Σύλλογος Εργαζομένων Υπ. Γεωργίας Ν. Αττικής : Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία.

Δημοσιεύτηκε στις

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

η κυβέρνηση της Ν.Δ. εν μέσω πανδημίας με κλειστά τα σχολεία έδωσε στη διαβούλευση το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, με σκοπό να ψηφιστεί άμεσα. Το σκηνικό άλλωστε είναι γνωστό και χιλιοπαιγμένο. Μέσα στο κατακαλόκαιρο η κυβέρνηση της ΝΔ κατάργησε το Πανεπιστημιακό άσυλο, ενώ  η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ Πρωτοχρονιά ψήφισε τον νόμο για τους αναπληρωτές και Πάσχα τον νόμο για το Λύκειο.Το ανωτέρω νομοσχέδιο δεν έρχεται να δώσει λύση στις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών της λαϊκής οικογένειας για ουσιαστική μόρφωση ούτε έχει καμία σχέση με την επίλυση των προβλημάτων των σχολείων, αλλά  και του ίδιου του έργου του εκπαιδευτικού. Αντιθέτως, είναι άκρως αντιδραστικό, υψώνει ταξικούς φραγμούς στο δικαίωμα για μόρφωση, επαναφέρει την αναγραφή της διαγωγής με ότι αυτό συνεπάγεται ιδιαίτερα στις πονηρές εποχές που ζούμε…, οδηγεί στην περαιτέρω κατηγοροποίηση των μαθητών, των καθηγητών και των σχολείων κ.ά..

Πιο συγκεκριμένα το νομοσχέδιο πρέπει να αποσυρθεί, γιατί:

  • Προωθείται ηαύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο, δηλαδή το στοίβαγμα μέχρι και 26 μαθητών σε αίθουσες κλουβιά και σε κοντέινερ. ,
  • Θέτει νέα εμπόδια στην προσπάθεια των μαθητών να μορφωθούν, να περάσουν στα Πανεπιστήμια, ενισχύοντας το Λύκειο – εξεταστικό κέντρο του Γαβρόγλου σε ακόμα πιο βαθιές και αντιδραστικές αλλαγές: α) εισάγονταςτην Τράπεζα Θεμάτων από την Α΄ Λυκείου για τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ και β) αυξάνοντας τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στο Λύκειο. Δηλαδή, στην πράξη θα έχουμε μίνι πανελλαδικές για κάθε τάξη (με την Τράπεζα Θεμάτων) συν τις πανελλαδικές για την εισαγωγή στα ΑΕΙ μετατρέποντας το Λύκειο σε «εξεταστική αρένα».
  • Επανέρχεται η αναγραφή της «διαγωγής»στα απολυτήρια του Γυμνασίου και του Λυκείου και οι λεγόμενες πολυήμερες αποβολές στο όνομα της πειθαρχίας των μαθητών! 
  • Στο Νηπιαγωγείο, όπου τα νήπια και προνήπια δεν έχουν κατακτήσει ακόμα τη χρήση της μητρικής γλώσσας εισάγεται το αντικείμενο των Αγγλικών ανοίγοντας το δρόμο για νέεςεπικίνδυνες αλλαγές που αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία της Προσχολικής Αγωγής, ενώ την ίδια στιγμή ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ να πάρουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την πλήρη και ουσιαστική εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής σε όλη την Ελλάδα με σύγχρονους όρους και προϋποθέσεις, να ενισχύσουν τα Νηπιαγωγεία με όλο το απαραίτητο βοηθητικό (π.χ. τραπεζοκόμους) και επιστημονικό προσωπικό (π.χ. ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς).
  • Δεν παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση των απαραίτητων υποστηρικτικών δομών του σχολείου για τη στελέχωσή τους με το αντίστοιχο προσωπικό. Δεν μπορεί η ευθύνη, όχι μόνο για παιδαγωγικά αλλά και για κοινωνικά, ψυχολογικά και αλλά ζητήματα, που αφορούν και άλλες ειδικότητες, που δεν υπάρχουν σήμερα στα σχολεία, όπως π.χ. κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι κλπ., να μεταφέρεται για μια ακόμα φορά στις πλάτες των εκπαιδευτικών μέσω του θεσμού των Εκπαιδευτικών Εμπιστοσύνης.
  • Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων οδηγεί στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην εκπαίδευση μέσω τηςκατηγοριοποίησης των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
  • Τιμωρούνται για μια ακόμα φόρα οι αναπληρωτές, που επί 20 και πλέον χρόνια έχουν πάρει στις πλάτες τους τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων. 
  • Η εισαγωγή των υποχρεωτικών εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας των σχολείων με τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και την άμεση εμπλοκή της Τοπικής Διοίκησηςέρχεται ως επιστέγασμα στη λειτουργία ενός σχολείου υποχρηματοδοτούμενου, που αναζητά «χορηγούς» και «χρηματοδότες». Ενός σχολείου κατηγοριοποιημένου και διαφοροποιημένου. 
  • Η κυβέρνηση της Ν.Δ. αξιοποιεί και επεκτείνει το πλαίσιο που είχε νομοθετήσει ο ΣΥΡΙΖΑ γιατην αντιδραστική αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση, η οποια επί της ουσίας: α) γίνεται ακόμα πιο βαθιά η κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών με διάφορα κριτήρια και ειδικά με τα «εκπαιδευτικά αποτελέσματα» και β) ενοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία, οι ίδιοι οι μαθητές και οι οικογένειές τους, για ό,τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία.

 

Δυναμώνουμε τον αγώνα για την ικανοποίηση των δίκαιων διεκδικήσεών μας για μόρφωση, δουλειά & ζωή με δικαιώματα. 

Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία.

Περισσότερα

ΕΛΜΕ Πειραιά: Πάνδημη η καταδίκη της κυβέρνησης για τις σαρωτικές συμπτύξεις τμημάτων

Ο ένας μετά τον άλλο οι Δήμοι της Περιφέρειας Πειραιά εκδίδουν ψηφίσματα καταδίκης και...

Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφέρειας Αττικής: Αποφάσεις διοικητικού συμβουλίου 10 Σεπτέμβρη

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι Την Τρίτη 10-9-2024 συνεδρίασε το Δ.Σ. του Σ.Υ.Π.Α. με παρόντα τα 19 από...

Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού: Αποφάσεις συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου

Στη συνεδρίαση του Δ.Σ της ΠΕΜΕΝ, στις 12 Σεπτέμβρη, συζητήθηκαν οι επικίνδυνες εξελίξεις που...