Σωματείο Εργαζομένων στο Μετρό Ν. Θεσσαλονίκης: Ανακοίνωση προς το επιβατικό κοινό για την απεργία της 14ης Οκτωβρίου

Δημοσιεύτηκε στις

ΤΡΙΤΗ 14 Οκτώβρη ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ

ΟΛΟΙ 10:30 π.μ., στο Άγαλμα Βενιζέλου

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΑΝΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΣΩΝ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ

Αγαπητοί επιβάτες,

Με τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης όλοι οι εργαζόμενοι της πόλης κερδίσαμε κάτι πολύτιμο: χρόνο. Χρόνο από τη ζωή μας, από τις μετακινήσεις στις δουλειές και στις καθημερινές μας υποχρεώσεις.

Αυτόν τον χρόνο έρχεται να μας τον αρπάξει η κυβέρνηση με το νέο νομοσχέδιο για το 13ωρο και την «ευελιξία», που φτιάχτηκε κατά παραγγελία των εργοδοτών και των συνδέσμων τους.

Τι σημαίνει στην πράξη;

Εργασία έως 13 ώρες την ημέρα, που στην πραγματικότητα μπορούν να φτάνουν και τις 16 ώρες, αν υπολογιστούν διαλείμματα (που δεν μετρούν), η παραλαβή/παράδοση βάρδιας και η μετακίνηση.

Οι υπερωρίες δεν πληρώνονται: «ανταποδίδονται» με ρεπό ή μειωμένο ωράριο όταν το κρίνει ο εργοδότης, ακόμη και έναν χρόνο μετά.

Η ζωή μας γίνεται λάστιχο· ο ελεύθερος χρόνος εξαφανίζεται, η κόπωση μεγαλώνει και οι κίνδυνοι αυξάνονται.

Γιατί απεργούμε ξανά στις 14 Οκτώβρη;

Η μαζική συμμετοχή στην απεργία της 1ης Οκτώβρη και η καθολική καταδίκη του νομοσχεδίου από τα συνδικάτα έστειλαν το μήνυμα ότι απορρίπτεται! Τώρα χρειάζεται ένα ακόμη βήμα: να δυναμώσει η οργάνωση, να περάσουμε στην αντεπίθεση και να κλιμακώσουμε τον αγώνα μας για να αποσυρθεί αυτό το αντεργατικό έκτρωμα.

Οι εργαζόμενοι του Μετρό Θεσσαλονίκης στέλνουμε μήνυμα αγώνα σε όλους τους συναδέλφους, σε όλη την κοινωνία: σε όσους ήμασταν στον δρόμο και σε όσους δεν έκαναν το βήμα την προηγούμενη φορά. Τώρα είναι η ώρα!

«Σύγχρονο» για ποιους;

Η κυβέρνηση και οι μεγαλοεργοδότες βαφτίζουν «σύγχρονο» το να δουλεύουμε 13 ώρες την ημέρα. Για εμάς «σύγχρονο» είναι:

το 7ωρο–5ήμερο–35ωρο με αυξήσεις,

ο ελεύθερος χρόνος με την οικογένεια,

η συμμετοχή μας στην κοινωνική, πολιτιστική και πολιτική ζωή.

Στον 21ο αιώνα με τεχνητή νοημοσύνη και αλματώδη παραγωγικότητα δεν θα γίνουμε σκλάβοι του 13ώρου.

Οι συνάδελφοι μας σε άλλους χώρους δουλειάς δείχνουν τον δρόμο:

Στα Μεταλλεία Χαλκιδικής οι εργαζόμενοι μπλόκαραν στην πράξη την εφαρμογή του νόμου Χατζηδάκη για τη διευθέτηση ωραρίου και πέτυχαν ΣΣΕ με αυξήσεις και καλύτερα ωράρια, με μήνες κινητοποιήσεων και απεργιών.

Στους Οικοδόμους και στην COSCO κερδήθηκαν Συλλογικές Συμβάσεις με πολύ ανώτερους όρους χάρη στην επιμονή και τη συλλογική δράση.

Τίποτα δεν χαρίστηκε χωρίς κόπο και θυσία. Ο αγώνας φέρνει αποτελέσματα.

Τι συμβαίνει στο Μετρό Θεσσαλονίκης;

Παρά τα 3 δισ. ευρώ που τσέπωσαν για το Μετρό οι κατασκευαστικοί όμιλοι (ΑΚΤΩΡ – Hitachi) –χρήματα του λαού και των φορολογουμένων– και τα εγγυημένα κέρδη της ΤΗΕΜΑ, που αμείβεται με σταθερά ποσά μέσω της σύμβασής της με το Δημόσιο, εργαζόμενοι και επιβάτες ερχόμαστε καθημερινά αντιμέτωποι με:

κυλιόμενες σκάλες και ασανσέρ εκτός λειτουργίας,

συρμούς που παρουσιάζουν βλάβες,

διακοπές στη λειτουργία για ώρες λόγω τεχνικών προβλημάτων.

Και όλα αυτά την ίδια στιγμή που οι εργαζόμενοι του Μετρό εξουθενωνόμαστε με συνεχείς υπερωρίες, για να «βγαίνουν οι βάρδιες». Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα των σταθμαρχών-συνοδών τρένων όπου οι υπερωρίες είναι καθεστώς. Πάρα πολλοί συνάδελφοι έχουν αναγκαστεί να κάνουν πολλές ώρες υπερωρία. Η εταιρεία εκμεταλλεύεται το φιλότιμο των εργαζομένων, που θέλουμε να δουλέψει αυτό το έργο και να εξυπηρετήσει το επιβατικό κοινό, καθώς και την ανάγκη για περισσότερα χρήματα. Ο μισθός δεν φτάνει ούτε μέχρι τη μέση του μήνα, καθώς η ακρίβεια, η αύξηση των ενοικίων, συνολικά του κόστους ζωής, εξανεμίζει τον μισθό.

Η πρόεδρος του Συλλόγου Επιθεωρητών Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία στη συζήτηση του ν/σ στη Βουλή τεκμηρίωσε με στοιχεία του Π.Ο.Υ. και διεθνών οργανισμών ότι η 13ωρη εργασία είναι επικίνδυνη και ανθυγιεινή και αυξάνει τους εργασιακούς κινδύνους. Στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς όπως το Μετρό, αυτό αφορά και τους εργαζόμενους και τους επιβάτες!

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

Απόσυρση τώρα του αντεργατικού νομοσχεδίου για το 13ωρο.

Ασφαλές και αξιόπιστο Μετρό και επέκταση Καλαμαριάς.

Συλλογική Σύμβαση με ουσιαστικές αυξήσεις.

Αναγνώριση ειδικοτήτων – περιγραφή θέσεων – κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων – ένταξη στα ΒΑΕ.

Μαζικές προσλήψεις για κάλυψη πραγματικών αναγκών, σωστό πρόγραμμα βαρδιών και αδειών.

Ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς.

Καμία μορφή ελαστικής εργασίας που διαλύει τη ζωή μας.

Το Μετρό μας έδωσε χρόνο. Το νομοσχέδιο πάει να μας τον κλέψει.

Στις 14 Οκτώβρη απεργούμε – για τις ζωές μας, για τις ανάγκες των εργαζομένων και των επιβατών.

 

Περισσότερα

Σωματείο Εργαζομένων Cosmote TV: Δεν είναι σύγχρονο, τον 21ο αιώνα, να δουλεύουμε 13 ώρες

ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 14 ΟΚΤΩΒΡΗ ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ – 10:30 ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ Είμαστε άνθρωποι και όχι μηχανές Δεν είναι σύγχρονο,...

Κλαδικό Σωματείο Ενέργειας: Σταθερή δουλειά με δικαιώματα, 7ωρο – 5ήμερο – 35ωρο για όλους

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΗ ΜΑΧΗ –ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ 13ΩΡΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ 24ΩΡΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ...

Πανελλήνια Ομοσπονδία Απόστρατων Στρατιωτικών: Χαιρετίζουμε όλους που συμμετείχαν στη μεγαλειώδη συγκέντρωση-διαμαρτυρία

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι απόστρατοι των Ενόπλων Δυνάμεων. Χαιρετίζουμε όλες και όλους εσάς, τις/τους χιλιάδες απόστρατες/ους...