Δευτέρα, 1 Μαρτίου

Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος :Για τη συμπλήρωση ενός χρόνου από το κλείσιμο του χώρου του Πολιτισμού

Μετά την επιτυχημένη σύσκεψη την Πέμπτη 18/2 στην οποία συμμετείχαν πληθώρα Σωματείων του χώρου του Θεάματος Ακροάματος και συγκεκριμένα :

 

Σωματείο Εργαζομένων Καλλιτεχνών Ορχηστρών Χορωδίας ΕΡΤ (Σ.Ε.ΚΟ.Χ.ΕΡΤ)

Σύλλογος Μουσικών Φιλαρμονικής Πολιτισμικού Οργανισμού Δήμου Αθηναίων (ΣΥ.Μ.Φ.Π.Ο.Δ.Α)

Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος – Ακροάματος (Π.Ο.Θ.Α.)

Πανελλήνια Ομοσπονδία Καλλιτεχνών Σωματείων –ΟΤΑ

Πανελλήνια Ομοσπονδία Καλλιτεχνικού Προσωπικού ΟΤΑ

Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος (Ε.Ε.Τ.Ε.)

Σύλλογος Εργαζομένων στο Θέαμα Ακρόαμα και στον Πολιτισμό (Σ.Ε.ΘΕ.Α.)

Σωματείο Εργαζομένων στο Χώρο του Χορού (Σ.Ε.ΧΩ.ΧΟ)

Πανελλήνιος Σύλλογος Αποφοίτων Ωδείων

Σύλλογος Σπουδαστών Σχολών Χορού Θεάτρου και Κινηματογράφου

Σωματείο Τεχνικών Απασχολούμενων σε Ζωντανές Οπτικοακουστικές Εκδηλώσεις (Σ.Τ.Α.ΖΟ.Ε)

Ένωση Τραγουδιστών Ελλάδας (Ε.Τ.Ε.)

Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης ΠΑΜΑΚ

Ροδιακός Σύλλογος Μουσικών

Σωματείο Μουσικών Δυτικής Ελλάδας

Πρωτοβουλία Καλλιτεχνών Βόλου

Ελληνικό Κέντρο Κουκλοθέατρου UNIMA HELLAS

Παραρτήματα Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου : Εύβοιας, Λάρισας, Τρικάλων, Σάμου, Ζακύνθου

 

ανανεώθηκε το ραντεβού μας για την Πέμπτη 25 Φλεβάρη στις 13.00, ώστε να καταλήξουμε σε κύκλο δράσεων και πρωτοβουλιών βάζοντας τα αιτήματά μας απέναντι σε μία πολιτική που είναι εχθρική στις ανάγκες των εργαζόμενων στον Πολιτισμό.

Στη τελευταία και καταληκτική σύσκεψή μας κάτω από το σύνθημα #artattack θα προσδιορίσουμε συγκεκριμένα πώς τα αιτήματα του κλάδου μας θα βγουν στο δρόμο.

 

Παραθέτουμε το Πλαίσιο Δράσης.

Κάλεσμα– Πλαίσιο πάλης Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου,

για το συντονισμό  καλλιτεχνικών σωματείων και φορέων, φοιτητικών – σπουδαστικών  συλλόγων.

Περνάμε στην  επίθεση #artattack

 Μετά από 1 χρόνο…

Συνεχίζουμε,  ακόμα πιο δυνατοί, περνάμε στην επίθεση!

Πλησιάζοντας στον ένα χρόνο με τους χώρους πολιτισμού κλειστούς, η  ανάγκη για ζωντανή επαφή  μας με το κοινό, η ανάγκη της κοινωνίας για πολιτιστική, ηθική ανάταση ολοένα και μεγαλώνει.  

  • Τι έκανε η κυβέρνηση για  τον πολιτισμό όλο αυτό το διάστημα:

Είναι αδιέξοδο να αναρωτιόμαστε  αν η κυβέρνηση είναι ή δεν είναι ευαίσθητη στον «σύγχρονο πολιτισμό». Το πραγματικό ερώτημα είναι στις ανάγκες ποιάς πλευράς είναι «ευαίσθητη», των εργαζομένων ή των ισχυρών συμφερόντων;  Και η αλήθεια είναι ότι με κάθε τρόπο αυτά υπηρετεί, διαβεβαιώνοντάς τα ότι, βρέξει – χιονίσει, θα κερδίζουν εκατομμύρια ευρώ με τη δική μας δουλειά, που ολοένα και μεγαλύτερο κομμάτι της δεν πληρώνεται. Μέσα από σωρεία νομοθετημάτων και πρακτικών που πάνε χρόνια πίσω τα δικαιώματά μας, διαμορφώνουν έναν «σύγχρονο πολιτισμό» σαν μια εμπορική γυαλιστερή βιτρίνα πολυκαταστήματος.

  1. Με ευθύνη της κυβέρνησης, η πλειονότητα των συναδέλφων μείναμε ξεκρέμαστοι. Στην Έκθεση Πισσαρίδη αναφέρεται ότι οι εργαζόμενοι, καλλιτέχνες, δημιουργοί που απασχολούμαστε στον κλάδο του Πολιτισμού είμαστε περίπου 130 χιλιάδες.

Από τους 130 χιλ. μια μειοψηφία πήρε έστω και μια μορφή ενίσχυσης:

  • Για Απρίλη και Μάη  έλαβαν αποζημίωση γύρω στους 50.000
  • Για Σεπτέμβρη – Οκτώβρη έλαβαν αποζημίωση 16.000
  • Για Νοέμβρη – Δεκέμβρη, 35.000
  1. Όλο αυτό το διάστημα η κυβέρνηση πρόσφερε πολλά εκατομμύρια ευρώ σε λίγους μεγάλους επενδυτές, αποκλείοντας όλο και περισσότερους ανεξάρτητους καλλιτέχνες δημιουργούς από διαγωνισμούς και επιχορηγήσεις. (βλ ΕΚΟΜΕ)
  2. Mε ευθύνη της διευρύνθηκε η ευελιξία, η αμοιβή «με το κομμάτι», με μπλοκάκι, η υποχρεωτική δημιουργία «ΑΜΚΕ» (πχ εικαστικοί) ή η υποχρεωτική «σύμπραξη» με κάποια επιχείρηση ως προϋπόθεση χρηματοδότησης, μεταφέροντας σε μας την ευθύνη της ασφάλισης και των άθλιων όρων εργασίας μας.
  3. Έφερε και με νόμο την παραχώρηση εσαεί των πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων όλων των συντελεστών, σε εταιρίες παραγωγής, μια απαράδεκτη κατάσταση που υπάρχει ήδη στο χώρο μας, ειδικά τα τελευταία χρόνια.(ΦΕΚ για τις επιχορηγήσεις στο θέατρο – χορό).
  4. Επιμένει στο Μητρώο ενεργών καλλιτεχνών, για να μπορεί, έχοντας την ακριβή εικόνα του κλάδου, να κόβει με ακρίβεια όποιον περισσεύει στην αγορά.  
  5. Πέρασε το νόμο για το Ακροπόλ Ακρόςπου και η προηγούμενη κυβέρνηση είχε προετοιμάσει με κάποιες διαφοροποιήσεις. Το Ακροπόλ Ακρός είναι ένας φορέας που έχει αποστολή την ενσωμάτωσή μας στη λογική της μεγαλύτερης εμπορευματοποίησης στην τέχνη. Είναι ένα μεγάλο κέντρο κατάρτισης με σκοπό να γίνουμε ειδικοί στο μάνατζμεντ και μάρκετιγκ, να υιοθετήσουμε την αντίληψη της «αγοράς» πώς καλό έργο είναι αυτό που πουλάει.   
  6. Την ίδια λογική έχει και ο νόμος για την αλλαγή του ΤΑΠ. Η πολιτιστική κληρονομιά δεν αντιμετωπίζεται σαν αγαθό, που μορφώνει, που πλάθει, που ψυχαγωγεί, αλλά σαν ένα περισσότερο ή λιγότερο επικερδές επενδυτικό σχέδιο.
  7. Με βάση το ν/σ «Λιβάνιου», πρώην «Πέτσα» εισάγεται και επίσημα η λογοκρισία στην τέχνη μας, αξιοποιώντας ταυτόχρονα το νέο αντιδραστικό ποινικό κώδικα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που διατηρεί η ΝΔ και ενσωματώνει τον ευρωπαϊκό τρομονόμο.
  8. Με αφορμή τις καταγγελίες για κακοποίηση, εισάγει ένα «κώδικα δεοντολογίας», μια «αξιολόγηση» στους ανθρώπους του θεάτρου και όχι μόνο, στα πρότυπα της Αγγλίας – ΗΠΑ, που  βάζει συνήγορο του θύματος, τον ίδιο το θύτη, την εργοδοσία, τον καλλιτεχνικό διευθυντή, τη διοίκηση, κάτι που θα ενισχύσει τη σιωπή και το φόβο, θα κλείσει τα στόματα.
  9. Κράτησε κλειστούς του χώρους πολιτισμού και καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, ενώ υπήρχε όλο το χρονικό περιθώριο να οριστούν και να τηρηθούν όλα τα απαραίτητα πρωτόκολλα.
  10. Αφαίρεσε καλλιτεχνικά μαθήματα από το σχολείο, μεγαλώνοντας τα εμπόδια για την πλειονότητα  των μαθητών στην ολόπλευρη μόρφωση και στην καλλιέργεια της αισθητικής αντίληψης.
  • Εμείςτι κάναμε όλο αυτό το διάστημα;
  1. OΣύλλογος, μαζί με  άλλα σωματεία – φορείς, από την πρώτη στιγμή το Μάρτη γίναμε αποκούμπι των εργαζομένων, συστάθηκαν επιτροπές αλληλεγγύης που αγκάλιασαν όλο τον κλάδο και έδωσαν το χέρι σε όποιον το είχε ανάγκη, διεκδικήσαμε δεδουλευμένα και αποζημιώσεις. Έγινε πράξη το #mazi_dynatoi.
  2. Ενώσαμε τη φωνή μας με τους γιατρούς και υγειονομικούςγια τα δίκαια αιτήματά τους, για μέτρα υπεράσπισης της υγείας του λαού.
  3. Διεκδικήσαμε να ανοίξουν οι χώροι πολιτισμού και καλλιτεχνικής εκπαίδευσηςμε όλα τα απαραίτητα πρωτόκολλα, μέτρα προστασίας.
  4. Διεκδικήσαμε να μην υπάρξει καμία ανατροπή στις εργασιακές σχέσεις, να υπογραφούν συλλογικές συμβάσεις παντού, ξεκινώντας από τους κρατικά εποπτευόμενους φορείς.
  5. Διεκδικήσαμε να εξασφαλιστούν τα πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα, να μην αποκλειστεί κανείς δημιουργός από τους διαγωνισμούς, είτε έχει, είτε δεν έχει ΚΑΔ,να επιδοτηθούν οι παραγωγές για όλους τους μικρούς επαγγελματίες με εισοδηματικά κριτήρια, να στηριχτούν οι ανεξάρτητες κινηματογραφικές αίθουσες.
  6. Υπερασπίσαμε την Τέχνη μας από τη λογοκρισία και τους νόμους που ενεργοποιούν τον «τρομονόμο» ενάντια στο Καλλιτεχνικό έργο που δεν υποτάσσεται στην «ειρήνη» της κοινωνικής βαρβαρότητας που επιβάλλουν.
  7. Συμβάλαμε για να οργανωθούν οι μεγαλύτερες κινητοποιήσεις στον κλάδο του πολιτισμού τις τελευταίες δεκαετίες και πολύμορφες πρωτοβουλίες, συλλαλητήρια, συλλογές υπογραφών, καλλιτεχνικά δρώμενα που συμμετείχαν χιλιάδες καλλιτέχνες.
  8. Οι κινητοποιήσεις αυτές πίεσαν την κυβέρνηση και είχαμε κατακτήσεις. Η πιο σημαντική είναι η μαζικοποίηση των σωματείων από την πρώτη καραντίνα μέχρι σήμερα, που είναι πρωτοφανής, με χιλιάδες νέες εγγραφές. Επιπλέον η κυβέρνηση υπολογίζοντας τις αντιδράσεις μας, ενέταξε περισσότερες κατηγορίες συναδέλφων στα έκτακτα μέτρα στήριξης, συνολικά δυσκολεύεται να εφαρμόζει το σχεδιασμό της.
  • Σήμερα συνεχίζουμε ακόμα πιο δυνατά

Ο χρόνος που περνά στην αναμονή να «τελειώσει η πανδημία» είναι εχθρός μας. Διεκδικούμε πιο μαζικά, επιθετικά, πολύμορφα, σε όλη την Ελλάδα, τα σωματεία, οι φορείς, οι μεμονωμένοι καλλιτέχνες, οι καλλιτεχνικοί φοιτητικοί και σπουδαστικοί σύλλογοι, οι επαγγελματίες.

Συναντιόμαστε με όλο το λαό που μας έχει και τον έχουμε ανάγκη όσο ποτέ. Απαιτούμε το δικαίωμα στη δημιουργία, χωρίς λογοκρισία, αλλοιώσεις, απαγορεύσεις, ορατές και αόρατες στο έργο μας, τη ζωή μας συνολικά.

Ένα χρόνο μετά το Μάρτη του 2020, δεν είμαστε στην αναμονή, ούτε στην «αναστολή», αλλά βγαίνουμε πιο μπροστά. Διεκδικούμε μια ολοκληρωμένη ασπίδα προστασίας, για να μπορούμε να δημιουργήσουμε, να ζήσουμε αξιοπρεπώς, να φοιτήσουμε στις σπουδές μας, Διεκδικούμε να:

  • Να παρθούν από την κυβέρνηση όλα τα απαραίτητα μέτρα στο δημόσιο σύστημα υγείας, τη διάθεση του εμβολίου, τα ΜΜΜ, ώστε να μη ζήσουμε ένα ακόμα πιο φονικό 3οκύμα πανδημίας.
  • Να ανοίξουν οι χώροι πολιτισμού και καλλιτεχνικής εκπαίδευσης. Μουσεία, εκθεσιακοί χώροι, εργαστήρια ιδιωτικά και Δημοτικάμε όλα τα απαραίτητα πρωτόκολλά και εμβολιασμούς, όπου ειδικά κρίνεται απαραίτητο (πχ συνάδελφοι μουσικοί και ηθοποιοί που κάνουν πρόβες χωρίς μάσκες).
  • Ειδικά μέτρα να παρθούν για τη λειτουργία των καλλιτεχνικών σχολών όπως ωδεία, δραματικές σχολές, Καλών Τεχνών κ.α. Οι τελειόφοιτοι να μπορέσουν να δώσουν εξετάσεις και οι πρωτοετείς να γνωρίσουν επιτέλους τις σχολές τους εκτός zoom.
  • Να στηριχτούν όλοι οι συνάδελφοι που εδώ και ένα χρόνο δεν έχουν με ευθύνη της κυβέρνησης κανένα εισόδημα.
  • Να υπογραφούν παντού συλλογικές συμβάσεις, ξεκινώντας από τα εποπτευόμενα Ιδρύματα και φορείς.
  • Nα προστατευτούν με κάθε τρόπο τα πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα στην «ψηφιακή εποχή».

ΣΥΝΤΟΝΙΖΟΥΜΕ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΜΑΣ

                ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ ΚΑΙ ΜΑΣ ΑΞΙΖΕΙ

Καλούμε εκπροσώπους καλλιτεχνικών φορέων και σωματείων σε συζήτηση, για συντονισμό και κορύφωση της δράσης μας σε ένα Διήμερο Πανελλαδικής Δράσης τις μέρες που ολοκληρώνεται ένας χρόνος από τότε που έκλεισαν οι χώροι πολιτισμού.

Η συνάντηση θα γίνει δια ζώσης την Πέμπτη 25 Φλεβάρη στις 13.00 και ταυτόχρονα μέσω τηλεδιάσκεψης. Παρακαλούμε για τη συμμετοχή σας επικοινωνήστε με τον Πανελλήνιο Μουσικό Σύλλογο (210.3213694 – 210.3215246, [email protected])

ΔΙΗΜΕΡΟ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ, 15-16 ΜΑΡΤΙΟΥ

 

Περνάμε στη δική μας επίθεση #artattack 

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ

Comments are closed.