Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφέρειας Αττικής: Έγγραφο προς ΣΕΠΕ για υφιστάμενη κατάσταση κτιρίου επί της Λεωφ. Αλεξάνδρας

Δημοσιεύτηκε στις

Με το παρόν θα θέλαμε να καταγγείλουμε ζητήματα που αφορούν στο κτίριο που στεγάζεται η Διεύθυνση Υγειονομικού Ελέγχου Π.Ε Κεντρικού Τομέα Αθηνών το οποίο βρίσκεται επί της Λ. Αλεξάνδρας αρ. 196 .

Το εν λόγω κτίριο αποτελείται από ισόγειο και α’ όροφο, με καθαρή επιφάνεια κάθε ορόφου μόλις 80τ.μ. μεικτά, με την τοιχοποιία, το αποχωρητήριο, αποθήκη, διαδρόμους κ.λ.π.

Στον α΄ όροφο στεγάζεται το Τμήμα Υγειονομικών Ελέγχων, ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης, ο Προϊστάμενος του Τμήματος και η γραμματειακή υποστήριξη αυτού. Το σύνολο των υπαλλήλων ΕΔΥ μαζί με τους ΙΔΟΧ ΕΔΥ είναι 33, ενώ οι θέσεις εργασίας είναι μόνο έντεκα (11) και δεν υπάρχει καθόλου χώρος για ντουλάπες προκειμένου να αρχειοθετούνται τα έγγραφα ούτε του παρόντος έτους και πολύ περισσότερο των παρελθόντων ετών.

Στο ισόγειο αντίστοιχης επιφάνειας περίπου, χωρισμένο σε τέσσερα (4) γραφεία με τοιχοποιία στεγάζεται το Τμήμα Γραμματειακής Υποστήριξης με δέκα (10) εργαζόμενους, μονίμους και ΙΔΟΧ και το Γραφείο Απολυμαντηρίου με εργαζόμενους μονίμους και ΙΔΟΧ . Επισυνάπτεται και το σχετικό σχεδιάγραμμα κάτοψης.

Σύμφωνα με το άρθρο 29 παρ. 2 του Ν.350/2010 ΦΕΚ 84 τΑ/02-06-2010 : «Η μελέτη των χώρων εργασίας πρέπει να αποβλέπει στη δημιουργία ασφαλούς και υγιεινού περιβάλλοντος και ακώλυτης ροής της εργασίας. Οι διαστάσεις των χώρων εργασίας πρέπει να είναι ανάλογες με το είδος της παραγωγικής διαδικασίας και τον αριθμό των εργαζομένων. Σε κάθε θέση εργασίας πρέπει να υπολογίζεται ελεύθερη επιφάνεια ώστε ο εργαζόμενος να μπορεί να κινείται ανεμπόδιστα κατά την εκτέλεση της εργασίας του.» 

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι αναλογικά με τον αριθμό των εργαζομένων, ο χώρος είναι ανεπαρκής, θέσεις εργασίας δεν υπάρχουν για όλους τους υπαλλήλους, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η εργασία τους.

Επιπλέον υπάρχει αδυναμία φύλαξης αρχείου και οργάνων (ηχητική πηγή, ηχόμετρα κλπ), αδυναμία ύπαρξης αναγκαίων χώρων για την λειτουργία του απολυμαντηρίου (φάρμακα, ψεκαστήρες κλπ) και εξυπηρέτησης των απολυμαντών (ντουζ, wc κλπ).

Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι αρκετές ώρες την ημέρα, υπάλληλοι ΙΔΟΧ 7-8 άτομα περίπου κάθονται στον ακάλυπτο χώρο της Υπηρεσίας κάτω από το υπόστεγο.

Η συνολική εικόνα της υπηρεσίας προκαλεί αλγεινή εντύπωση.

Η Διεύθυνση Υγειονομικού Ελέγχου & Περιβαλλοντικής Υγιεινής ενημέρωσε τον κ. Περιφερειάρχη για τα ζητήματα αυτά με το με αριθμ. πρωτ. 1108808/27-9-2024 έγγραφο το οποίο και επισυνάπτεται.

Επίσης ο κ. Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε Κ.Τ. έχει ενημερωθεί προφορικά για τα ζητήματα αυτά τόσο από τον Διευθυντή της ανωτέρω Υπηρεσίας όσο και από τους υπαλλήλους αυτής στην κατ’ ιδίαν συνάντηση που είχε μαζί τους στις 8/10/2024. Στη συγκεκριμένη συνάντηση μάλιστα οι υπάλληλοι υπέδειξαν τους χώρους που εργάζονται, το γεγονός ότι ο ένας «κάθεται πάνω στον άλλον» προκειμένου να διεκπεραιώσουν την εργασία τους, «στριμώχνονται» στο αποχωρητήριο για να κλείσει η πόρτα αυτού με έναν επιπλέον κίνδυνο να κλειδωθούν και μέσα, συν του ότι διαχέεται στο χώρο μια έντονη χαρακτηριστική δυσοσμία από διπλανό κτίριο (πιθανόν από το Pasteur) που όπως έχουμε ενημερωθεί και από προηγούμενους υπαλλήλους που υπηρετούσαν στην εν λόγω διεύθυνση είναι αποτέλεσμα της χρήσης υλικών πειραμάτων που διενεργούνται σε αυτό.

Να σημειώσουμε βέβαια και τη δυσκολία πρόσβασης στον Α’ όροφο πολιτών αλλά και υπαλλήλων με κινητικά προβλήματα καθώς δεν υπάρχει ράμπα ούτε ανελκυστήρας παρά μόνο κλίμακες, όπως επίσης και τον τρόπο που διακινούνται τα έγγραφα από το ισόγειο στον Α΄ όροφο

Έξοδος κινδύνου δεν υπάρχει στο κτίριο εκτός και αν έξοδος κινδύνου νοείται η σκάλα, που για να φτάσεις σε αυτήν πρέπει αφενός  να πηδήξεις από το παράθυρο  και ακόμα και αν φτάσεις  θα διαπιστώσεις ότι η σκάλα αυτή οδηγεί στο ….κενό..

Κατά την επίσκεψη του τεχνικού ασφαλείας στις 17/12/2024, ο ίδιος κατέγραψε στο βιβλίο υποδείξεων ότι:

  • « Στο κτίριο εποπτών Δημόσιας Υγείας οι χώροι κρίνονται ανεπαρκείς. Οι χώροι εργασίας είναι μικρότεροι από 1,5 m απόσταση ανά εργαζόμενο».
  • -« Δεν υπάρχει αντίγραφο έκθεσης μελέτης πυρασφάλειας στην εγκατάσταση, Πρέπει να υπάρχει αντίγραφο και να γίνει ανάρτησή του στο σύστημα της Πυροσβεστικής.».
  • «Δεν υπάρχουν στοιχεία για τα πιστοποιητικά ηλεκτρολόγου».
  • «Δεν υπάρχουν αναρτημένες κατόψεις διαφυγής των χώρων. Πρέπει να δημιουργηθούν και να αναρτηθούν στα σημεία κτιρίων».
  • «Να καθαριστούν οι χώροι του υπογείου από τα άχρηστα υλικά (αυξημένο πυροθερμικό φορτίο).

Για τις ανωτέρω αναφερόμενες υποδείξεις δεν λαμβάνει γνώση ο εργοδότης  (Περιφερειάρχης) υπογράφοντας το θεωρημένο από την Υπηρεσία σας βιβλίο υποδείξεων.

Σύμφωνα με το από 14-10-2024 μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ο υπεύθυνος της ΕΞΥΠΠ στην οποία έχει ανατεθεί η παροχή υπηρεσιών τεχνικού ασφαλείας αναφέρει ότι :

« Έχουμε κάνει επιθεωρήσεις και καταγράψει παρατηρήσεις, (στα θεωρημένα από το ΣΕΠΕ βιβλία υποδείξεων τεχνικών ασφαλείας), στα κτήρια της Περιφέρειας που προβλέπει η σύμβαση 7047/ΑΑ2023. Τα  τετράδια αυτά τα κρατούν συνήθως οι υπεύθυνοι των κτηρίων».

 Ο νόμος 3850/10 Άρθρο 14 (*) ορίζει να λαμβάνει ενυπογράφως γνώση ο εργοδότης ή ο εκπρόσωπός του.

Για το κτήριο Λεωφ Αλεξάνδρας 196 υπεγράφετο ως και τις  6/2/2024 από την κα  Άννα Α. Μεγάλου… (γενική διευθύντρια δημόσιας υγείας και κοινωνικής μέριμνας). Έκτοτε δεν γνωρίζουμε αν έχει λάβει κάποιος γνώση υπηρεσιακά εκ μέρους του εργοδότη»

Για τις προαναφερόμενες υποδείξεις όμως δε γνωρίζουμε τελικά αν έχει λάβει ενυπόγραφα γνώση ο εργοδότης.

Τέλος από  την έγγραφη αναφορά της συντονίστριας ομάδας εργασίας σύνταξης σχεδίων διαφυγής εκκένωσης και διάσωσης από τους χώρους εργασίας σε περίπτωση εκδήλωσης εκτάκτων αναγκών κ. Αμολοχίτη Ελευθερίας – Αικατερίνης προκύπτει ότι για το εν λόγω κτίριο δεν έχει συνταχθεί σχέδιο διαφυγής διότι δεν υπάρχει εγκεκριμένη μελέτη ενεργητικής Πυροπροστασίας σε ισχύ (όπως αναφέρεται και στα από 6/3/2024 και 25/7/2024 δελτία επισκέψεων του Τεχνικού Ασφαλείας).

Ύστερα από τα παραπάνω παρακαλούμε:

Α)  να εξετάσετε τα θέματα που σας καταγγέλλουμε και να μας γνωρίσετε εάν το ανωτέρω κτίριο πληροί τους όρους υγείας και ασφάλειας προκειμένου να συνεχίζει μετά από τόσες επισημάνσεις  να στεγάζει Υπηρεσίες και προσωπικό

Β) να μας γνωρίσετε εάν με την εφαρμοζόμενη διαδικασία ενημερώνεται ο εργοδότης.

Περισσότερα

Σωματείο Εργαζομένων στο Θρίασιο νοσοκομείο: Να ανακληθεί η απόλυση εργαζόμενης από την εταιρεία Sarmed

Καταγγέλλουμε την εργοδοσία της εταιρείας SARMED για την απαράδεκτη απόλυση εργαζόμενης, ένα μόλις μήνα μετα την...

ΕΚ Πειραιά: Ανεπιθύμητο το γαλλικό αεροπλανοφόρο «Charles de Gaulle» στο λιμάνι του Πειραιά

Το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Πειραιά καταγγέλλει την σημερινή έλευση του γαλλικού αεροπλανοφόρου «Charles de Gaulle»...

Επ. Ειρήνης Μαγνησίας – Ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 11/4 η Έκθεση Καλλιτεχνικής Δημιουργίας

Ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 11/4 η Έκθεση Καλλιτεχνικής Δημιουργίας με θέμα «Αλληλεγγύη στα παιδιά του πολέμου...