Τρίτη, 28 Ιουνίου

ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ: Καλούμε τους ναυτεργάτες να οργανώσουμε την πάλη για το σύνολο των οξυμμένων προβλημάτων μας

0

Στη σημερινή συνεδρίαση της Ε.Ε της ΠΝΟ καταγγείλαμε το  αντεργατικό σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας με τίτλο «Κύρωση Κώδικα νομοθεσίας θαλάσσιων ενδομεταφορών και δικαιωμάτων επιβατών», στο οποίο κωδικοποιεί το σύνολο των αντεργατικών νόμων, που έχουν ψηφιστεί και εφαρμοστεί από όλες τις μέχρι σήμερα κυβερνήσεις για την απελευθέρωση των θαλάσσιων ενδομεταφορών και είναι στις κατευθύνσεις του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 3577/92.

Αυτός ο ευρωπαϊκός κανονισμός έχει συμβάλλει στο να μην εφαρμόζεται ενιαία ΣΣΕ για όλους τους ναυτεργάτες στον κλάδο της κρουαζιέρας, αποτελεί επιδίωξη των εφοπλιστών για να εφαρμοστεί σε όλες τις κατηγορίες πλοίων στις θαλάσσιες ενδομεταφορές.

Η κυβέρνηση με διαδικασίες fast track κατέθεσε χτες  στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου το κατάπτυστο ν/σ και θα συζητηθεί στην ολομέλεια της βουλής την Πέμπτη 23 Ιούνη.

Απαιτούμε την απόσυρση του και προειδοποιούμε τους εφοπλιστές και την κυβέρνηση να μην τολμήσουν να βάλουν ταφόπλακα στις ΣΣΕ, την κοινωνική ασφάλιση. Οι ναυτεργάτες είναι αποφασισμένοι και δεν κάνουν βήμα πίσω από την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους, τη διεκδίκησή των συγχρόνων αναγκών τους.

Στην ίδια κατεύθυνση είναι και οι εξελίξεις που διαμορφώνονται στα πλοία που δρομολογούνται μεταξύ Ελλάδας – Ιταλίας, όπως και το έγγραφο της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ), που απαιτεί από το υπουργείο ναυτιλίας την πρόσληψη Ουκρανών ναυτικών ως κατώτερο πλήρωμα σε ελληνικής σημαίας πλοία, διευρύνοντας την ανασφάλιστη εργασία.

Στη συνεδρίαση επαναλάβαμε τη θέση μας, που αποτελεί την μονή απάντηση στην επιθετικότητα των εφοπλιστών και των κυβερνήσεων τους, να εφαρμόζεται ΣΣΕ, κοινωνική ασφάλιση για το σύνολο των ναυτεργατών από όποια χώρα και αν προέρχονται.

Στη συζήτηση για την έκθεση της εξελεγκτικής επιτροπής και τον Ισολογισμό του 2021 της Ομοσπονδίας, αναδείξαμε για άλλη μια φορά ότι τα οικονομικά της ομοσπονδίας δεν είναι αποσπασμένα από τη συνολική στάση του Γ.Γ και των ηγεσιών της πλειοψηφίας των ναυτεργατικών σωματείων, που συνεχίζουν να αποτελούν μηχανισμό των εφοπλιστών. Μέσα από τις συμφωνίες έναντι αμοιβής, που υπογράφουν με τους εφοπλιστές σε συνεργασία με την ITF, ενώ δεν θέλουν να αλλάξει ούτε μια λέξη από το αντιδραστικό καταστατικό της ΠΝΟ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στον ισολογισμό του 2021, μέσα από τις συμφωνίες με τους εφοπλιστές εισέπραξαν 6.771.875 ευρώ!!!

 Τα σωματεία μας καλούν το σύνολο των ναυτεργατών, με τη μαζική συμμετοχή να οργανώσουμε την πάλη για το σύνολο των οξυμμένων προβλημάτων μας, με όπλο την πολύτιμη παρακαταθήκη των ταξικών αγώνων, ενάντια στην πολιτική των εφοπλιστών, της κυβέρνησης, των πολιτικών και συνδικαλιστικών εκπροσώπων τους.

Print Friendly, PDF & Email
Share.

Comments are closed.