Περιφερειακή Αρχή Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης
Τόσο αδαείς, με τόσες ασχετοσύνες και σκοπιμότητες προκειμένου να βάλουν εμπόδια στην εφαρμογή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας!!!!
ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ !!!
Μνημείο αντεργατικών σκοπιμοτήτων, αλλά και ασχετοσύνης αποτελεί το με αριθμό πρωτ. 419776/6076/19-12-2024 έγγραφο (συνημμένο) της Περιφερειακής Αρχής Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης με τίτλο «Εφαρμογή Ειδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για τη ρύθμιση όρων και συνθηκών απασχόλησης των εργαζομένων με σχέση εργασίας Δημοσίου Δικαίου των ΟΤΑ β΄ Βαθμού», που φέρει την υπογραφή του Εκτελεστικού Γραμματέα.
Από που να ξεκινήσει κανείς…
Από το υποτιμητικό ύφος που ξεκινάει, γράφοντας ότι «Στις 4 Ιουνίου 2018 υπεγράφη η Ειδική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (Ε.Σ.Σ.Ε.) μεταξύ της Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Αποκέντρωσης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών και της Προέδρου και του Γραμματέα της ΟΣΥΑΠΕ», αγνοώντας ότι η Προϊσταμένη της Γενικής Διεύθυνσης Αποκέντρωσης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών εκπροσωπούσε τον Υπουργό Εσωτερικών και ορίστηκε ως όφειλε σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν.2738/1999 με απόφασή του, όπως άλλωστε και αναφέρεται σε όλες τις Συλλογικές Συμβάσεις, που υπογράφονται.
Από την απαράδεκτη άγνοια, όπως υποδηλώνεται – σκόπιμη ή μη και τις αυθαίρετες πρωτοφανείς ερμηνείες:
- Ότι οι Συλλογικές Συμβάσεις έχουν υπογραφεί, όπως άλλωστε αναφέρεται ανάμεσα στο Ελληνικό Δημόσιο και την ΟΣΥΑΠΕ, παρουσία και εκπροσώπου της ΕΝΠΕ, κι όχι από «κάποιον», «κάπου», «κάποτε»….
- Ότι οι Συλλογικές Συμβάσεις έχουν ισχύ νόμου και η εφαρμογή τους είναι υποχρεωτική, για τους εργαζόμενους που αφορούν αλλά και γενικότερα τα συμβαλλόμενα μέρη. Ότι τόσο οι Περιφερειακές Αρχές, όσο και οι υπηρεσιακοί παράγοντες οφείλουν να αντιμετωπίζουν τις Συλλογικές Συμβάσεις, όπως αντιμετωπίζουν όλες τις νομοθετικές ρυθμίσεις και επομένως είναι υποχρεωμένοι να μην δημιουργούν προβλήματα στην εφαρμογή τους. Η όποια διαφορετική προσωπική προσέγγιση υπηρεσιακών κ.α. παραγόντων δεν αναιρεί την υποχρέωση εφαρμογής τους.
- Ότι οι Συλλογικές Συμβάσεις αποτελούν αυτοτελή «νομικά κείμενα» και δεν ερμηνεύονται σε συνδυασμό με άλλες διατάξεις.
- Ότι το Υπουργείο Εσωτερικών έχει εκδώσει τις με αριθ. α) 54697/8-10-2018 (ΑΔΑ : Ω2ΧΘ465ΧΘ7-ΞΤΖ) και β) 35377/8-5-2019 σχετικές εγκυκλίους, οι οποίες έχουν κοινοποιηθεί σε όλες τις Περιφέρειες.
- Ότι στο άρθρο 2, παρ. 1. της ισχύουσας ΣΣΕ οι εργαζόμενοι που έχουν τις αναφερόμενες εργασίες ή ειδικότητες περιλαμβάνονται στους εργαζόμενους αποκλειστικά και κατά πλήρες ωράριο σε εξωτερικά συνεργεία και ότι «Η προϋπόθεση της πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης σε εξωτερικά συνεργεία περιλαμβάνει την έννοια ότι οι δικαιούχοι, πέραν των κύριων εξωτερικών καθηκόντων τους, εκτελούν για την υποστήριξη αυτών και άλλες εργασίες διοικητικές εντός γραφείου».
Πουθενά δεν αναφέρονται τα όσα ισχυρίζεται ο Εκτελεστικός ότι «οι εργασίες στα εξωτερικά συνεργεία θα πρέπει να καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του οκταώρου στο οποίο εργάζεται ο υπάλληλος, ενώ οι υποστηρικτικές διοικητικές εργασίες, που προβλέπει η εν λόγω Ε.Σ.Σ.Ε. θα πρέπει να περιλαμβάνουν εργασία μίας (1) ή δύο (2) το πολύ ωρών εντός του γραφείου για τη διεκπεραίωση τους».!!!! Πουθενά δεν μπαίνουν στη ζυγαριά, πόσες ώρες έξω και πόσες μέσα…., γιατί απλά τα ζητήματα αυτά που ρυθμίζονται από την εκάστοτε ροή της δουλειάς, το επίπεδο της στελέχωσης, την ύπαρξη ή μη διοικητικής υποστήριξης δεν αναιρούν ότι οι εργαζόμενοι αυτοί πρέπει να είναι έξω…, ότι πρέπει ο φορέας να εξασφαλίζει τα απαραίτητα για να είναι έξω και να εκτελούν τις αρμοδιότητες που συνδέονται με τις συγκεκριμένες ειδικότητες ή εργασίες.
Πουθενά επίσης στις Συλλογικές Συμβάσεις δεν υπάρχει διατύπωση για σωρευτικές προϋποθέσεις, δεν υπάρχει αυτό που λέει ο Εκτελεστικός «ότι όντως συνέτρεξαν σωρευτικά οι προϋποθέσεις για τις οποίες χορηγήθηκε σε κάθε περίπτωση το μειωμένο ωράριο»!!!
- Ότι οι εργαζόμενοι που εκτελούν τις αναφερόμενες στο άρθρο 2, παρ. 1. εργασίες ή ειδικότητες και περιλαμβάνονται στους αποκλειστικά και κατά πλήρες ωράριο σε εξωτερικά συνεργεία, αναφέρονται ρητά και είναι σε διακριτές εργασίες από τους εργαζόμενους που εκτελούν εξωτερική υπηρεσία περιστασιακά (όπως έλεγχοι που διενεργούνται από υπαλλήλους των Δ/νσεων Μεταφορών και ΚΤΕΟ, των Δ/νσεων Αθλητισμού). Δεν είναι στη διακριτική ευχέρεια ενός Δ/ντή ή του Περιφερειάρχη να θέσει πχ έναν μηχανικό ή έναν γεωτεχνικό ή έναν Επόπτη, έναν ελεγκτή κλπ στην περιστασιακή εξωτερική εργασία ή στην πλήρη.
- Ότι η αναφορά των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στους εργαζόμενους που εκτελούν εξωτερική υπηρεσία δεν συσχετίζεται με το που είναι η έδρα της υπηρεσίας ή που υπηρετεί ο υπάλληλος, ούτε με τις εντός ή εκτός έδρας μετακινήσεις, τα οδοιπορικά έξοδα κλπ. Εξάλλου η εκτέλεση εξωτερικής υπηρεσίας δεν απαιτεί πάντα ημερήσιες εντολές ελέγχου ή εντολές μετακίνησης πχ μετακίνηση εντός έδρας, «τυποποιημένοι» έλεγχοι ορισμένων υπηρεσιών κλπ.
- Ότι η προβλεπόμενη Απόφαση Περιφερειάρχη δεν έχει ούτε εξαμηνιαία, ούτε ετήσια ισχύ…, ούτε σχετίζεται με προγραμματισμούς ελέγχων κλπ.
Η ισχύς της ΣΣΕ είναι αορίστου χρόνου, όπως ρητά αναφέρεται και δεν διακόπτεται από καμία διαδικασία τροποποίησης ή ανάγκη επανέκδοσης Απόφασης.
Η αναφορά σε ετήσια ισχύ γίνεται μόνον για τις βεβαιώσεις, που οφείλουν να προσκομίζουν οι Σύλλογοι – μέλη της ΟΣΥΑΠΕ και όχι για τις Αποφάσεις Περιφερειάρχη, που καθορίζουν τους δικαιούχους του μειωμένου ωραρίου και της επιπλέον κανονικής άδειας. Νέες Αποφάσεις Περιφερειάρχη χρειάζονται μόνον όταν υπάρχουν τροποποιήσεις με τους δικαιούχους υπαλλήλους.
Σημειώνοντας ότι οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας μας για τις οποίες γίνεται αναφορά και περιγράφονται και σε όλες τις Εκθέσεις του Υπουργείου Εργασίας προς το Διεθνές Γραφείο Εργασίας στη Γενεύη, δεν αφορούν κάποια «ευεργετήματα», όπως χαρακτηρίζονται στο εν λόγω έγγραφο του Εκτελεστικού Γραμματέα αλλά κατακτημένα δικαιώματα των εργαζομένων στους ΟΤΑ β΄ βαθμού, ζητάμε από την Περιφερειακή της ΠΑΜΘ να ανακαλέσει ΑΜΕΣΩΣ το απαράδεκτο έγγραφό της και να προχωρήσει στην πλήρη και απρόσκοπτη εφαρμογή τους.
Τέλος παρακαλούμε το Υπουργείο Εσωτερικών για την άμεση δική του απάντηση και παρέμβαση για τα πρωτοφανή ζητήματα που τίθενται.