Με την παρούσα ανακοίνωση θέλουμε να αναδείξουμε ένα πολύ σοβαρό ζήτημα που γεννά πολλά ερωτήματα. Ο λόγος για το Ε/Γ-Ο/Γ ΣΑΟΝΗΣΟΣ της Ν.Ε SAOS FERRIES το συγκεκριμένο πλοίο είχε απασχολήσει πολλές φορές την επικαιρότητα κυρίως σε ζητήματα ασφάλειας και άλλα που αφορούσαν την εφαρμογή της ναυτεργατικής νομοθεσίας. Αναδεικνύουμε αυτό το πλοίο για δύο πολύ σημαντικούς λόγους: τον προφανή, την προστασία της ανθρώπινης ζωής σε πλοία που είναι υπέργηρα και υποσυντηρημένα, και δεύτερον, ότι αυτό το πλοίο δρομολογείται σε ακτοπλοϊκές γραμμές δημόσιου συμφέροντος και η εταιρία αποζημιώνεται με κρατική επιδότηση για την εξυπηρέτησή τους.
Το ιστορικό του τους τελευταίους μήνες είναι βεβαρημένο:
- 30 Ιουνίου: πρόσκρουση του πλοίου σε ξέρα στην Φολέγανδρο, με 5 τραυματίες (3 μέλη πληρώματος και 2 επιβάτες). Το περιστατικό αυτό ανέδειξε την επικίνδυνη κατάσταση του πλοίου και την ανεπάρκεια των μέτρων ασφαλείας.
- 15 Αυγούστου: δυσκολία πρόσδεσης στο λιμάνι της Άνδρου με επικίνδυνες συνθήκες αποβίβασης επιβατών.
- 17 Αυγούστου: μαζική απόλυση ναυτικών χωρίς αποζημίωση στην Κάρυστο. Η εταιρεία απέλυσε ναυτικούς χωρίς να καταβάλει τις νόμιμες αποζημιώσεις, παραβιάζοντας κατάφωρα τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΣΣΕ).
- 9 Νοεμβρίου: βλάβη και στις δύο κύριες μηχανές του μεσοπέλαγα.
- 9 Δεκεμβρίου: το πλοίο απέπλευσε από το λιμάνι της Λέρου με ανοιχτή την μπουκαπόρτα ένα περιστατικό επικίνδυνο για την ασφάλεια των επιβατών και του πληρώματος
- 30 Δεκεμβρίου: βλάβη στην αριστερή κύρια μηχανή, με αποτέλεσμα να επιστρέψει στο λιμάνι της Ρόδου με μειωμένη ταχύτητα.
Παρά τις επανειλημμένες καταγγελίες μας και τις παρεμβάσεις μας προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου, δεν μπορούμε να κατανοήσουμε πώς το συγκεκριμένο πλοίο, με αυτό το ιστορικό, συνέχιζε να εκτελεί δρομολόγια και να επιδοτείται , μέχρι την πρόσφατη υπουργική απόφαση για την αντικατάσταση του.
Η κατάσταση αυτή εγείρει σοβαρές ανησυχίες για την ασφάλεια επιβατών και πληρώματος, ενώ παράλληλα θέτει ερωτήματα για την αξιοπιστία των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας του πλοίου. Το πλοίο μετά από κάθε περιστατικό επιθεωρούνταν και διατηρούσε την κλάση του .
Η ανακοίνωσή μας έχει σκοπό να αναδείξει ότι, παρά τις διακηρύξεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας για “μηδενική ανοχή” σε ζητήματα ασφάλειας και προστασίας του πληρώματος, των επιβατών και του θαλάσσιου περιβάλλοντος, η περίπτωση του Ε/Γ-Ο/Γ ΣΑΟΝΗΣΟΣ αποτυπώνει την πραγματικότητα. η εφοπλιστική δραστηριότητα με πλοία που εξυπηρετούν νησιωτικές περιοχές και αποτελούν τη μόνη σύνδεσή τους με την υπόλοιπη χώρα δημιουργεί τον εξής εκβιασμό: είτε θα επιδοτούνται και θα εκτελούν δρομολόγια , είτε τα νησιά θα αποκλειστούν. Σε αυτή την εκβιαστική τακτική υποκύπτουν όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις.
Η ασφάλεια και η προστασία της ανθρώπινης ζωής δεν είναι διαπραγματεύσιμη για τα κέρδη των εφοπλιστών .