ΕΛΜΕ Πειραιά: Κατάργηση 22 σχολείων της γειτονιάς, 2 από το Πέραμα (1ο Γυμνάσιο-1ο ΓΕΛ)

Δημοσιεύτηκε στις

Μετατροπή Σχολείων σε Ωνάσεια Σχολεία: μία ευγενική δωρεά του Κράτους προς το Ίδρυμα Ωνάση

Κατάργηση 22 σχολείων της γειτονιάς, 2 από το Πέραμα (1ο Γυμνάσιο-1ο ΓΕΛ), με τρομακτικές συνέπειες για μαθητές και εκπαιδευτικούς

Ένα βήμα πιο πέρα στην ταξική διαφοροποίηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων προχωρά η κυβέρνηση, με την μετατροπή 22 Γυμνασίων και Λυκείων σε «Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία» (ΔΗΜ.Ω.Σ.), ανάμεσά τους και το 1ο Γυμνάσιο και 1ο ΓΕΛ Περάματος, έχοντας εξασφαλίσει και την προκλητική στήριξη της Δημοτικής Αρχής Περάματος (εκλέχτηκε με την στήριξη της ΝΔ). Χωρίς φυσικά να ρωτήσουν κανέναν και καμία…

Πρόκειται για ανοιχτή εμπλοκή ιδιωτών στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη δημιουργία ενός κυριολεκτικά άλλου σχολείου, για λίγους και εκλεκτούς και όχι για τα παιδιά του Περάματος και των ευάλωτων περιοχών, με δικό του πλαίσιο λειτουργίας, διαφορετική πηγή χρηματοδότησης, διαφορετικό τρόπο εισαγωγής, διαφορετικό ανώτερο αριθμό παιδιών στην τάξη (25 και όχι 27-29 που ισχύει για όλα τα άλλα), διαφορετικό απολυτήριο, ακόμα και διαφορετικό ωράριο λειτουργίας (μέχρι και θερινά μαθήματα), διαφορετικό αναλυτικό πρόγραμμα και διδακτικό ωράριο για τους εκπαιδευτικούς!

Μάλιστα, φτάνουν στο σημείο να αναφέρουν πως “Ρητά συμφωνείται ότι οι όροι της παρούσας Σύμβασης Δωρεάς υπερισχύουν κάθε αντίθετης διάταξης της εκάστοτε ισχύουσας νομοθεσίας και κανονιστικού πλαισίου” (!). Κύριε Ωνάση, ιδού τα σχολεία σας…Μέχρι και εταιρείες security, αλλά και καθαρισμού προβλέπεται να προσλαμβάνει το ίδρυμα Ωνάση και η θυγατρική του εταιρεία, που εδρεύει φυσικά στο … Λιχτενστάιν, όπως κάθε αγνός πατριώτης άλλωστε.

Πετώντας μάλιστα με κυνικό τρόπο τα παιδιά έξω από το σχολείο της γειτονιάς τους, αφού η εισαγωγή στα ΔΗ.ΜΩ.Σ. θα γίνεται με εξετάσεις, ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής, όπως στα Πρότυπα! Άρα, για ποια στήριξη των ευάλωτων περιοχών μιλούν, αφού οι μαθητές των περιοχών αυτών θα αποκλειστούν από το σχολείο τους; Μάλιστα, χωρίς να υπάρχει καμία δυνατότητα τα παιδιά αυτά να πάνε σε άλλο σχολείο του Περάματος, που θα διαθέτει μόλις 2 Γυμνάσια και 1 ΓΕΛ, υπερκορεσμένα και απομακρυσμένα μεταξύ τους, σε μια δύσκολη γεωγραφικά περιοχή, για τουλάχιστον 450 (επιπλέον) μαθητές και μαθήτριες. Τέτοια αναβάθμιση! Πετώντας και τους εκπαιδευτικούς, που για χρόνια υπηρετούν με αφοσίωση το Δημόσιο Σχολείο στο Πέραμα και τα παιδιά αυτά.

Αντί να σκύψει η κυβέρνηση και να λύσει τα ζωτικά προβλήματα όλων των σχολείων, με αύξηση της χρηματοδότησης, την ίδρυση Τμήματος Ένταξης στο Πέραμα για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες (δεν υπάρχει σε κανένα Γυμνάσιο και ΓΕΛ), να δημιουργήσει πραγματικά ισότιμους όρους για όλα τα παιδιά ανεξαιρέτως, να ικανοποιήσει το σύγχρονο δικαίωμά τους στην ολόπλευρη μόρφωση, επιλέγει να οξύνει τους ταξικούς κόφτες για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, θεσμοθετώντας σχολεία διαφορετικών ταχυτήτων με τη λογική των Πρότυπων και τώρα των ΔΗΜ.Ω.Σ.

Την ίδια ώρα σερβίρουν το παιδαγωγικό αυτό έγκλημα με την γνωστή γαρνιτούρα περί «ίσων ευκαιριών» για τους μαθητές! Το έργο το έχουμε ξαναδεί! Περικόπτεται η κρατική στήριξη και χρηματοδότηση, που δεν φτάνει ούτε στο ελάχιστο, λαμβάνεται το ένα αντιπαιδαγωγικό μέτρο πίσω από το άλλο (συμπτύξεις τμημάτων), τα κενά Γενάρη μήνα καλά κρατούν, προκειμένου να καλλιεργηθεί το έδαφος πως η μόνη ελπίδα βρίσκεται στην εμπλοκή του σωτήρα-ιδιώτη ή στις τσέπες γονιών και εκπαιδευτικών.

Η αρνητική εγχώρια και διεθνής πείρα από την εφαρμογή της «πολυτυπίας» των σχολείων είναι αποκαλυπτική:

  • Ο σκληρός ανταγωνισμός των εξετάσεων για μια από τις λίγες θέσεις στα Πρότυπα Σχολεία (πέρσι οι θέσεις που προσφέρονταν αντιστοιχούσαν μόλις στο 19% των αιτήσεων), ήδη έχει δημιουργήσει μια ολόκληρη κοστοβόρα φάμπρικα φροντιστηρίων ακόμα και από το δημοτικό, στην οποία δεν μπορεί να ανταπεξέλθει η μέση λαϊκή οικογένεια, αποτελώντας έτσι προνόμιο λίγων. Στην ίδια λογική θα λειτουργήσουν τα ΔΗΜ.Ω.Σ.
  • Οι ίδιες οι στατιστικές δείχνουν ότι σε χώρες του εξωτερικού (π.χ. Μ. Βρετανία) που έχει προχωρήσει αυτή η πολιτική, στα σχολεία «α’ κατηγορίας» τελικά καταλήγουν σχεδόν αποκλειστικά τα παιδιά των πλούσιων και ανώτερου μορφωτικού επιπέδου οικογενειών, ενώ στα «χαμηλότερης κατηγορίας» ως επί τω πλείστων τα παιδιά εργατικών και φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Πρόκειται δηλαδή για μια πλήρως ταξική πολιτική που αναπαράγει και εντείνει τις κοινωνικές ανισότητες που ήδη υπάρχουν.
  • Σε σχολεία «αριστείας» τύπου Ήτον, τα παιδιά των πλουσίων διδάσκονται σε βάθος, προετοιμάζοντάς τα να στελεχώσουν τα ανώτερα ερευνητικά, οικονομικά, πολιτικά, κρατικά κλιμάκια, ενώ στα σχολεία των λαϊκών στρωμάτων το πρόγραμμα επικεντρώνεται σε επιφανειακές γνώσεις και δεξιότητες για φτηνό εργατικό δυναμικό. Τέτοια διαφοροποιημένα προγράμματα έχουν τα Πρότυπα και θα έχουν και τα ΔΗΜ.Ω.Σ.

Αυτή την πολιτική στον χώρο της Παιδείας έρχονται να στηρίξουν έμπρακτα ιδιωτικοί φορείς όπως το ίδρυμα Ωνάση, προσβλέποντας βεβαίως σε άμεσα και έμμεσα οφέλη. Γιατί είναι επιλογή τους η στρατηγική του κατηγοριοποιημένου σχολείου, δηλαδή η δημιουργία ενός χάρτη με σχολεία που από τη μία θα ενισχύονται στοχευμένα με κάθε μέσο γιατί θα βγάζουν τα στελέχη της καινοτομίας και έρευνας, της διοίκησης της βιομηχανίας – οικονομίας και του κράτους, και από την άλλη τα υποβαθμισμένα σχολεία για τα περισσότερα παιδιά του λαού, που η ολόπλευρη μόρφωσή τους θεωρείται κόστος και πέρα από τις «δημοσιονομικές αντοχές». Θα είναι τα σχολεία «ελίτ», που πέραν τον άλλων θα λειτουργούν σαν μοχλός πίεσης για τη διάλυση δικαιωμάτων εκπαιδευτικών και μαθητών και σε όλα τα «υπόλοιπα».

Τα Ωνάσεια Σχολεία αποτελούν μία σημαντική τομή για να προχωρήσει αυτή η στρατηγική, πλευρά της οποίας είναι και η συμμετοχή φορέων, όπως το Ίδρυμα Ωνάση στη διοίκηση σχολείων, μέσα από τη δημιουργία της παντοδύναμης Διοικούσας Επιτροπής ΔΗ.ΜΩ.Σ. που αποφασίζει για τα πάντα. Ανοίγει δηλαδή και η πόρτα για την είσοδο της λογικής του management στη λειτουργία των σχολείων, της λειτουργίας τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Αν ήθελαν πραγματικά κυβέρνηση και ιδιωτικά ιδρύματα π.χ. εφοπλιστών να ενισχύσουν ουσιαστικά τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, θα προχωρούσαν στην κατάργηση των φοροαπαλλαγών που απολαμβάνουν οι δεύτεροι, με στόχο να εξασφαλιστούν χρήματα για την Παιδεία. Τώρα και καθεστώς φορολογικής ασυλίας έχουν (απαλλάσσονται μέσα από την σύμβαση από κάθε είδους τέλος, φόρο ή δικαίωμα για κάθε είδους χορηγία-δωρεά στα ΔΗ.ΜΩ.Σ.) και αναγορεύονται σε ευεργέτες που εθελοντικά και δήθεν άδολα «δίνουν τον οβολό τους», πατώντας στην πράξη ποδάρι στη λειτουργία των σχολείων και τον προσανατολισμό της εκπαίδευσης, στην κατεύθυνση που θα θωρακίσει μεσοπρόθεσμα τα κέρδη τους.

Οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι μαθητές, όλος ο λαός, πρέπει να σταθούν απέναντι σε αυτή την αντιδραστική εξέλιξη! Πρόκειται για το μέλλον των παιδιών μας και της ίδιας της κοινωνίας!

Η ΕΛΜΕ Πειραιά, από κοινού με γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς του 1ου Γυμνασίου και του 1ου ΓΕΛ Περάματος, θα ανακοινώσει άμεσα τα επόμενα αγωνιστικά βήματα, από τα οποία δεν πρέπει να λείπει κανείς/καμία! Μας αφορά όλους και όλες!

  • Να μην περάσει στην πράξη καμία μετατροπή σχολείου σε Ωνάσειο!
  • Να μην προχωρήσει η ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων!
  • Να απαιτήσουμε άμεση ουσιαστική ενίσχυση του δημόσιου σχολείου και να καταργηθεί κάθε επιχειρηματική δράση στην Εκπαίδευση!
  • Παλεύουμε για ένα σχολείο πραγματικά ΔΗΜΟΣΙΟ & ΔΩΡΕΑΝ για ΟΛΑ τα ΠΑΙΔΙΑ.

Υ.Γ.: το 1ο Γυμνάσιο Περάματος διαθέτει Τμήμα Υποδοχής (Τ.Υ.) προσφύγων, ενώ συστεγάζεται με 2 Εσπερινά Σχολεία, το Εσπερινό Γυμνάσιο και το Εσπερινό ΓΕΛ Περάματος. Αλήθεια, τι θα γίνει με αυτά τα σχολεία και το Τ.Υ.; Χωράνε στην αριστεία ή θα πάρουν δρόμο και αυτά;

Περισσότερα

Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων – Εμπορ/λων Δυτ. Αττικής: Όλοι την Κυριακή 26 Γενάρη στο Σύνταγμα

Καλούμε κάθε συναδέλφισσα, κάθε συνάδελφο να συμμετέχει στο συλλαλητήριο την Κυριακή 26/01 στις 12:00...

Εργατικό Κέντρο Κεφαλονιάς Ιθάκης: Παλεύουμε ενάντια στην πολιτική που “δεν μας αφήνει να αναπνεύσουμε”

ΚΥΡΙΑΚΗ 26/01/2025  12:00 ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΑΛΛΙΑΝΟΥ, ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΩΡΑ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΤΟ ΒΑΘΥ ΙΘΑΚΗΣ Παλεύουμε...

Σωματείο Οικοδόμων Ελασσόνας: Να λέει ένα παιδί “Δεν έχω οξυγόνο…..Αυτό είναι που κάνει το κράτος δολοφόνο

Στέλνουμε αποφασιστικό μήνυμα ότι "δεν ξεχνάμε - δεν συγχωρούμε". Τα νέα ηχητικά ντοκουμέντα από το...