ΕΛΜΕ Πειραιά: Κανείς συνάδελφος να μην συμμετέχει σε τηλεκπαίδευση σε περίπτωση κατάληψης του σχολείου

Δημοσιεύτηκε στις

Κανείς συνάδελφος να μην συμμετέχει σε  τηλεκπαίδευση σε περίπτωση κατάληψης του σχολείου

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Χαιρετίζουμε τους χιλιάδες μαθητές σε όλη την Ελλάδα και τον Πειραιά, τους χιλιάδες φοιτητές και εκπαιδευτικούς, που βρίσκονται πάνω από δύο βδομάδες στο δρόμο του αγώνα ενάντια στην πρόθεση της κυβέρνησης να φέρει νόμο για την ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων, αλλά και την εξαγγελία της για εφαρμογή του λεγόμενου “Εθνικού Απολυτηρίου”, με πανελλαδικού τύπου εξετάσεις από την Α’ Λυκείου! Θυμίζουμε ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες επιπλέον των όσων αντιμετωπίζουν οι οικογένειές τους (ανεργία, ακρίβεια κ.α.), είναι ήδη αντιμέτωποι και με ένα σύνολο ταξικών εξεταστικών φραγμών στην εκπαίδευση: Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, Τράπεζα Θεμάτων, Σχολές Κατάρτισης κ.α. Σε αντίθεση με την εισαγωγή σε κάποιο Ιδιωτικό Πανεπιστήμιο, που η ελάχιστη βάση θα είναι το πορτοφόλι της μαμάς και του μπαμπά…

Οι μαζικές Γενικές Συνελεύσεις στα ΑΕΙ, οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις των μαθητών-εκπαιδευτικών, ρίχνουν στο κενό τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης περί συναίνεσης στα σχέδιά της. Είναι φανερό ότι ανησυχούν!

Για το λόγο αυτό, με νέα εγκύκλιό του το ΥΠΑΙΘ απαιτεί την υποχρεωτική πραγματοποίηση τηλεκπαίδευσης στα υπό κατάληψη σχολεία. Στα πλαίσια αυτά, η ΔΙΔΕ Πειραιά πραγματοποίησε σήμερα (24/1/2024) τηλεδιάσκεψη με τους Διευθυντές/Διευθύντριες των σχολείων, όπου λίγο – πολύ ζήτησε:

1) την υποχρεωτική εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης, το αργότερο από την 3η διδακτική ώρα

2) την καταγραφή από τους Διευθυντές/Διευθύντριες ποιοι/ποιες εκπαιδευτικοί έκαναν τηλεκπαίδευση και ποιοι/ποιες όχι και γιατί.

3) την παροχή βεβαίωσης από τον πάροχο internet, σε περίπτωση που κάποιος/κάποια εκπαιδευτικός ισχυριστεί αδυναμία πρόσβασης στο διαδίκτυο (!) -πρόκειται ασφαλώς για … ”χάκερ” εκεί στη ΔΙΔΕ.

4) να καταγραφεί ποιοι/ποιες εκπαιδευτικοί επικαλούνται έλλειψη εξοπλισμού και αδυναμία εργασίας από το χώρο του σπιτιού τους, ώστε να δοθεί σχετικός εξοπλισμός και να υποδειχτούν χώροι σε όμορα σχολεία ή στη ΔΙΔΕ, όπου θα γίνει η τηλεκπαίδευση.

 Δεν μάς προξενούν εντύπωση τα παραπάνω. Δείχνουν την ανησυχία τους, για τις μεγάλες μαθητικές κινητοποιήσεις που είναι σε εξέλιξη, αλλά και αυτές που έρχονται.

Καμία σημασία δεν δίνουν στο μάθημα που χάνεται… χιλιάδες διδακτικές ώρες, πολύ περισσότερες από τις καταλήψεις, έχουν χαθεί στον Πειραιά, από τα εκατοντάδες κενά στην αρχή της σχολικής χρονιάς και μέχρι σήμερα, όπως έχει καταγγείλει κατ’ επανάληψη η ΕΛΜΕ Πειραιά.

Αυτό που πραγματικά τούς ενδιαφέρει, είναι να δυναμώσουν τις απειλές ενάντια στους μαθητές, βάζοντας εμάς, τους εκπαιδευτικούς να παίξουμε αυτό το ρόλο.

 Επιδιώκουν, με τρομοκρατία, να κάνουν βήματα στην προώθηση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και την ίδια στιγμή να κόψουν στη γέννησή τους ενδεχόμενες μαθητικές αντιδράσεις.

Οι εκπαιδευτικοί ωστόσο δεν δεχόμαστε να παίξουμε ένα τέτοιο ρόλο. Έχουμε κοινά συμφέροντα και στόχους με το λαό και τα παιδιά του: τη δωρεάν δημόσια παιδεία για όλες και όλους, ενάντια στους φραγμούς, τις κατηγοριοποιήσεις και τον αυταρχισμό.

Συνεπώς, φαινόμενα απειλών προς μαθητές και γονείς (όπως π.χ. ενδεχόμενων ποινικών κυρώσεων για παραμέληση ανηλίκου), “σπασιμάτων” καταλήψεων , λεκτικοί ή άλλοι προπηλακισμοί σε μαθητές είναι φαινόμενα ξένα προς το κλίμα δημοκρατίας που υπερασπιζόμαστε οι εκπαιδευτικοί. Δίνουν στους μαθητές την εντύπωση ότι είμαστε μια ακόμα μονάδα καταστολής τους, δυναμιτίζουν το αναγκαίο παιδαγωγικό κλίμα. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού, δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι αυτός.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ καταδικάζει απερίφραστα τέτοια φαινόμενα και καλεί όλες τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους να σταθούν δίπλα στους μαθητές μας, που έχουν κάθε δικαίωμα να παλεύουν για το μέλλον τους. Να ανοίξουν την συζήτηση με τους μαθητές/μαθήτριές τους για όλα τα ζητήματα που τους απασχολούν, τους βασανίζουν.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ καταγγέλλει την απόπειρα του ΥΠΑΙΘ-ΔΙΔΕ Πειραιά να χρησιμοποιήσουν τον κλάδο ως απεργοσπαστικό μηχανισμό των μαθητικών κινητοποιήσεων, μέσω της πραγματοποίησης τηλεκπαίδευσης σε υπό κατάληψη σχολεία.

Οι εκπαιδευτικοί δίνουμε κάθε μέρα στο σχολείο τον καλύτερό μάς εαυτό για τη μόρφωση και την πρόοδο των μαθητών μας. Ακριβώς για το λόγο αυτό, καλούμε τους/τις συναδέλφους/συναδέλφισσες να σταθούμε δίπλα τους και όταν αγωνίζονται, με τις μορφές που εκείνοι αποφασίζουν, για το δικαίωμά τους στη μόρφωση, στις σπουδές, που βρίσκεται στο στόχαστρο της κυβερνητικής πολιτικής.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ καλεί όλες τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους να μην κάνουν webex σε υπό κατάληψη σχολεία. Υπενθυμίζουμε ότι η ΟΛΜΕ (απόφαση Γ.Σ. Προέδρων ΕΛΜΕ 25-9-2021) έχει κηρύξει απεργία – αποχή από την τηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία.

Επιπλέον, επισημαίνουμε τα εξής:

1) Δεν χρησιμοποιούμε για κανέναν λόγο τον προσωπικό μας εξοπλισμό (Η/Υ, σύνδεση στο διαδίκτυο κ.α.) ή τον προσωπικό μας χώρο-είμαστε απόλυτα κατοχυρωμένοι σε αυτό το ζήτημα. Το σπίτι μας δεν μπορεί να μετατραπεί σε καμία περίπτωση σε χώρο εργασίας.

2) Δεν καταχωρούμε καμία απουσία σε αγωνιζόμενους μαθητές. Είμαστε παρόντες μαζί τους στους αγώνες και στις κινητοποιήσεις.

3) Δεν παραδίδουμε κανένα όνομα μαθητών μας.

Καλούμε τους/τις συναδέλφους/συναδέλφισσες σε κάθε σχολείο να συζητήσουν και να καθορίσουν όλοι μαζί, ενιαία, την στάση τους.

Εκπαιδευτικοί – μαθητές – γονείς να οργανώσουμε τους κοινούς αγώνες μας για δωρεάν δημόσια παιδεία για όλες και όλους, ενάντια στους φραγμούς, τις κατηγοριοποιήσεις και τον αυταρχισμό.

Περισσότερα

Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος : Κινητοποίηση στο Υπ Παιδείας 29 Απρίλη

Τη Δευτέρα 29/4 στις 11.00 π.μ., ο Σύλλογός μας θα πραγματοποιήσει κινητοποίηση στο Υπουργείο...

Ταξική Ενότητα Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Ν. Χανίων: Ανακοίνωση σχετικά με την καταβολή του δώρου Πάσχα

Το δώρο Πάσχα είναι κατάκτηση των εργαζομένων! Δεν είναι δώρο από τους εργοδότες , είναι...

Ένωση Λογιστών Ελεγκτών Περιφέρειας Αττικής: Δελτίο Τύπου για τις Άδειες της PwC

Για άλλη μια φορά η εργοδοσία της PwC εξακολουθεί να μας εκπλήσσει, δυστυχώς δυσάρεστα...