Επιστολή Σωματείων Ν. Καβάλας για τις θαλάσσιες συγκοινωνίες στη Θάσο

image_pdfimage_print

Ο λαός της Θάσου πλήρωσε και πληρώνει ακριβά τα σπασμένα της απελευθέρωσης των θαλάσσιων συγκοινωνιών, της επίθεσης των εφοπλιστών και όλων των κυβερνήσεων της αντιλαϊκής πολιτικής τους. Πλήρωσε ακριβά την πολιτική που έχει ως κριτήριο τα κέρδη των εφοπλιστών και όχι τις ανάγκες των κατοίκων των νησιών για 365 ημέρες τον χρόνο φτηνή τακτική και ασφαλή συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση.

Χρόνια τώρα οι Ν Εταιρείες επικεντρώνουν το ενδιαφέρων τους στην πιο κερδοφόρα γραμμή αυτήν του Λιμένα – Κεραμωτής και η γραμμή του Πρίνου μένει  με 5-6 δρομολόγια το καλοκαίρι και 2 έως καθόλου τον χειμώνα. Τα 6 δρομολόγια το καλοκαίρι και τα 2 του χειμώνα δεν επαρκούν για τις ανάγκες της εξυπηρέτησης των κάτοικων της Θάσου και των επισκεπτών του και όταν αποσύρει η εταιρία το πλοίο που εκτελεί δρομολόγια το χειμώνα στην γραμμή του Πρίνου Καβάλας, είτε για συντήρηση, είτε λόγο βλάβης η γραμμή μένει κλειστή. Συνεπώς απομονώνεται το νησί με την Καβάλα.

Η γραμμή του Πρίνου – Καβάλας είναι κρίσιμης σημασίας για όλο το νησί της Θάσου γιατί από εκεί έχουμε πρόσβαση στην Καβάλα. Την ώρα μάλιστα που στο όνομα των αναδιαρθρώσεων των δημοσίων υπηρεσιών έχουν κλείσει και όλες οι υπηρεσίες του νησιού και όσες έχουν μείνει είναι υποβαθμισμένες, θεωρούμε αδιανόητο να μην έχουμε τακτική, φτηνή  και ασφαλή πρόσβαση με την καβάλα 365 ημέρες τον χρόνο.

Κάθε κάτοικος του νησιού για να μεταβεί στην Καβάλα για να τελειώσει τις δουλειές του στις διαφορές υπηρεσίες, είτε για να μεταβεί στο νοσοκομείο Καβάλας, είτε για άλλους γιατρούς, για αγορές, κτλ, επιβαρύνεται με προσθετό οικονομικό κόστος, γιατί είναι αναγκασμένος να ταξιδέψει μέσω Κεραμωτής και να μεταβεί στην Καβάλα με το ΙΧ του ή άλλο μεταφορικό μέσο.

Επίσης για τους ανθρώπους περασμένης ηλικίας που αδυνατούν να μεταβούν μόνοι τους στην Καβάλα εκτός το οικονομικό κόστος είναι ένα ταξίδι Γολγοθάς, ενώ για τους σπουδαστές στα επαγγελματικά λύκεια και τον ΟΑΕΔ αλλά και τους εργαζόμενους αναγκάζονται να μένουν στην Καβάλα με ότι αυτό συνεπάγεται για τις οικογένειες τους περά του οικονομικού κόστους.

Τέλος η γραμμή Πρίνου-Καβάλας είναι σημαντική να έχει τακτικά δρομολόγια και για το κέντρο υγείας Πρίνου, για την γρήγορη μεταφορά ασθενών στο νοσοκομείο Καβάλας, μιας και το κέντρο υγείας με την πολιτική όλων των κυβερνήσεων έχει υποβαθμιστεί και από εξοπλισμό αλλά και από ειδικευμένους γιατρούς και νοσηλευτικό προσωπικό.

Αν υπολογίσουμε και τις αυξήσεις φωτιά που έχουν επιβάλει στα ναύλα επιβατών οχημάτων και εμπορευμάτων οι Ν. Εταιρίες μετά την απελευθέρωση των θαλασσίων συγκοινωνιών, εκτός από ένα ταξίδι οδύσσεια που αναγκαζόμαστε να κάνουμε για την μεταφορά μας στην Καβάλα, το ταξίδι γίνεται απαγορευτικό γιατί το οικονομικό κόστος είναι δυσβάστακτο και επιβαρύνει ήδη το χτυπημένο εισόδημά μας από την άγρια αντιλαϊκή πολιτική όλων των κυβερνήσεων στο όνομα της κρίσης.

Επιβεβαιώνεται  για άλλη μια φορά η θέση μας ότι οι συγκοινωνίες δεν μπορεί να  αφήνονται στο παιχνίδι του ανταγωνισμού μεταξύ των Ν. Εταιρειών για το ποιος θα καρπωθεί το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας των κερδών.

Οι θαλάσσιες συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό και ως τέτοιο έχει να κάνει με την απρόσκοπτη μετακίνηση των κατοίκων του νησιού και των επισκεπτών του με την Καβάλα και δεν μπορούν να το χρησιμοποιούν για να γεμίζουν το θησαυροφυλάκιο τους οι εφοπλιστές.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • Η άδεια έγκρισης των δρομολόγιων των πλοίων να γίνεται με αυστηρά κριτήρια. Υποχρεωτική κάλυψη δρομολογίων 365 ημέρες το χρόνο και στις δυο γραμμές του νησιού συμφώνα με τις ανάγκες.
  • Υποχρεωτική δεκάμηνη δρομολόγηση των πλοίων με δυο μήνες ακινησίας για συντήρηση. Υποχρέωση κάθε εταιρείας να καλύπτει με άλλο πλοίο τα δρομολόγια κατά την περίοδο ακινησίας ή βλάβης και αν δεν υπάρχει με μέριμνα  του ΥΕΝ και του λιμεναρχείου Καβάλας να επιβάλει τις άλλες εταιρείες να εκτελούν τα δρομολόγια του πλοίου που είναι σε ακινησία κυκλικά εναλλακτικά με όλα τα πλοία.
  • Υποχρέωση για κάθε πλοίο που δρομολογείται και στις δυο γραμμές να εκτελεί βάρδια πλοίου επιφυλακής για μεταφορά ασθενή κυκλικά εναλλακτικά με τήρηση των ωραρίων εργασίας και ανάπαυσης των ναυτεργατών.
  • Οι ναυτεργάτες να έχουν ουσιαστικό λόγο στο πρόγραμμα καταρτισμού των δρομολογίων με κυκλικό εναλλακτικό εβδομαδιαίο πρόγραμμα, στο οποίο να τηρείται αυστηρά η ΣΣΕ τα ωράρια εργασίας και ανάπαυσης, το ρεπό, γενικότερα τα δικαιώματα των ναυτεργατών. Το πρόγραμμα των δρομολογίων των πλοίων να είναι γνωστό στους ναυτεργάτες τουλάχιστον για ένα μήνα πριν, να μην μπορεί να αλλάξει κατά το δοκούν ώστε και οι ναυτεργάτες να μπορούν να προγραμματίζουν την ζωή τους και τις υποχρεώσεις των οικογενειών τους.
  • Οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων να καλύπτουν τις ανάγκες των πλοίων για την ασφάλεια των επιβατών, των πληρωμάτων, την ανθρώπινη ζωή στην θάλασσα.
  • Πλήρη και σταθερή δουλειά για τους ναυτεργάτες, Σ.Σ.Ε που να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες τους με συγκροτημένα μισθολογικά ασφαλιστικά εργασιακά συνταξιοδοτικά δικαιώματα και συνδικαλιστικές ελευθερίες.
  • Επαρκείς λιμενικές εγκαταστάσεις για την ασφαλή φορτοεκφόρτωση των πλοίων και την πλήρη πρόσδεση τους, ώστε να σταματήσει το φαινόμενο να διανυχτερεύουν τα πληρώματα μέσα στα πλοία σε άλλα λιμάνια μακριά από τον τόπο κατοικίας, πράγμα που απαγορεύεται από τους κανόνες ενδιαίτησης για τον συγκεκριμένο τύπο πλοίων και οι υπηρεσίες του ΥΕΝ κάνουν ότι δεν βλέπουν, ότι δεν ακούνε τίποτα για το συγκεκριμένο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες.
  • Μειώσεις των εισιτήριων των επιβατών και των ναύλων των οχημάτων 50%. Δωρεάν μετακίνηση για ανέργους, ΑΜΕΑ, πολύτεκνους, φοιτητές και στρατευμένους.

Τα ΔΣ των σωματείων

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΥΝ/ΧΩΝ ΝΑΤ Ν ΚΑΒΑΛΑΣ                                                                                                   

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΚΑΒΑΛΑΣ                                      

ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ Ν ΚΑΒΑΛΑΣ                                        

ΑΓΡΟΤΟΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΑΣΟΥ                                                                                                        

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΥΝ/ΧΩΝ ΙΚΑ ΚΑΒΑΛΑΣ Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ                                                                        

ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΕΡΓΑΤΟΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ Π. Ε. ΚΑΒΑΛΑΣ ΘΑΣΟΥ                                                              

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΜΠΟΡΟΥΠΑΛΗΛΛΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ Ν.ΚΑΒΑΛΑΣ                                                                                                                                                                                            

Comments are closed.