ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ: Ανασυντάσσουμε τις δυνάμεις μας και συνεχίζουμε στο δρόμο του αγώνα

Δημοσιεύτηκε στις

ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΕΡΓΟ ΘΕΑΤΕΣ

Χαιρετίζουμε την αποφασιστική – καθολική συμμετοχή των ναυτεργατών, όλων των ειδικοτήτων, στα πλοία της Αδριατικής, στην  48 ωρη απεργία μας.

Για ακόμη μία φορά, η πλειοψηφία της ΠΝΟ, ενώ υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων ώστε να αντιμετωπιστεί το μεγάλο μέτωπο των προβλημάτων, των ναυτεργατών στην κατηγορία των πλοίων της Αδριατικής, υποχώρησε και συμβιβάστηκε, επικαλούμενη μια αόριστη «υπόσχεση» που έδωσε ο ΣΕΕΝ:

  1. Πρόσθετη στελέχωση των πλοίων Superfast I και II χωρίς να υπάρχει δέσμευση, πόσους , σε ποιες επιστασίες και για πόσο χρόνο .
  2. Διανυκτερεύσεις στη γραμμή Πειραιάς–Λέσβος και Πειραιάς–Ρόδος

Οι εκπρόσωποι των ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ αντέτειναν ότι η πρόταση του ΣΕΕΝ δεν απαντά στα ουσιαστικά και κρίσιμα ζητήματα, αυτής της κατηγορίας πλοίων.

Βάλαμε στο στόχαστρο τον «πυρήνα» της εφοπλιστικής κερδοφορίας – τις άθλιες ειδικές οργανικές συνθέσεις και την κατάργηση του ν.4150/13, που μειώνουν δραματικά τα πληρώματα στις γενικές υπηρεσίες, που οδηγούν σε εντατικοποίηση της δουλειάς στα όρια της εξάντλησης και υπονομεύουν την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής, για εμάς τους ναυτεργάτες και τους επιβάτες.

Συνθέσεις που χέρι-χέρι εφοπλιστές, κυβερνήσεις και συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες, μεθόδευσαν και υλοποίησαν, όλα τα προηγούμενα χρόνια, με τραγικές συνέπειες: ναυάγια, τραυματισμούς, θανάτους – NORMAN ATLANTIC, EUROFERRY OLYMPIA –.

Η αποδοχή αυτής της “υπόσχεσης” από προέδρους σωματείων και το Γενικό Γραμματέα της ΠΝΟ, νομιμοποιεί ξανά την ίδια γνωστή συνταγή, που έχουμε γνωρίσει πολλές φορές στο παρελθόν, μερεμέτια και παρασκηνιακές συνεννοήσεις πίσω από τις πλάτες των ναυτεργατών. Ξαναφέρνουν στο τραπέζι τη λογική των «συμφωνιών», για να τοποθετηθούν μερικοί ναυτεργάτες σε κάποια πλοία, χωρίς να καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες τους.

 Τα αιτήματά μας για τις διανυκτερεύσεις και το επίδομα των express δρομολογίων αφορούν και τα μεσογειακά–τουριστικά πλοία. Είναι αιτήματα κομβικής σημασίας, που έχουν αναδειχθεί από το σύνολο των ναυτεργατών, οι οποίοι καθημερινά αντιμετωπίζουν εξοντωτικά δρομολογιακά προγράμματα και συνθήκες  στα όρια της σωματικής εξάντλησης.

Η στάση του Υπουργείου Ναυτιλίας και της κυβέρνησης επιβεβαιώνει την πολιτική στήριξης της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των εφοπλιστών, σε βάρος της ασφάλειας ναυτεργατών και επιβατών. Δεν δέχτηκαν καμία συνάντηση για να ακούσουν τα προβλήματα, ούτε απέσυραν τις άθλιες υπουργικές αποφάσεις και τη νομοθεσία, που οδηγούν στο να μην τηρούνται ούτε και τα ελάχιστα πρωτόκολλα ασφαλείας στα πλοία.

Ακόμη και αυτές οι ελάχιστες παραχωρήσεις είναι αποτέλεσμα της απεργίας μας — μιας απεργίας που στηρίχθηκε, οργανώθηκε και περιφρουρήθηκε από τους ναυτεργάτες, με την πρωτοπόρα στάση των σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και τη στήριξη των εργατικών κέντρων Πάτρας και Θεσπρωτίας .

Ό,τι κερδήθηκε, κερδήθηκε με αγώνα.

Με αγώνα θα λυθούν και τα σημερινά κρίσιμα προβλήματά μας.

Περισσότερα

Εργατικό Κέντρο Πειραιά: Απετράπη έξωση ζευγαριού συνταξιούχων από την κύρια κατοικία τους

Μετά την παρέμβαση φορέων, του Εργατικού Κέντρου Πειραιά και κατοίκων της περιοχής απετράπη σήμερα...

Σύλλογος Μονίμων Υπαλλήλων ΕΦΕΤ: 14 Ιούνη Δύο χρόνια από το πολύνεκρο ναυάγιο της Πύλου

14 Ιούνη 2025  Δύο χρόνια από το πολύνεκρο ναυάγιο της Πύλου Διαδηλώνουμε στην Καλαμάτα στις 19.30...

Ομοσπονδία Συλλόγων Οικογένειας ΚΕΘΕΑ: Καταγγελία για τη δίωξη του προέδρου του Συλλόγου Εργαζομένων ΨΝΑ

Η ΟΣΟΚΕΘΕΑ εκφράζει την αλληλεγγύη και τη στήριξή της στον Πρόεδρο του Ενιαίου Συλλόγου...