Νέο εργατικό «ατύχημα» στο έργο του Νοσοκομείου «Αττικόν» – Έκλεισε το εργοτάξιο μετά από παρέμβαση του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας
Το Συνδικάτο Οικοδόμων Αθήνας καταγγέλλει το νέο εργατικό «ατύχημα» που σημειώθηκε χθες κατά τη διάρκεια οικοδομικών εργασιών στον χώρο του Νοσοκομείου «Αττικόν», σε έργο που εκτελεί η εταιρεία Ballian.
Συνάδελφος οικοδόμος τραυματίστηκε σπάζοντας το δάχτυλο του και όχι μόνο , ύστερα από πτώση από σκαλωσιά, αποτέλεσμα των τραγικών ελλείψεων στα μέτρα προστασίας, της χρήσης απαρχαιωμένων και ακατάλληλων ικριωμάτων και της πολιτικής της εργοδοσίας να μειώνει το κόστος σε βάρος της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων.
Καταγγέλλουμε επίσης ότι το εργατικό ατύχημα παρέμενε μέχρι σήμερα αδήλωτο από την εργοδοσία στην Επιθεώρηση Εργασίας, επιχειρώντας να αποκρύψει τις ευθύνες της.
Άμεση ήταν η παρέμβαση του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας, μετά από καταγγελία που έλαβε το Συνδικάτο από το σωματείο των εργαζομένων στο νοσοκομείο Αττικόν «Η ΑΝΑΓΕΝΗΣΗ». Κλιμάκιο της Επιθεώρησης Εργασίας πραγματοποίησε έλεγχο στο εργοτάξιο. Από τον έλεγχο διαπιστώθηκε σωρεία σοβαρών ελλείψεων και παραβάσεων στα μέτρα υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων. Ως αποτέλεσμα, δόθηκε εντολή διακοπής των εργασιών και κλεισίματος του εργοταξίου μέχρι την πλήρη αποκατάσταση όλων των αναγκαίων μέτρων προστασίας.
Το περιστατικό αυτό δεν είναι μεμονωμένο. Είναι αποτέλεσμα μιας πολιτικής που αντιμετωπίζει την προστασία της ανθρώπινης ζωής ως «κόστος» και θεωρεί τα μέτρα υγείας και ασφάλειας περιττή δαπάνη. Η εντατικοποίηση της εργασίας, η έλλειψη ουσιαστικών ελέγχων και η επιδίωξη της μέγιστης κερδοφορίας δημιουργούν καθημερινά συνθήκες που μετατρέπουν τους χώρους δουλειάς σε παγίδες θανάτου και τραυματισμού.
Το Συνδικάτο Οικοδόμων Αθήνας απαιτεί:
– Να διερευνηθούν άμεσα οι ευθύνες της εργοδοσίας.
– Να αποκατασταθούν άμεσα όλες οι ελλείψεις στα μέτρα προστασίας πριν επαναλειτουργήσει το εργοτάξιο.
Το νέο εργατικό «ατύχημα» στο εργοτάξιο του Νοσοκομείου «Αττικόν» επιβεβαιώνει ότι η κατάσταση στους χώρους δουλειάς δεν μπορεί να συνεχιστεί. Η απάντηση βρίσκεται στην οργάνωση και στον συλλογικό αγώνα των εργαζομένων.
Το Συνδικάτο Οικοδόμων Αθήνας καλεί όλους τους οικοδόμους και τους εργαζόμενους στις κατασκευές να δώσουν μαζικό, αγωνιστικό «παρών» στην πανεργατική απεργία της Τετάρτης 24 Ιουνίου και στη συγκέντρωση στις 11:00 π.μ. στην πλατεία Κάνιγγος.
Διεκδικούμε ουσιαστικά μέτρα για την υγεία και την ασφάλεια στους χώρους δουλειάς, αυστηρό έλεγχο της εργοδοσίας και πλήρη εφαρμογή όλων των μέτρων προστασίας.
