Δευτέρα, 20 Σεπτεμβρίου

Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος : Όχι στην κατάργηση των μαθημάτων τέχνης στο Λύκειο

0
image_pdfimage_print

ΑΙΤΙΑ ΠΟΥ ΧΑΝΟΥΝ ΑΡΙΣΤΟΥΧΟΙ -ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ- ΜΑΘΗΤΕΣ,
ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ
ΣΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΠΟΥ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ,
ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ
ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ το 2020

Το Υπουργείο Παιδείας αφήνει εκτός σχολών χιλιάδες παιδιά ηθελημένα και εκ προμελέτης. Συγκεκριμένα, αφού κατήργησε το 2020 τα μαθήματα ελευθέρου και γραμμικού σχεδίου σε όλα τα λύκεια της χώρας και ενώ αυτά συνεχίζουν να είναι μαθήματα πανελλήνιων εξετάσεων, συνεχίζει δίνοντας το τελειωτικό χτύπημα στα όνειρα χιλιάδων παιδιών που θέλουν να ασχοληθούν με την τέχνη κάνοντας το εξής παράλογο: απαιτεί ελάχιστη βάση εισαγωγής (ΕΒΕ), π.χ. ένα παιδί που θέλει να περάσει στο τμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας (Αιγάλεω) του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, εάν γράψει 19500 μόρια στα βασικά μαθήματα, δηλαδή άριστα, και στο ελεύθερο 14 δεν περνάει στην σχολή καθώς η ελάχιστη βάση εισαγωγής (ΕΒΕ) είναι 14.02!!!

Στην ουσία πρόκειται για κατάπτυστη μέθοδο ώθησης των παιδιών σε ιδιωτικές σχολές, κλείνοντάς τους πονηρά το μάτι. Η ΑΙΤΙΑ ΠΟΥ ΧΑΝΟΥΝ ΑΡΙΣΤΟΥΧΟΙ ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΜΑΘΗΤΕΣ, ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΣΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΠΟΥ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ, ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ το 2020. 

Η ύπαρξη της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) επιβεβαιώνει την σημαντικότητα των ειδικών μαθημάτων, ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου για πολλά ΑΕΙ και τις καλλιτεχνικές σχολές. Παρόλα αυτά η Υπουργός Παιδείας διατηρεί μία καθ΄ όλα αντιφατική στάση. Καταργεί το 2020 την διδασκαλία των δύο αυτών πανελληνίως  εξεταζόμενων μαθημάτων Τέχνης στα δημόσια σχολεία, αλλά ταυτόχρονα θεσπίζει μετο νέο σχέδιο νόμου Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ). Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχουν αριστούχοι αλλά εντελώς απροετοίμαστοι μαθητές των δημόσιων σχολείων στα ειδικά μαθήματα σχεδίου, που μένουν εκτός των σχολών προτίμησης τους, έχοντας διανύσει μία ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά λόγω κορονοϊού και τηλεκπαίδευσης. Φαίνεται ξεκάθαρα ότι η υπουργός προωθεί την παραπαιδεία και τα ιδιωτικά φροντιστήρια, τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια, επιβεβαιώνοντας την ρήση του Πρωθυπουργού πως “δεν μπορούν και δεν χρειάζεται να πάνε όλοι στο Πανεπιστήμιο, υπάρχουν και άλλα δημιουργικά επαγγέλματα”. Μπορούν να σπουδάσουν όμως, όσοι έχουν πια την οικονομική δυνατότητα, εξαιρώντας ουσιαστικά τους μαθητές των λαϊκών στρωμάτων που δεν θα έχουν την δυνατότητα είτε να πληρώσουν ιδιωτικά φροντιστήρια είτε ιδιωτικά Πανεπιστήμια. Σε ελεύθερη μετάφραση, στην Ελλάδα του 2021, “αν έχεις χρήμα διάβαινε και ριζικό περπάτει”, χιλιάδες “δημιουργικά” επαγγέλματα περιμένουν τους αποφοίτους των Λυκείων μας…

Όπως έχουμε ενημερώσει με επιστολές μας, το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος αλλά και η Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων, κατήγγειλαν από το 2020 την έξωση της Τέχνης (της διδασκαλίας του Ελεύθερου κα του Γραμμικού Σχεδίου στο Λύκειο, και σήμερα εκκρεμεί η απόφαση της εκδίκασης Αίτησης Ακύρωσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Το Ελεύθερο και το Γραμμικό Σχέδιο είναι απαραίτητη γνώση για όλους τους μαθητές και αναγκαίο για την καλλιέργεια της δημιουργικότητας και την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε μαθητή ανεξάρτητα από το τι κατεύθυνση θα ακολουθήσει στις σπουδές του. ΠΟΛΥ ΔΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ, είναι αναγκαία και προαπαιτούμενη γνώση για πολλές Πανεπιστημιακές Σχολές, όπως, Αρχιτεκτονικές, Γραφιστικής,Διακόσμησης, Σχολές Καλών Τεχνών και άλλες.

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟ 2020 ΚΑΤΑΡΓΗΣΕ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ.

ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ ΕΤΣΙ ΕΝΑ ΣΤΕΓΝΟ ΚΑΙ ΑΝΥΔΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ προσαρμοσμένο στις ανάγκες της αγοράς με στόχο να βγάζει φθηνό και ευέλικτο εργατικό δυναμικό. Αυτό σε συνδυασμό με την «αξιολόγηση» και την κατηγοριοποίηση των σχολείων βάζει εμπόδια στη μόρφωση των μαθητών που προέρχονται από λαϊκά στρώματα αφού μονόδρομος είναι πλέον για τις τέχνες η Ιδιωτική εκπαίδευση.

Το ΕΕΤΕ όλο αυτό το διάστημα έχει κάνει ποικίλες δράσεις με σκοπό την ενημέρωση της κοινής γνώμης, ενώ έχει απευθυνθεί σε εκπαιδευτικούς, κοινωνικούς, μαζικούς και καλλιτεχνικούς φορείς της Ελλάδας και του εξωτερικού για ενημέρωση και συμπαράσταση. Παράλληλα έχει διοργανώσει δρώμενα, παραστάσεις στο Υπουργείο, συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, καταγγελίες και ενόψει της εκδίκασης της προσφυγής.

Αγωνίζεται για το δικαίωμα όλων των μαθητών στην αισθητική αγωγή και την καλλιτεχνική παιδεία. Αγωνίζεται για μάθημα τέχνης σε όλες τις τάξεις, σε όλα τα σχολεία, εργαστηριακό. Για διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, για μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών. Αγωνιζόμαστε για το μέλλον μιας δωρεάν, ολόπλευρης και χωρίς διακρίσεις εκπαίδευσης, για το μέλλον των παιδιών μας.

Καλούμε την Υπουργό Παιδείας ΑΜΕΣΑ να «θεραπεύσει» το πρόβλημα που η ίδια δημιούργησε, για τους μαθητές που απευθύνονται σε σχετικές με την Τέχνη Σχολές.

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ
Η ΤΕΧΝΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΤΗ

Share.

Comments are closed.