Τετάρτη, 8 Δεκεμβρίου

ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ, ΠΕΣ/ΝΑΤ : Καλούμε τους ναυτεργάτες να συνεχίσουμε τον αγώνα για δουλειά με ΣΣΕ

0
image_pdfimage_print

Στη σημερινή συνεδρίαση του Δ.Σ του ΝΑΤ, συζητήθηκε και ψηφίστηκε ο προϋπολογισμός για το 2022, «κομμένος και ραμμένος» στα πλαίσια του αντιλαϊκού κρατικού προϋπολογισμού της κυβέρνησης της ΝΔ, που έχει διαμορφωθεί για άλλη μια χρονιά για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας των εφοπλιστών, των τραπεζιτών, των βιομηχάνων.

Όπως αναφέρεται σε σχετικό σημείωμα του υπουργείου Εργασίας, που έχει αποσταλεί σε όλους τους ασφαλιστικούς φορείς, «η κατάρτιση του Προϋπολογισμού πρέπει να γίνει (…) εντός των ορίων του υποβληθέντος συνοπτικού προϋπολογισμού που έχει ενσωματωθεί στον υπό ψήφιση Προϋπολογισμό του 2022».

Επίσης επισημαίνεται ότι «ειδικότερα η κατάρτιση και η έγκριση του προϋπολογισμού των φορέων πρέπει να είναι σε απόλυτη συμμόρφωση με τους δημοσιονομικούς στόχους και τις προβλέψεις του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής (2022 – 2025) και με τις εγκυκλίους που εκδίδονται».

Στον κρατικό προϋπολογισμό για το 2022, προβλέπονται πρόσθετες περικοπές  1,13 δισ. ευρώ σε συντάξεις, επιδόματα ανεργίας, Πρόνοια και Υγεία.

Το ΝΑΤ στις αρμοδιότητες του συνεχίζει να έχει την καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών από τα ναυτολόγια, από την ένταξη του στον ΕΦΚΑ με βάση τον νόμο έκτρωμα 4387/2016, γνωστό νόμο Κατρούγκαλου (ΣΥΡΙΖΑ).

Στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού δεν γίνεται αναφορά ότι:

  1. Με το ν.4770/2021, άρθρο 16 οι εφοπλιστές της επιβατηγού ναυτιλίας απαλλάσσονται από την καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών τους, για το χρονικό διάστημα από 01-01-2021 έως 28-02-2021.
  2. Στο ν.4843/2021, άρθρο 81, δίνει τη δυνατότητα στους εφοπλιστές στα ποντοπόρα υπό ελληνική σημαία με πρόσχημα την πανδημία για την περίοδο από 01-10-2021 έως 31-12-2021  και με υπουργική απόφαση να παραταθεί για ακόμα 6 μήνες, να ναυτολογούν ναυτεργάτες, που στο σύνολο τους να είναι με τους επαχθής όρους, που ισχύουν με τα «διεθνή κρατούντα», δηλ. ανασφάλιστοι.
  3. Με το ν.4714/2020 που καθορίζει τα προκλητικά εφοπλιστικά προνόμια στα υπό ελληνική σημαία ποντοπόρα πλοία, ο Α’ Πλοίαρχος, ο Γ’ Πλοίαρχος, ο Γ’ Μηχανικός και το κατώτερο πλήρωμα, να είναι χωρίς ΣΣΕ και κοινωνική ασφάλιση και εφαρμόζεται από τους εφοπλιστές και τις υπηρεσίες του ΝΑΤ

Αυτή η διαχρονική αντιλαϊκή πολιτική των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων με τα προνόμια και τις επιδοτήσεις για τους εφοπλιστές, τους αντεργατικούς νόμους 2687/1953, 3569/2007, 4150/2013 κ.ά, που διευρύνουν την ανασφάλιστη εργασία, μειώνουν τις οργανικές συνθέσεις και αυξάνουν διαρκώς την εκμετάλλευση των ναυτεργατών, έχουν προκαλέσει τα τεράστια ελλείμματα του ΝΑΤ, με τραγικές επιπτώσεις στην κοινωνικοασφαλιστική προστασία της ναυτεργατικής οικογένειας.

Καλούμε τους ναυτεργάτες με αγωνιστική αισιοδοξία, να συνεχίσουμε τον αγώνα με πολύμορφες κινητοποιήσεις, για δουλειά με ΣΣΕ και κοινωνική ασφάλιση με βάση τις σύγχρονες ανάγκες μας.

Share.

Comments are closed.