Σωματείο Εργαζομένων Νοσοκομείου Θριασίου: Συγκέντρωση συμπαράστασης στις οικογένειες των θυμάτων

Δημοσιεύτηκε στις

Καλούμε όλους τους συναδέλφους αύριο στη 1 μ.μ. στην είσοδο του ΘΡΙΑΣΙΟΥ Νοσοκομείου να εκφράσουμε την συμπαράσταση μας στις οικογένειες των θυμάτων του πρόσφατου τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη και να απαιτήσουμε την πλήρη διερεύνηση των αιτών (αν και όλοι γνωρίζουμε ότι η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων είναι η βαθύτερη αιτία που οδήγησε στην τραγωδία)

Χαρακτηριστικά είναι:

1. οι ανακοινώσεις της παραταξης ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών, με ημερομηνίες 24/1/2023 και 7/2/2023 που προειδοποιούσαν:

« Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό» και διεκδικούσαν από κυβέρνηση, ΟΣΕ και HELLENIC TRAIN τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων

2. τον Απριλίου 2022 είχε παραιτηθεί στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ για θέματα ασφάλειας των δρομολογίων

3. η σημερινή δήλωση του προέδρου του Σωματείου των μηχανοδηγών στην ΕΡΤ ότι «τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν λειτουργούν εδώ και χρόνια. Όλα είναι χειροκίνητα.»

Θυμίζουμε οτι από το 2010, υπάρχει η κατεύθυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για ην ιδιωτικοποίηση των ελληνικών σιδηροδρόμων. Για την υλοποίηση της πολιτικής αυτής, οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ “εσπασαν” τον ενιαίο κρατικό ΟΣΕ σε μικρότερες (και ευκολότερο να ιδιωτικοποιηθούν ξεχωριστά) εταιρείες ΕΡΓΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΓΑΙΟΣΕ.

Το 2017, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ξεκίνησε η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική «Ferrovie dello Stato Italiane Group» έναντι 45 εκατομμυρίων ευρώ.

Η σύμβαση της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ουδέποτε δημοσιεύθηκε.

Ακολούθησε νέα σύμβαση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ που προέβλεπε κρατική χρηματοδότηση 250 εκατ. ευρώ στην ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ (50 εκατ. ετησίως για 5 έτη)

Μετα την ιδιωτικοποίηση, το 2018 θεσμοθετηθηκε “διευθέτηση” του εργάσιμου χρόνου με 9ήμερη συνεχόμενη εργασία ενώ το 2019 απολύθηκαν 120 εργαζόμενοι.

Το 2019 ολοκληρώθηκε η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ μαζί ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ ψήφισαν τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για πλήρη “απελευθέρωση” (δηλαδή ιδιωτικοποίηση) των σιδηροδρομικών μεταφορών.

Το 2022, η κυβέρνηση της ΝΔ επέκτεινε την κρατική χρηματοδότησης της ιδιωτικοποιημένης ΤΡΑΙΝΟΣΕ για 10 επιπλέον έτη (με συνολικό όφελος 750 εκατ. ευρώ για τους καπιταλιστές).

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ετήσια έσοδα 130 εκατ. ευρώ (3,4 εκατ. ευρώ ετήσια καθαρά κέρδη) αλλά αρνείται να πάρει τα αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια των δρομολογίων, των επιβατών και των εργαζομένων.

Περισσότερα

Ενιαίος Σύλλογος Εργαζομένων ΨΝΑ (Δαφνί): Κάλεσμα σε σύσκεψη 3 Οκτώβρη στην αίθουσα πολλαπλών του ΨΝΑ – ΔΑΦΝΙ

ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ  ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ – ΦΟΡΕΩΝ – ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 3/10 ΚΑΙ ΩΡΑ 13:00  ΣΤΗΝ...

Επιτροπή Αγώνα στις ΜΚΟ: Συνεχίζουμε τον αγώνα μας με κινητοποίηση στη ΜΚΟ Praksis 2 Οκτωβρίου στις 10:00πμ

Συνεχίζουμε τον αγώνα μας με κινητοποίηση στη ΜΚΟ Praksis την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου στις 10:00πμ. Πραγματοποιήθηκε...

Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης: Συμμετέχουμε και φέτος στο πρωτάθλημα μπάσκετ του ΕΚ Θεσσαλονίκης

Το Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης συμμετέχει και φέτος στο πρωτάθλημα μπάσκετ του Εργατικού Κέντρου...