ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ : Καλούμε τους ναυτεργάτες να οργανώσουμε την πάλη μας, να προβάλλουμε τις δικές μας πραγματικές ανάγκες

Δημοσιεύτηκε στις

Νέα συνάντηση πραγματοποιήθηκε στις 4 Οκτώβρη μεταξύ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και της ΠΝΟ, για την ανανέωση των ΣΣΕ.

Η συνάντηση οδηγήθηκε σε αδιέξοδο με τους εφοπλιστές να διατυπώνουν προκλητικά τη θέση, να υπάρχουν μηδενικές αυξήσεις για το 2020 και το 2021, προτείνοντας να υπάρχει αύξηση, χωρίς να καθορίσουν ποσοστό, για την διετία 2022 – 2023.

Οι εκπρόσωποι των ταξικών δυνάμεων στις παρεμβάσεις τους πρόβαλαν τις συνθήκες εργασίας, που διαρκώς χειροτερεύουν σε βάρος των ναυτεργατών αποτέλεσμα της αντιλαϊκής πολιτικής, που συνεχίζει και η κυβέρνηση της ΝΔ.

Επεσήμαναν την εφοπλιστική ασυδοσία σε όλα τα πλοία, στα οποία δεν εφαρμόζονται ακόμα και τα ελάχιστα δικαιώματα για τους ναυτεργάτες, που προβλέπει η ΣΣΕ, τις απλήρωτες υπερωρίες, διανυκτερεύσεις, έξτρα εργασίες κά, τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις με την εντατικοποίηση της δουλειάς, συνθήκες εργασίας που έχουν αναδειχτεί και από πρόσφατους ελέγχους των πλοίων και είναι σε γνώση του Υπουργού Ναυτιλίας και των υπηρεσιών του.

Τόνισαν ότι οι ναυτεργάτες και συνολικά η εργατική – λαϊκή οικογένεια βρίσκεται αντιμέτωπη με το νέο κύμα ακρίβειας, την φορολογική λεηλασία του εισοδήματος. 

Με στοιχεία ανέδειξαν τα προνόμια και τις επιδοτήσεις που απολαμβάνουν, όπως τα πρόσθετα προνόμια που εξήγγειλε ο υπουργός ναυτιλίας και συμπεριλήφθηκαν στο ν.4832/2021 και περιλαμβάνει:   

■ Χρηματοδότηση 44 ενδονησιωτικών και διαπεριφερειακών ακτοπλοϊκών γραμμών με 370.000.000 ευρώ, μέσω πολυετών συμβάσεων 4 έως 7 ετών και με κίνητρα ανανέωσης του στόλου της ακτοπλοΐας, μέσω του ΕΣΠΑ 2021-2027.

■ Χρηματοδότηση 3 γραμμών του κεντρικού ακτοπλοϊκού δικτύου, με 300.000.000 ευρώ, μέσω του προγράμματος «ΝΕΑΡΧΟΣ».

Μόνο από το 2019 έως σήμερα, η επιδότηση ακτοπλοϊκών γραμμών  αυξήθηκε σημαντικά καλύπτοντας και νέα δρομολόγια, με 138 εκ ευρώ το χρόνο, από 90 εκ ευρώ το 2018. Επίσης, εν μέσω πανδημίας, το Υπουργείο Ναυτιλίας και με την έγκριση της ΕΕ, υιοθέτησε άμεσα μηχανισμό χρηματοδοτώντας με 79 εκατ. ευρώ τη λειτουργία του συνόλου του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας, το οποίο αναμένεται να στηριχθεί αναλόγως της πορείας της πανδημίας με επιπλέον 26 εκατ. ευρώ έως τέλος του 2021.

Οι εξελίξεις από τις διαπραγματεύσεις με το ΣΕΕΝ αλλά και από την αδιαλλαξία των υπόλοιπων εφοπλιστικών ενώσεων για την ανανέωση και την εφαρμογή των ΣΣΕ, επιβάλλουν τη συνεδρίαση της Ε.Ε της ΠΝΟ, για τη λήψη αγωνιστικών και απεργιακών κινητοποιήσεων, για τη διεκδίκηση ΣΣΕ με ουσιαστικές αυξήσεις, 7ωρο – 35ωρο – 5ήμερο, υποχρεωτική ασφάλιση στο ΝΑΤ, για όλους τους ναυτεργάτες από όποια χώρα και αν προέρχονται.

Καλούμε τους ναυτεργάτες όλων των ειδικοτήτων να οργανώσουμε την πάλη μας μέσα και έξω από τα καράβια, τις σχολές, με τους αγώνες μας, να προβάλλουμε τις δικές μας πραγματικές ανάγκες, ενάντια στην εργασιακή ζούγκλα της κυβέρνησης, των εφοπλιστών.

Περισσότερα

Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας: Καμία στήριξη στο κράτος δολοφόνο του Ισραήλ

Όλες και όλοι στο συλλαλητήριο το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου στους Άγιους Θεοδώρους Κορινθίας στις...

Συνδικάτο Εργ. Επισιτισμού Τουρισμού Ξενοδοχείων Αττικής: Ήρθε η ώρα να ακουστεί η φωνή μας σε κάθε ξενοδοχείο.

«Το «θαύμα» του τουρισμού που οι εργαζόμενοι του κλάδου «χτίζουν» καθημερινά αποκαλύπτεται! Άλλος ένας συνάδελφος...

Σωματείο Εργαζομένων Mitel Networks: Ψήφισμα Γενικής Συνέλευσης σχετικά με την Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβασης Εργασίας

Ψήφισμα των Γενικής Συνέλευσης μελών του Σωματείου Εργαζομένων Mitel Networks για την έναρξη διαδικασιών...