Σωματείο Εμποροϋπαλλήλων – Ιδ. Υπαλλήλων Ν. Καρδίτσας: Φτάνει ως εδώ! Ποτέ ξανά άλλα Τέμπη…. Οι ζωές μας έχουν αξία!

Δημοσιεύτηκε στις

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΙΣ 12μμ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ

              Το Σωματείο Εμποροϋπαλλήλων και υπαλλήλων με σχέση ιδιωτικού δικαίου ν. Καρδίτσας καταθέτει το παρακάτω πλαίσιο πάλη για την απεργιακή μάχη την Πέμπτη 16/3.

Τα Κέρδη τους – Οι νεκροί μας

           Χαιρετίζουμε τους εργαζόμενους, τους αγρότες, τους αυτοαπασχολούμενους, τους μαθητές, τους φοιτητές, τους συνταξιούχους, τις γυναίκες που όλες τις προηγούμενες μέρες συμμετείχαν στις μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις που πραγματοποιήθηκαν στην πόλη μας.  Η λαοθάλασσα που κατέκλυσε τη μέρα της απεργίας την πόλη της Καρδίτσας αλλά και άλλες πόλεις της χώρας, έστειλε την κυβερνητική προπαγάνδα στα σκουπίδια. Συνέθλιψε την άθλια επιχείρηση απαλλαγής ευθυνών της σημερινής κυβέρνησης και των προηγούμενων, της Ηellenic Train, του ΟΣΕ.

Στέρεψαν τα δάκρυα κι έγιναν οργή …το έγκλημα αυτό να μη συγκαλυφθεί

           Για την δολοφονία 57 συνανθρώπων μας στα Τέμπη δεν φταίει η κακιά η (χ)ώρα! Ούτε η κακιά η ώρα! Ένοχος είναι το κράτος των λίγων, η πολιτική της εμπορευματοποίησης που υποβιβάζει την ανθρώπινη ζωή και τη ζυγίζει στη σχέση κόστος-όφελος, όπου κόστος είναι η ζωή του λαού και όφελος τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων. Ένοχες είναι όλες οι κυβερνήσεις που κυβέρνησαν και κυβερνούν και η πολιτική τους! ΉΤΑΝ ΕΝΑ ΠΡΟΔΙΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟ ΈΓΚΛΗΜΑ.

Ένοχες είναι όλες οι κυβερνήσεις που κυβέρνησαν και κυβερνούν!

Διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις υλοποίησαν την στρατηγική για την απελευθέρωση των σιδηροδρόμων (οδηγία 440) της ΕΕ, με αποτέλεσμα να μετατρέψουν τις μαζικές μεταφορές από αγαθό σε εμπόρευμα. Από το 2009 ακόμη (κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ) ο ΟΣΕ σπάει επιμέρους εταιρείες, ενώ το 2013 (κυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ) προωθείται παραπέρα η ιδιωτικοποίηση με τον νόμο 4199. Στην συνέχεια το 2017 (ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ) αρχίζει η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον Ιταλικό Όμιλο Ferrovie dello Stato Italiane, η οποία ολοκληρώνεται το 2019 (ΝΔ).

Οι συνεχείς καταγγελίες των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους διαχρονικά καταδεικνύουν αυτές τις επιλογές ως βαθύτερες αιτίες για το δυστύχημα. Καταγγελίες που έχουν να κάνουν:

  • Με την τεράστια μείωση προσωπικού, που από 14.000 προσωπικό το 2000, σήμερα ο εναπομείναν ΟΣΕ μετρά μόλις 735 εργαζομένους με φυσική συνέπεια την εντατικοποίηση, (μέχρι και 25 ημέρες συνεχούς δουλειάς) την κούραση, την καταπόνηση που είναι συνθήκες οι οποίες αυξάνουν κατακόρυφα την πιθανότητα ενός λάθους, άστοχων ενεργειών κλπ, όπως επίσης και την έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού.
  • Με την γενικότερη κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής και την έλλειψη συντήρησης.
  • Με την μη λειτουργία για χρόνια των φωτοσημάτων, της τηλεδιοίκησης και συστημάτων ασφαλείας όπως το ETCS που προστατεύει από ανθρώπινο λάθος, παρότι είναι εγκατεστημένο στις μηχανές.
  • Με το κλείσιμο σταθμών περιφερειακά όπως η περιοχή μας λόγω έλλειψης σταθμαρχών.

Όλα αυτά την ίδια στιγμή που διαδοχικά τόσο η σημερινή όπως και η προηγούμενη κυβέρνηση, δίνει κάθε χρόνο στην ιδιωτική εταιρεία 50 εκ. ευρώ για «επιδότηση άγονων γραμμών» (σύμβαση για 15 χρόνια-συνολικά 750 εκ ευρώ) ενώ μετέφερε και τα χρέη του ιδιωτικοποιημένου ΟΣΕ (14,3 δις ευρώ) μέσω του δημόσιο χρέους στις πλάτες του Ελληνικού λαού. Ενώ την ίδια περίοδο έχουν καταργηθεί ολόκληρες γραμμές, συρρικνώνοντας το δίκτυο και συνεχίζουν να μειώνονται τα δρομολόγια.

Ένοχος είναι το κράτος!               

Αυτό το δολοφονικό κράτος που είναι γρήγορο και αποτελεσματικό για να πλειστηριάζει τα σπίτια του φτωχού λαού, να καταστέλλει με βία τις δίκαιες κινητοποιήσεις, να ταΐζει με δισεκατομμύρια ευρώ τους επιχειρηματικούς ομίλους,  αγνοεί επιδεικτικά τις αγωνιώδεις και τραγικά προφητικές καταγγελίες των συνδικαλιστών του ΠΑΜΕ και άλλων συνδικαλιστών  των μεταφορών λίγες μόνο μέρες πριν το έγκλημα. Βγάζει παράνομες και καταχρηστικές τις απεργίες που απαιτούν μέτρα ασφάλειας του επιβατικού κοινού, προσλήψεις, εκπαίδευση, μέτρα για την αντιμετώπιση του “ανθρώπινου λάθους”.

Ένοχος είναι το κέρδος

           Το κέρδος είναι η αιτία πίσω από κάθε τραγωδία με θύμα τον ίδιο τον λαό κάθε φορά. Σε πυρκαγιές, πλημμύρες, σεισμούς, χιόνια φαίνεται όλη η γύμνια του επιτελικού κράτους, που παίζει στα ζάρια τη ζωή του λαού για την κερδοφορία των μονοπωλίων.

            Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Καρδίτσα, δυόμιση χρόνια μετά τις πλημμύρες του Ιανού και ακόμα τρέμουμε από το πρώτο ψιλοβρόχι, γιατί όλοι γνωρίζουμε ότι δεν έχει προχωρήσει κανένα έργο, ούτε κανένας σχεδιασμός ολοκληρωμένης αντιπλημμυρικής προστασίας. Αυτό το βιώνουν οι αγρότες κάθε χρόνο που πνίγονται τα χωράφια τους το χειμώνα και το καλοκαίρι δεν έχουν νερό να ποτίσουν γιατί δεν έχουν γίνει αρδευτικά έργα. Τα καλώς καμωμένα δεν ταιριάζουν με την εικόνα του ΚΥ Μουζακίου και τα κοντέινερ δημοτικού σχολείου στο Κοσκινά και στο Παλαμά και το γεγονός ότι στην Π.Ε. Καρδίτσας υπάρχουν 13 ακατάλληλα σχολεία που με τον πρώτο σεισμό μπορεί να πέσουν πάνω στα παιδιά μας. Η γραμμές του τρένου που περνάνε μέσα από την πόλη των Σοφάδων αποτελούν μόνιμο κίνδυνο για τους κατοίκους ενώ στο παρελθόν έχουν γίνει ατυχήματα στο σημείο. Γι αυτό η υπογειοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών στους Σοφάδες είναι επιτακτική ανάγκη.

           Όλοι οι χώροι δουλειάς είναι μια “κοιλάδα των Τεμπών”. Η γνωστή πλέον έκφραση “πάμε και όπου βγει” είναι η ανομολόγητη συνήθεια σε πλήθος βαρδιών και εργασιών. Το κέρδος είναι η αιτία που οι επιχειρηματικοί όμιλοι αδυνατίζουν την ασφάλεια και τα μέτρα προστασίας, το κέρδος είναι αιτία που η πανδημία έγινε ευκαιρία για λίγους, το κέρδος είναι η αιτία που στο όνομα του οι εργοδότες έχουν καταρρίψει τα στοιχειώδη μέτρα για την Υγεία και Ασφάλεια στους χώρους δουλειάς. Τα λεγόμενα πρωτόκολλα υγείας στην πανδημία που άνοιγαν και έκλειναν ανάλογα τις δυνατότητες κερδοφορίας των επιχειρηματιών του τουρισμού, είναι νωπά στη μνήμη. Για τον ίδιο λόγο ονόμαζαν “πολυτέλεια” τη δημιουργία ΜΕΘ, έκλειναν δημόσια νοσοκομεία.

           Οι προϋπολογισμοί του κράτους αγνοούν επιδεικτικά τις λαϊκές ανάγκες. Δίνουν ελάχιστα για στοιχειώδεις υποδομές. Γι’ αυτό πλημμυρίζουν τα σχολεία με την πρώτη βροχή, «σκάνε» καυστήρες και σκοτώνουν μαθητές, πέφτουν οι σοβάδες στα κεφάλια των μαθητών, τρέμουμε στη σκέψη να έρθουν «σκηνές Τουρκίας» στον πρώτο δυνατό σεισμό!

Το έγκλημα αυτό δε θα ξεχαστεί και δεν θα συγκαλυφθεί…..

           Οι πραγματικοί ένοχοι έχουν καταδικαστεί στη συνείδηση του λαού και της νεολαίας. Τα υποκριτικά κροκοδείλια δάκρυα τους, οι προσχηματικές παραιτήσεις, η δημόσια «συγνώμη» δε συγκινούν κανέναν.

            Ούτε οι κάλπικες αντιπαραθέσεις όλων αυτών που στήριξαν και συνεχίζουν να στηρίζουν την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων εις βάρος των συμφερόντων του λαού.  Τόσο η κυβέρνηση της ΝΔ όσο και του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, στήριξαν όλα αντιλαϊκά νομοσχέδια και οδηγίες της ΕΕ, που έσφαξαν εργασιακά δικαιώματα, το δικαίωμα του λαού στην υγεία, στην παιδεία, τα δικαιώματα της νεολαίας , στο βωμό του κέρδους.

           Για αυτό ο μόνος δρόμος για τον λαό, είναι ο δρόμος του αγώνα για την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών. Είναι ο μόνος τρόπος για να μη συγκαλυφθούν οι ευθύνες, ο μόνος τρόπος για να αποδοθεί πραγματική δικαιοσύνη!

Η συζήτηση που γίνεται για την «ψωροκώσταινα Ελλάδα» και την ελληνική ιδιαιτερότητα είναι εκ του πονηρού και στόχο έχει να αθωώσει τις κατευθύνσεις της ΕΕ που υλοποιείται σε όλες τις χώρες, χαρακτηριστικά: Στην Ιταλία 12 Ιουλίου 2016 δύο αμαξοστοιχίες βρέθηκαν να κινούνται στην ίδια γραμμή και συγκρούστηκαν κατά μέτωπο στην Πούγκλια της νότιας Ιταλίας, ανάμεσα στις πόλεις Κοράτο και Άντρια, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 23 άνθρωποι, ενώ τρία βαγόνια έγιναν κυριολεκτικά σκόνη. Στην Ισπανία, στις 24 Ιουλίου 2013 στην περιοχή της Γαλικίας 80 άνθρωποι σκοτώθηκαν και περισσότεροι από 140 άλλοι τραυματίστηκαν όταν ένα τρένο υψηλής ταχύτητας εκτροχιάστηκε. Στην Ουγγαρία το 2013, 33 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους όταν λεωφορείο χτυπήθηκε από τραίνο σε αφύλακτη διάβαση. Επίσης, στην Ιταλία, στις 29 Ιουνίου του 2009 βυτιοφόρο βαγόνι με LPG εξερράγη την ώρα που ο συρμός αναχωρούσε από τον σταθμό του Βιατζέριο στην κεντρική Ιταλία, με αποτέλεσμα τον εκτροχιασμό του και τον θάνατο 32 ανθρώπων. Στην Γερμανία στις 3 Ιουνίου του 1998 σε εκτροχιασμό αμαξοστοιχία στο Eschede σκοτώθηκαν 101 άνθρωποι και τραυματίστηκαν άλλοι 194. 

Συνολικά στην ΕΕ μόνο το 2021 καταγράφηκαν 1.389 σημαντικά σιδηροδρομικά ατυχήματα, με συνολικά 683 νεκρούς και 513 τραυματίες, και 97 από αυτά αφορούσαν συγκρούσεις τρένων. Αντίστοιχη είναι η κατάσταση στις ΗΠΑ όπου κάθε δυο βδομάδες ένα τρένο που μεταφέρει επικίνδυνα υλικά εκτροχιάζεται! Το Αμερικανικό Γραφείο Στατιστικών Μεταφορών έχει καταγράψει 54.539 εκτροχιασμούς τρένων μεταξύ 1990 και 2021.

 Ο νόμος του κέρδους και η πολιτική απελευθέρωσης της αγοράς των σιδηροδρομικών μεταφορών αφήνουν παντού το θανατηφόρο αποτύπωμά τους.

Φτάνει ως εδώ! Ποτέ ξανά άλλα Τέμπη…. Οι ζωές μας έχουν αξία!

Για αυτό καλούμε τα εργατικά σωματεία, ΕΒΕ, αγρότες, μαθητές και φοιτητές, γυναίκες να πάρουν θέση μάχης μπροστά στην πανεργατική πανελλαδική Απεργία την Πέμπτη 16 Μάρτη.

Απαιτούμε και διεκδικούμε:

  • Να διερευνηθούν τα αίτια που οδήγησαν σ΄αυτή την τραγωδία και να αποδοθούν άμεσα ευθύνες
  • Άμεση πρόσληψη στον ΟΣΕ και την HELLENIC TRAIN μόνιμου προσωπικού με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα για την κάλυψη των πολύ μεγάλων και σοβαρών ελλείψεων σε όλες τις ειδικότητες. Αντίστοιχη εξειδίκευση και πιστοποίηση του προσωπικού.
  • Άμεση ολοκλήρωση των έργων υποδομής και ασφαλούς λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου όπως η αυτοδιοίκηση, η φωτοσήμανση,  το ETCS κ.α.
  • Σωστή συντήρηση και επισκευή του τροχαίου υλικού και της γραμμής. Αντικατάσταση όλων των συρμών μεγάλης παλαιότητας με νέους σύγχρονους κι ασφαλείς.
  • Μέτρα ασφαλούς κυκλοφορίας των τρένων ιδιαίτερα κατά τη διέλευσή τους από κατοικημένες περιοχές όπως στη πόλη των Σοφάδων. Εξασφάλιση φυλάκων διαβάσεων με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για όλες τις διαβάσεις.
  • Σύγχρονες, ασφαλείς, φτηνές μαζικές μεταφορές κόντρα στην πολιτική που βάζει την ασφάλεια των επιβατών και τα δικαιώματα των εργαζομένων στο ζύγι του κόστους και της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων.
  • Παλεύουμε για την ενίσχυση του Δημόσιου και δωρεάν συστήματος υγείας. Άμεση ανέγερση του ΚΥ Μουζακίου.
  • Ολοκληρωμένο σχέδιο αντιπλημμυρικής προστασίας για να μην ζήσουμε ξανά ΙΑΝΟ. Να ολοκληρωθούν άμεσα όλα τα έργα αποκατάστασης σε υποδομές και στο οδικό, στα δίκτυα ύδρευσης, αποχέτευσης και άρδευσης, όχι με προσωρινά μπαλώματα.
  • Λέμε όχι στην «απελευθέρωση» στην εμπορευματοποίηση και στην ιδιωτικοποίηση του νερού.
  • Έλεγχος εδώ και τώρα αντισεισμικής θωράκισης σε σχολεία, σχολές, νοσοκομεία, χώρους δουλειάς.
  • Άμεσα μέτρα προστασίας της Υγείας και της Ασφάλειας σε όλους τους χώρους δουλειάς.
  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού σε υγεία, παιδεία, κοινωνικές υπηρεσίες, υπηρεσίες πολιτικής προστασίας.
  • Να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες για την ανέγερση νέων σύγχρονων και ασφαλών σχολείων όπου αυτά κρίθηκαν ακατάλληλα, όπως στο Παλαμά και Κοσκινά και συντήρηση των υπαρχουσών και ανέγερση νέων εστιών που να καλύπτουν τις ανάγκες των φοιτητών.

ΟΙ ΖΩΕΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΟΣΤΟΣ – ΟΙ ΖΩΕΣ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΑΞΙΑ!

Διεκδικούμε τη ζωή που μας αξίζει, ζωή με σύγχρονα δικαιώματα με βάση την εποχή μας, καλύτερο μέλλον για εμάς και τα παιδιά μας.

Περισσότερα

Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής: 22 Μάη συνέντευξη τύπου έξω από το Κέντρο Υγείας

Σε συνέχεια της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 19/1/2024 στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δήμου...

Σωματείο Εργαζομένων DEMO: Για τη δολοφονία συναδέλφισσας

 Το Δ.Σ του Σωματείου Εργαζομένων DEMO εκφράζει τη βαθιά θλίψη του και τα ειλικρινή...

Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού: Υπόμνημα των εργαζομένων της πλωτής γέφυρας Λ

Σε σχετικό υπόμνημα που λάβαμε από τους υπογράφοντες υπάλληλους της Περιφερείας Ιονίων Νήσων και...