Σύλλογος Εργαζ. Υπ. Γεωργίας Ν. Αττικής : Η αντιεκπαιδευτική πολιτική δε θα περάσει !

Δημοσιεύτηκε στις

                   Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

 η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ψηφίσει, μέσα στο κατακαλόκαιρο και με τα σχολεία κλειστά, το νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που θα υποβαθμίσει ακόμα περισσότερο το σχολείο και τη μόρφωση των παιδιών! Πιο συγκεκριμένα, τέθηκε σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση από τις 30 Ιουνίου το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, με τίτλο: «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις», η οποία θα διαρκέσει έως την Τετάρτη 14 Ιούλη, οπότε και αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή.

Με το ανώτερο νομοσχέδιο η κυβέρνηση της ΝΔ προχωρά σε νέα επέλαση στα μορφωτικά δικαιώματα, αφού στρέφεται ενάντια στην παιδαγωγική αποστολή του σχολείου. Με κεντρικό άξονα την «αυτονομία» οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και στη διεύρυνση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων, σε σχολείο των επιχειρηματιών «χορηγών», ακόμα πιο εξαρτημένο από τα συμφέροντά τους, και τον ασφυκτικό έλεγχο των εκπαιδευτικών για το αν εφαρμόζουν την αντιδραστική αυτή πολιτική ενισχύοντας το ρόλο του Διευθυντή και θεσπίζοντας θέσεις ευθύνης μέσα στο σχολείο.

Το νομοσχέδιο είναι το τέταρτο κατά σειρά αυτής της κυβέρνησης που επιχειρεί ένα μεγάλο χτύπημα στο περιεχόμενο του σχολείου, πιάνοντας το νήμα από όσα είχε νομοθετήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και από τα τρία προηγούμενα νομοθετήματα της ΝΔ (δεξιότητες, Επαγγελματική Εκπαίδευση, αντιδραστικές αλλαγές στις πανελλαδικές κ.λπ.), με άμεσες επιπτώσεις στα σχολεία.

Τα κυριότερα σημεία του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου είναι τα εξής:

  • Στο όνομα της «αυτονομίας» του σχολείου το νομοσχέδιο προωθεί την απαλλαγή του κράτους από τη χρηματοδότηση, από την ευθύνη στελέχωσης με μόνιμο προσωπικό, οδηγεί στη διαιώνιση των ευέλικτων σχέσεων εργασίας, στην υποβάθμιση των υποδομών, και ανοίγει τον δρόμο για την είσοδο των επιχειρήσεων-χορηγών στα σχολεία, που θα επεμβαίνουν μέχρι και στο τι μαθαίνουν τα παιδιά!
  • Στο όνομα της «ελευθερίας» το κάθε σχολείο θα επιλέγει βιβλίο και πλευρές του προγράμματος σπουδών, καταργώντας εντελώς τον ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευση και εντείνοντας τις ανισότητες και τους φραγμούς, ειδικά στις πιο φτωχές περιοχές.
  • Δίνεται ακόμα ένα χτύπημα στην ολόπλευρη μόρφωση των μαθητών με τις «δεξιότητες» που στην πραγματικότητα είναι στείρες και βραχυπρόθεσμες γνώσεις, αφού διδάσκονται ξεκομμένες από τη γενική, ολόπλευρη μόρφωση που διαμορφώνει στους μαθητές σωστό τρόπο σκέψης και ολόπλευρη προσωπικότητα.
  • Προβλέπεται ακόμα πιο ασφυκτικός έλεγχος των σχολείων αλλά και των εκπαιδευτικών, με τις αλλαγές στις δομές εκπαίδευσης και επιλογής στελεχών, αλλά και με την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών για το αν υλοποιούν όλες τις αντιεκπαιδευτικές κατευθύνσεις. Αυτών δηλαδή που δουλεύουν για χρόνια εδώ κι εκεί, μακριά από τις οικογένειές τους, με ελαστικές εργασιακές σχέσεις, που αναγκάζονται μέχρι τα 65 τους να μπαίνουν σε τάξεις με 25 παιδιά ή έφηβους και να ανταποκρίνονται, και μάλιστα χωρίς επιμορφώσεις, με πιο πρόσφατο τρανταχτό παράδειγμα αυτό της τηλεκπαίδευσης, που λειτούργησε μόνο χάρη στο μεράκι τους, χωρίς καμία ουσιαστική υποστήριξη από το κράτος.
  • Προχωράει σε ένα ακόμα χτύπημα του ολοήμερου σχολείουΔίνεται η δυνατότητα, με τη λήξη του υποχρεωτικού ωρολόγιου προγράμματος να λειτουργούν δομές ΚΔΑΠ των Δήμων για την απασχόληση των μαθητών.

Κάθε πλευρά αυτού του νομοσχεδίου είναι «αιτία πολέμου» για τα λαϊκά στρώματα, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τους μαθητές.

  • ΟΧΙ στο σχολείο – επιχείρηση. Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την παιδεία.
  • ΟΧΙ στην παραπέρα μορφωτική υποβάθμιση και την ένταση των φραγμών. ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων που ενισχύουν τους ταξικούς φραγμούς συνολικά στην εκπαίδευση.
  • ΟΧΙ στη δημιουργία πλέγματος ασφυκτικού ελέγχου των εκπαιδευτικών.
  • ΕΔΩ & ΤΩΡΑ ΜΕΙΩΣΗ του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, πόσο μάλλον εν μέσω πανδημίας, που οδήγησεσε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τάξεων, σε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών, σε απολύσεις αναπληρωτών και φυσικά στην περαιτέρω υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ένα σχολείο που θα παρέχει την αναγκαία μόρφωση και τις ικανότητες που απαιτείται να έχουν οι μαθητές σήμερα, με επιστημονικό και παιδαγωγικό τρόπο. Με νέα, σύγχρονα σχολεία, υλικοτεχνική υποδομή στήριξης των μαθητών, με κρατική ευθύνη και δωρεάν. ΕΠΙΛΥΣΗ εδώ και τώρα του προβλήματος των χρόνιων κενών με την άμεση ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ των χιλιάδων αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων που βρίσκονται στα σχολεία. Τα 60.000 κενά εκπαιδευτικών δεν καλύπτονται με 11.700 διορισμούς που ανακοινώθηκαν. Με ολόπλευρη ΣΤΗΡΙΞΗ του εκπαιδευτικού, ώστε να μπορεί να αντεπεξέρχεται ολοκληρωμένα στον παιδαγωγικό του ρόλο.

Περισσότερα

Σωματείο ΕΝΕΔΕΠ: Ξεσκεπάζουμε τα ψέματα και τις μεθοδεύσεις τους !

-ΞΕΣΚΕΠΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥΣ! -ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ-ΣΕΒ-COSCO/DPORT και ΤΑ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΣΙΡΑΚΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕΘΟΔΕΥΟΥΝ ΝΑ...

Εργατικό Κέντρο Πειραιά: Από το Σικάγο ως την Καισαριανή, ζήτω η 1η Μάη κι η πάλη η ταξική!

ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ 2024 ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ 10.30πμ ΠΑΣΑΛΙΜΑΝΙ Εργαζόμενες, εργαζόμενοι, νέες, νέοι Από το Σικάγο του 1886, ως τους 11...

Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας: Η Πρωτομαγιά δεν είναι αργία, είναι απεργία!

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΝ 1η ΜΑΗ! Η Πρωτομαγιά δεν είναι αργία, είναι απεργία! Όλοι 10:30 το...