ΕΛΜΕ Πειραιά : Βήμα – βήμα για τον εργασιακό μεσαίωνα

Δημοσιεύτηκε στις

Σε ΠΝΠ που πέρασε από το Υπουργείο εργασίας, θεσμοθετείται η απλήρωτη υπερωρία (μία ώρα την ημέρα), ως αναπλήρωση των ωρών εργασίας που αντιστοιχούν σε εργαζόμενο για μέρες που είναι σε καραντίνα. Αυτές οι ωριαίες (κατά ημέρα) υπερωρίες θα επεκτείνονται μέχρι να φτάσουν τις μισές των ωρών που αντιστοιχούν στις εργάσιμες ημέρες παραμονής στο σπίτι. Αυτό θεωρήθηκε από την κυβέρνηση βελτίωση της πρώτης εκδοχής που προέβλεπε  τρεις απλήρωτες υπερωριακές ώρες την ημέρα!

Στην ίδια ΠΝΠ δίνεται η δυνατότητα στις επιχειρήσεις πολλών κλάδων να θέτουν σε αναστολή ή να παρατείνουν την αναστολή συμβάσεων των εργαζομένων τους, που έχουν ήδη τεθεί σε αναστολή ή και να θέτουν εκ νέου ή για πρώτη φορά σε αναστολή συμβάσεις εργασίας μέρους ή του συνόλου των εργαζομένων τους. Προβλέπεται ακόμα η παράταση της δυνατότητας επιχειρήσεων-εργοδοτών που έχουν εξαντλήσει τα νόμιμα προβλεπόμενα ανώτατα όρια υπερωριακής απασχόλησης των εργαζομένων τους, να τους απασχολήσουν υπερωριακά χωρίς σχετική έγκριση.

Ο κορονοϊός χρησιμοποιείται ως εργαλείο για να εμπεδώσει την πλήρη εργοδοτική ασυδοσία, για να συνεχίσει να κερδοφορεί το κεφάλαιο πάνω στα πτώματα των πιο στοιχειωδών δικαιωμάτων των εργαζομένων. Η πορεία αυτή είναι αδιάλειπτη και κλιμακούμενη όλη τη δεκαετία που πέρασε, με όλες τις κυβερνήσεις και κλιμακώνεται ακόμα περισσότερο σήμερα με αφορμή τον κορονοϊό.

Η δραματική επιδείνωση των εργασιακών συνθηκών στον ιδιωτικό τομέα, περικυκλώνει ακόμα περισσότερο και το δημόσιο τομέα και για αυτό η ίδια επίθεση (όπως εκφράστηκε με το αίσχος των τρίμηνων συμβάσεων αναπληρωτών) εξελίσσεται και σε αυτόν ενάντια στους εργαζόμενους.

Είναι ζήτημα ζωής η συγκρότηση του κινήματος που θα υπερασπίσει και θα επανακατακτήσει δικαιώματα.

  • Ο εργασιακός μεσαίωνας δεν πρέπει να περάσει!
  • Να ανατραπούν οι διατάξεις που νομιμοποιούν τις απλήρωτες υπερωρίες στον ιδιωτικό τομέα!
  • Μόνιμη σταθερή δουλειά με δικαιώματα και ανθρώπινες συνθήκες για όλους!

Περισσότερα

Συνδικάτο Εργαζομένων Ποτών-Τροφίμων Ν. Αχαΐας: Για το εργατικό ατύχημα στο εργοστάσιο της Αθηναϊκής Ζυθοποιϊας στην Πάτρα

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, το Συνδικάτο Εργαζομένων Ποτών-Τροφίμων ν, Αχαΐας, καταγγέλλει το σοβαρό εργατικό «ατύχημα» που σημειώθηκε...
00:04:14

Παρέμβαση του Γιάννη Τασιούλα στην ΕΡΤnews για την Aπεργία στις 24 Ιούνη(BINTEO)

Στην αυριανή πανελλαδική απεργία των οικοδόμων αναφέρθηκε ο Γιάννης Τασιούλας, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Οικοδόμων,...