Σωματεία Ν. Καβάλας : 21 Ιούλη Κινητοποίηση καταδίκης αντιδραστικού νομοσχεδίου για την παιδεία

0
image_pdfimage_print

ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΤΑΔΙΚΗΣ  ΤΟΥ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ  ΤΕΤΑΡΤΗ 21 ΙΟΥΛΙΟΥ 8:00μμ ΠΑΡΑΛΙΑ (στο ύψος των ΚΤΕΛ)                                                         

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ  TON ΑΓΩΝA ΓΙΑ ΤΟ  ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΘΑ  ΚΑΛΥΠΤΕΙ  ΤΙΣ  ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ  ΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, με την προσφιλή τακτική τους, έδωσαν στη δημοσιότητα και ετοιμάζονται να ψηφίσουν το 4ο κατά σειρά αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο μέσα στο κατακαλόκαιρο με κλειστά τα σχολεία και εν μέσω πανδημίας.

Παρόλο που τα σχολεία όλο το προηγούμενο διάστημα έμειναν για μήνες κλειστά, χωρίς να λαμβάνονται ουσιαστικά μέτρα, που σύσσωμη η σχολική κοινότητα πρότεινε η κυβέρνηση συνεχίζει ακάθεκτη να νομοθετεί την παραπέρα μορφωτική υποβάθμιση του σχολείου. Και όλα αυτά, με τα παιδιά μας να έρχονται αντιμέτωπα για μεγάλο χρονικό διάστημα με το φιάσκο της τηλεκπαίδευσης, με σημαντικές επιπτώσεις, συσσωρεύοντας τόσο μορφωτικά  όσο και ψυχοκοινωνικά κενά.

Το νέο νομοσχέδιο αποτελεί αντιδραστική «τομή», με τον πυρήνα των αλλαγών του να εστιάζει στη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων. Καταργεί ακόμη περισσότερο την ενιαία εκπαιδευτική διαδικασία, νομοθετεί τις εκπαιδευτικές ανισότητες και τον ασφυκτικό έλεγχο των σχολείων. Διαλύει τον ενιαίο χαρακτήρα του σχολείου από τη δομή, το περιεχόμενο, μέχρι την εξεύρεση πόρων.

Παρά τις όμορφες εκφράσεις (τι πρωτότυπο) που χρησιμοποιούν, όπως, «αυτονομία και αξιολόγηση» της σχολικής μονάδας, τη λεγόμενη «αναβάθμιση του μαθήματος», το «πολλαπλό βιβλίο», την «αναμόρφωση του θεσμού του σχολικού συμβουλίου», όσο και να προσπαθούν δεν μπορούν να κρύψουν τον αντιδραστικό χαρακτήρα του νέου νομοσχεδίου, που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες και δυνατότητες της εποχής μας.

Με την εφαρμογή αυτών των σχεδιασμών, διαμορφώνουν ένα ακόμα πιο ταξικό, κατηγοριοποιημένο σχολείο και συνιστούν πλήγμα στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Αλλάζουν βασικές πλευρές του σχολείου, ενισχύεται ο κατακερματισμός του ενιαίου χαρακτήρα της γνώσης και του σχολικού προγράμματος. Δημιουργείται ένα ασφυκτικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα κληθούν να εργαστούν οι εκπαιδευτικοί και μέσω της λεγόμενης «ατομικής αξιολόγησης». Μεταφέρεται η ευθύνη για το καθετί στον εκπαιδευτικό.

Η κυβέρνηση επιδιώκει, σύμφωνα και με τις σχετικές κατευθύνσεις της Ε.Ε.  που  έχουν υπηρετήσει  και   προηγούμενες  κυβερνήσεις, την παραπέρα «απαλλαγή» του κράτους από την υποχρέωση της χρηματοδότησης, της στελέχωσης, και της επιμόρφωσης.

Θεσμοθετείται  η είσοδος χορηγών στα σχολεία, η απλοποίηση των διαδικασιών παρέμβασης της κάθε ΜΚΟ και του κάθε φορέα που διοργανώνει ένα «εκπαιδευτικό» πρόγραμμα στα σχολεία.

Θα  έχουμε εκπαιδευτικές δράσεις και προγράμματα στα σχολεία χωρίς να απαιτείται έγκριση από το υπουργείο. Ανοίγει ακόμα περισσότερο η πόρτα των σχολείων σε επιχειρήσεις. Και καταργούνται ενιαία προγράμματα και δράσεις που αφορούν π.χ. τον πολιτισμό, τον αθλητισμό και διαχέονται στο σύνολο των μαθητών.  Εδώ θα παίξουν καθοριστικό ρόλο  τα περίφημα  “Εργαστήρια Δεξιοτήτων” που ουσιαστικά δεν θα  δίνεται  βάση  στην  ολοκληρωμένη μόρφωση  των παιδιών  μας,  αλλά το περιεχόμενό τους  θα το  επιβάλλουν  κάθε  φορά  οι ανάγκες της οικονομίας.

Το νέο νομοσχέδιο εκτός του ότι συμβάλλει στην κατηγοριοποίηση και επιχειρηματική λειτουργία, φορτώνει ακόμα περισσότερα βάρη στην πλάτη των γονιών, που θα βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για τη μόρφωση των παιδιών τους. Οδηγεί  στο διαχωρισμό σε σχολεία για μια «ελίτ των λίγων» και σχολεία για τη «μάζα των πολλών».

ΔΕ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΤΟ ΝΤΕΚΟΡ ΤΗΣ ΥΠΟΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ  ΣΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ.

Σήμερα σύγχρονο και αναγκαίο είναι  ένα σχολείο με υποδομές και εργαστήρια, που θα καλύπτεται αποκλειστικά από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.

Απορρίπτουμε το αντιδραστικό νομοσχέδιο, που μετατρέπει το σχολείο σε επιχείρηση, γενικεύει τις μορφωτικές ανισότητες και απαξιώνει τους εκπαιδευτικούς.

        Συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για τη δημιουργία ενός σχολείου που θα παρέχει ενιαία σε όλους τους μαθητές μόρφωση – σαν απαραίτητη προϋπόθεση, όχι μόνο των πανεπιστημιακών σπουδών αλλά και της όποιας επαγγελματικής εκπαίδευσης.

        Συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για τη διασφάλιση της αποκλειστικής υποχρέωσης του κράτους να εξασφαλίζει τη δημόσια και δωρεάν μόρφωση όλων των παιδιών χωρίς μεταβίβαση «αρμοδιοτήτων» στην τοπική διοίκηση ή άλλους φορείς.

Συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για το σχολείο των σύγχρονων αναγκών των παιδιών μας. Συνεχίζουμε να παλεύουμε για ένα σχολείο ενιαίο, που τα δίνει όλα σε όλους και όχι κάποια σε λίγους.

                                                           

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΜΠΟΡΟΫΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ Ν. ΚΑΒΑΛΑΣ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ & ΣΥΝΑΦΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΕΡΓΑΤΟΫΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΟΥ, ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ Π.Ε. ΚΑΒΑΛΑΣ & ΘΑΣΟΥ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΙΚΑ Ν.ΚΑΒΑΛΑΣ

Share.

Comments are closed.