να έχει το μέγιστο οικονομικό όφελος. Το χειρότερο είναι ότι εμείς οι εργαζόμενοι με τις κρατήσεις του μισθού μας, επιδοτούμε αυτή την πολιτική των εργοδοτών.

Καλούμε την Επιθεώρηση εργασίας και τον ΟΑΕΔ να εξετάσουν την νομιμότητα αυτών των ενεργειών καθώς και την τήρηση των όρων επιδότησης. Δεν είναι δυνατόν να επιτρέπεται η απόλυση εργαζομένων που άρχισαν να φαίνονται “ακριβοί” στον εργοδότη και η άμεση πρόσληψη επιδοτούμενων ανειδίκευτων, όλα αυτά κάτω από την κάλυψη 3μηνων και ίσως και μικρότερων συμβάσεων που υπογράφηκαν κάτω από την απειλή της ανεργίας.

Καλούμε την Εγνατία Οδό Α.Ε. να εξαντλήσει τις δυνατότητες από την σύμβαση και να υποχρεώσει τον νέο ανάδοχο λειτουργίας και συντήρησης να μην προβεί σε έμμεσες (ουσιαστικά) απολύσεις. Δεν αναφερόμαστε μόνο στο σταθμό Ακτίου αλλά σε όλο το δίκτυο της Εγνατίας, αφού ο ανάδοχος λειτουργίας είναι πλέον ο ίδιος. Εξάλλου είναι και προς το συμφέρον της εταιρίας να μην διαταράσσεται ή διακόπτεται η λειτουργία των Σταθμών.

Καλούμε τον ανάδοχο να επανεξετάσει την απόφασή του και να διαβουλευτεί με τους έμπειρους εργαζόμενους στο Σταθμό Διοδίων Ακτίου.

Είμαστε όλοι αλληλέγγυοι, στον δίκαιο αγώνα των εργαζομένων για να διαφυλάξουν την εργασία τους.

 

Θεσσαλονίκη,   29 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2014

 

                                                                                              ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΣΕΤΕΟ

      Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΕΤΕΟ                                                                                                                                   Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

                                                                  

  Δημήτρης Σημαιοφορίδης                                                                                                                           Αναστάσιος Παπαδόπουλος

Κοινή ανακοίνωση ναυτεργατικών σωματείων και ιταλικών συνδικάτων για το ατύχημα στο επιβατηγό – οχηματαγωγό “Norman Atlantic”

0

 

 

 

Για   άλλη  μια  φορά  αποδεικνύεται   ότι   το  κυνηγητό  του  κέρδους  των  εφοπλιστών,  δεν  συμβιβάζεται   με  τη   λήψη  όλων των  αναγκαίων  μέτρων για  την  προστασία  της  ανθρώπινης  ζωής  στη  θάλασσα.

Όπως  έχει  αποκαλυφθεί πίσω   από τα  τραγικά  ναυάγια,  πυρκαγιές  κ.α. βρίσκονται σοβαρές παραλήψεις  της  αξιοπλοΐας  των  πλοίων,  με  οδυνηρές  συνέπειες  για  τους  επιβάτες  και  τους  ναυτεργάτες.

Με την πυρκαγιά  που ξέσπασε  το  ξημέρωμα της Κυριακής 28 Δεκέμβρη 2014,στο γκαράζ  του πλοίου «NORMAN ATLANTIC» με Ιταλική σημαία, πλοιοκτησίας «VISEMAR DI NAVIGAZIONE SRL», έχει  ναυλωθεί  από την  ΑΝΕΚ,   τέθηκε σε κίνδυνο η ζωή των 478 επιβαινόντων στο πλοίο.

Το γεγονός αυτό έχει γεννήσει πολύ σοβαρά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν με ακρίβεια και να ελεγχθεί αυστηρά η τήρηση των κανόνων ασφαλούς ναυσιπλοΐας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Πρώτο, ποιες είναι οι πραγματικές αιτίες της πυρκαγιάς, αν λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης , αν υπήρχε η αναγκαία στεγανότητα του πλοίου   και γιατί δεν έγινε δυνατόν να αντιμετωπιστεί η πυρκαγιά  από την αρχή;

Δεύτερο , με δεδομένο ότι κάθε καθυστέρηση σε περίπτωση πυρκαγιάς εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για τη ζωή των επιβαινόντων ,   γιατί ενώ η πυρκαγιά εκδηλώθηκε στις 4 περίπου το ξημέρωμα της Κυριακής 28 Δεκέμβρη, απομακρύνθηκαν μόνο 150 επιβάτες με σωσίβιες λέμβους και παρέμεινε στο πλοίο  μεγάλος αριθμός επιβαινόντων,  σε μια περιοχή (ανοικτά της Κέρκυρας)  που μπορούν, παρά τις συγκεκριμένες (χωρίς υπερβολές) άσχημες καιρικές συνθήκες, να συμβάλλουν έγκαιρα στην επιχείρηση διάσωσης παραπλέοντα πλοία,  πολεμικά πλοία, ρυμουλκά ανοικτής θαλάσσης  και ελικόπτερα παντός καιρού  ;

Τρίτο, Ποιο είναι το ιστορικό του πλοίου, αν είναι μετασκευασμένο οχηματαγωγό,  αν δικαιολογείται η παρουσία τόσο μεγάλου αριθμού επιβατών και  οχημάτων,  αν   η  οργανική  σύνθεση   του  πλοίου   κάλυπτε  τις   ανάγκες, και αν ήταν επαρκεί  και  λειτούργησαν τα μέσα διάσωσης;

Τέταρτο,  Ποιο είναι το ιστορικό των ελέγχων του πλοίου,  πως  αντιμετωπίστηκαν οι παρατηρήσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια του ελέγχου στις 19   Δεκεμβρίου 2014  από τις Λιμενικές Αρχές στην Πάτρα , που  έχουν  αναρτηθεί  στο  σύστημα  “EQUASIS” (www.,equasis.org), παρατηρήσεις πολύ σοβαρές που αφορούν  την  αξιοπλοΐα  του  «NORMAN ATLANTIC».

Σε κάθε περίπτωση η πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο πλοίο «NORMAN ATLANTIC» , ο κίνδυνος για τη ζωή των 478 επιβαινόντων και οι όποιες  παραλήψεις στην τήρηση των κανόνων ασφαλείας, θέτουν με επιτακτικό τρόπο την άμεση πραγματοποίηση συστηματικού ελέγχου στα επιβατικά πλοία για την τήρηση των κανόνων προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Το πρώτο ζήτημα που προέχει είναι η χρησιμοποίηση όλων των μέσων και τρόπων, για τη διάσωση των επιβαινόντων στο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «NORMAN ATLANTIC», δεν χωρά άλλη καθυστέρηση , οι ευθύνες είναι μεγάλες

 

ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ

 

  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΣ Ε.Ν. «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΜΑΓΕΙΡΩΝ Ε.Ν
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΩΝ – ΡΥΜΟΥΛΚΩΝ
  • USB – Γραμματεία Θαλάσσιων Μεταφορών Ιδιωτικού Τομέα

 

Πειραιάς – Ρώμη 28 Δεκέμβρη 2014

 

 

 

Common Press Release by Greek and Italian trade unions on the fire that broke out in the Ferry “Norman Atlantic”

0

 

 

 

Once again is being proven that the shipowners’ chase of profit is incompatible with taking all necessary measures to protect human life at sea. As it has been revealed, behind the tragic shipwrecks, fires, etc. are serious omissions of seaworthiness of the vessels, with painful consequences for passengers and seamen.

With the fire that broke out at dawn of Sunday, December 28, 2014, in the garage of the ship «NORMAN ATLANTIC» – with Italian flag, owned by «VISEMAR DI NAVIGAZIONE SRL», which has been chartered by the Greek Company ANEK- were compromised the lives of the 478 passengers who were on board.

This has generated very serious questions to be answered accurately and to strictly check the compliance with the rules of safe navigation and protection of human life at sea.

Firstly, what are the real causes of the fire, if the extinguishing media operated, if there was the necessary impermeability of the ship and why was it not possible to deal with the fire from the beginning?

Secondly, given that any delay in case of fire poses huge risks to the lives of the persons on board, why though the fire broke out at approximately 4 pm of Sunday, December 28, were removed to lifeboats only 150 passengers and still remained on board a large number of passengers, even though they were in an area (off of Corfu) where despite the specific adverse weather conditions(without the exaggerations), could contribute to the timely rescue operation sail ships, warships, tugs and offshore helicopters weatherproof?

Thirdly, what is the background of the ship, if it is a retrofitted ferry, if it was justified the presence of such a large number of passengers and vehicles, if the organic composition of the ship could meet the needs, and if there were sufficient rescue instruments and whether they functioned?

Fourthly, what is the background of inspections of the ship, how the remarks made during the inspection on 19 December 2014 by the Port Authority in Patras -which are available on the system “EQUASIS” (www.equasis.org)- were addressed, remarks that were very serious regarding the seaworthiness of «NORMAN ATLANTIC».

In each case the fire that broke out in the ship «NORMAN ATLANTIC», the risk to the lives of 478 persons on board and any omissions in compliance with safety rules, set in an urgent manner the immediate realization of systematic inspections on passenger ships to meet the standards of protection of life at sea.

The first priority is the use of all means and ways to rescue the persons on board in the passenger ferry «NORMAN ATLANTIC», without any further delay. The responsibilities are great.

 

Peiraus – Greece/ Roma – Italy  Sunday 28th of December 2014

                       

National Union of Maritime Cooks – PEEMAGEN

National Union of Maritime Mechanichs – PEMEN

National Union of Maritime Machine Workers – Stefenson

National Union of Crews Towing – Lifeboats – PEPRN

USB Lavoro Privato settore Trasporto Marittimo

 

 

 

Ανακοίνωση Γραμματείας Εμπορίου – Υπηρεσιών για τις συλλήψεις στο βιβλιοπωλείο “ΙΑΝΟΣ”

0

 

 

 

Η γραμματεία εμπορίου υπηρεσιών καταγγέλλει τον αυταρχισμό της κυβέρνησης και της εργοδοσίας του βιβλιοπωλείου ΙΑΝΟΣ για τις συλλήψεις που έγιναν από τις δυνάμεις καταστολής, προσπαθώντας να επιβάλλουν «πάση θυσία» την κατεύθυνση της Ε.Ε και των μονοπωλίων του κλάδου του εμπορίου για  την πλήρη κατάργηση της κυριακάτικης αργίας. 

Καλούμε όλους τους εμποροϋπαλλήλους μέσα σε κάθε χώρο δουλειάς να καταδικάσουν τον αυταρχισμό της κυβέρνησης και να αγωνιστούν για τη νομοθετική κατοχύρωση της κυριακάτικης αργίας. 

 

 

 

On the fire that broke out in the Ferry “Norman Atlantic”

0

 

 

 

Once again is being proven that the shipowners’ chase of profit is incompatible with taking all necessary measures to protect human life at sea. As it has been revealed, behind the tragic shipwrecks, fires, etc. are serious omissions of seaworthiness of the vessels, with painful consequences for passengers and seamen.

With the fire that broke out at dawn of Sunday, December 28, 2014, in the garage of the ship «NORMAN ATLANTIC» -with Italian flag, owned by «VISEMAR DI NAVIGAZIONE SRL», which has been chartered by the Greek Company ANEK- were compromised the lives of the 478 passengers who were on board.

This has generated very serious questions to be answered accurately and to strictly check the compliance with the rules of safe navigation and protection of human life at sea.

Firstly, what are the real causes of the fire, if the extinguishing media operated, if there was the necessary impermeability of the ship and why was it not possible to deal with the fire from the beginning?

Secondly, given that any delay in case of fire poses huge risks to the lives of the persons on board, why though the fire broke out at approximately 4 pm of Sunday, December 28, were removed to lifeboats only 150 passengers and still remained on board a large number of passengers, even though they were in an area (off of Corfu) where despite the specific adverse weather conditions(without the exaggerations), could contribute to the timely rescue operation sail ships, warships, tugs and offshore helicopters weatherproof?

Thirdly, what is the background of the ship, if it is a retrofitted ferry, if it was justified the presence of such a large number of passengers and vehicles, if the organic composition of the ship could meet the needs, and if there were sufficient rescue instruments and whether they functioned?

Fourthly, what is the background of inspections of the ship, how the remarks made during the inspection on 19 December 2014 by the Port Authority in Patras -which are available on the system “EQUASIS” (www.equasis.org)- were addressed, remarks that were very serious regarding the seaworthiness of «NORMAN ATLANTIC».

In each case the fire that broke out in the ship «NORMAN ATLANTIC», the risk to the lives of 478 persons on board and any omissions in compliance with safety rules, set in an urgent manner the immediate realization of systematic inspections on passenger ships to meet the standards of protection of life at sea.

The first priority is the use of all means and ways to rescue the persons on board in the passenger ferry «NORMAN ATLANTIC», without any further delay. The responsibilities are great.

 

Peiraus, Sunday 28th of December 2014

 

National Union of Maritime Cooks-PEEMAGEN

National Union of Maritime Mechanichs-PEMEN

National Union of Maritime Machine Workers-Stefenson

National Union of Crews Towing – Lifeboats-PEPRN

 

 

 

Παρέμβαση του ΕΚ Σάμου και του Σωματείου Εργαζομένων στο Νοσοκομείο, για την αγορά ασθενοφόρων και την πρόσληψη οδηγών

0

Ανοιχτή επιστολή προς τον πρωθυπουργό της Ελλάδας κ. Aντώνη Σαμαρά

Σάμος 29/12/2012

Κύριε Πρωθυπουργέ,

Είμαστε σίγουροι, πως είστε ενήμερος  για την κατάσταση που επικρατεί στη Σάμο σε σχέση με τη παροχή υγειονομικής περίθαλψης και ιδίως με το ΕΚΑΒ, αφού είναι αποτέλεσμα των μέτρων που έχουν παρθεί τα τελευταία χρόνια.

Η κατάσταση που επικρατεί  είναι πέρα για πέρα απαράδεκτη και εγκληματική εξαιτίας της πολιτικής σας. Αυτό καταδεικνύουν τόσο οι αλλεπάλληλες παρεμβάσεις που έχουμε κάνει  προς: τη Διοίκηση του Νοσοκομείου Σάμου, την Κεντρική Διοίκηση του ΕΚΑΒ, τη Β’ Υγειονομική Περιφέρεια Πειραιώς και Αιγαίου, αλλά και προς το ίδιο το Υπουργείο Υγείας, όσο και το πόρισμα του ΣΕΥΥΠ (του Σώματος Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας).

Είναι πολλαπλά τα θανατηφόρα δυστυχήματα και καθημερινά τα αιφνίδια περιστατικά όπου το ένα και μοναδικό επανδρωμένο ασθενοφόρο δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες του σαμιώτικου λαού.

Η κατάσταση κύριε πρωθυπουργέ είναι σε αντιδιαστολή με τις εξαγγελίες σας. Μας λέτε ότι τα οικονομικά του κράτους προοδεύουν και πάνε καλά αλλά όχι για όλο το λαό. Στη Σάμο έχουμε συμπολίτες μας που είτε πεθαίνουν στο δρόμο αβοήθητοι, είτε μεταφέρονται στο Κέντρο Υγείας Καρλοβάσου ή στο νοσοκομείο στο Βαθύ στις καρότσες αγροτικών οχημάτων.

Οι σαμιώτες ξέρουν πολύ καλά ότι αν χρειαστούν ασθενοφόρο ή υγειονομική περίθαλψη δεν θα τη βρουν. Είναι αβοήθητοι και γι αυτό ευθύνεται η αντιλαϊκή πολιτική για την Υγεία που ακολουθεί η κυβέρνησή σας αλλά και όλες οι προηγούμενες. Είναι η πολιτική που κόβει τη χρηματοδότηση, απολύει εργαζομένους, καταργεί τις προσλήψεις, ιδιωτικοποιεί και εμπορευματοποιεί την Υγεία. Ένα αγαθό το οποίο πρέπει να είναι αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν για όλο το λαό.

Θεωρούμε κοροϊδία και εξαπάτηση τις εδώ και χρόνια (από το 2010!!!!…) εξαγγελίες υπουργών σας, για προσλήψεις τεσσάρων διασωστών για τη Σάμο. Και λέμε κοροϊδία διότι πρώτα απ όλα ο διαγωνισμός δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη και κυρίως ακόμη και όταν ολοκληρωθεί θα είναι πίσω από τις πραγματικές ανάγκες. Οι 4 διασώστες δεν επαρκούν.

Απαιτούμε :

  • Άμεσα να στελεχωθεί και να  λειτουργήσει αυτόνομα το παράρτημα  του ΕΚΑΒ στη Σάμο.
  • Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Υγεία και Πρόνοια για όλους χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

 

Βασιλική Βρυνιώτη, Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Νομού Σάμου

 Σταμάτης Φιλιππής, Πρόεδρος του Νομαρχιακού Τμήματος Σάμου της ΑΔΕΔΥ

ΠΑΜΕ Web Radio – Οι εκπομπές των Χριστουγέννων 2014

0

Ακούστε την εκπομπή “ΠΑΜΕ δρόμο” με τον Γιώργο Σαρρή

Για αποθήκευση των εκπομπών κάντε δεξί κλικ στο σύνδεσμο και επιλέξτε “Αποθήκευση ως…”

ΠΑΜΕ Web Radio – Οι εκπομπές της Τετάρτης 24 Δεκέμβρη 2014

0

Ακούστε την εκπομπή “Γεια σου περήφανη κι αθάνατη εργατιά” με την Μαρία Καραπιπέρη

Για αποθήκευση των εκπομπών κάντε δεξί κλικ στο σύνδεσμο και επιλέξτε “Αποθήκευση ως…”

To πρόγραμμα του web radio του ΠΑΜΕ για τις γιορτές

0

Το εβδομαδιαίο πρόγραμμα του σταθμού μετατρέπεται για τις επόμενες 2 βδομάδες των εορτών και επιστρέφει δυναμικά στις 5 Ιανουαρίου.

 Οι εορταστικές εκπομπές θα είναι οι εξής:

 ΤΕΤΑΡΤΗ 24/12 & 31/12

12:00 “Γεια σου περήφανη & αθάνατη εργατιά» με την Μαρία Καραπιπέρη με κάλαντα και έθιμα από όλη την Ελλάδα

 ΠΕΜΠΤΗ 25/12 & 01/01

21:00 «ΠΑΜΕ ΔΡΟΜΟ»  με το Γιώργο Σαρρή

 ΣΑΒΒΑΤΟ 03/01

12:00 «Οι αγώνες στο επίκεντρο» με καλεσμένο, μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ.

 Το web radio του ΠΑΜΕ εύχεται σε όλους τους εργαζόμενους, τους ανέργους, τους νέους,  τους συνταξιούχους να έχουν ένα καλό αγωνιστικό 2015!

 

Το Γραφείο Τύπου