Πριν λίγες μέρες ο Υπουργός Μεταφορών από τη ΔΕΘ έκανε δηλώσεις σε ρ/σ της Θεσσαλονίκης σχετικά με την εισιτηριοδιαφυγή στα λεωφορεία και τόνισε ότι «είναι αδιανόητο να μην πραγματοποιούν ελέγχους εισιτηρίων οι 22 από τους 52 ελεγκτές κομίστρου του ΟΑΣΘ».
Αν έκανε τον κόπο αυτός και το επιτελείο του να επιβιβαστούν στη λεωφορειακή γραμμή «24-Χίλια Δένδρα» που περνάει έξω από τη ΔΕΘ θα διαπίστωνε ότι η αναμονή στη συγκεκριμένη γραμμή (που η ακτίνα της διαδρομής της είναι μέχρι τρία χιλιόμετρα από το Λευκό Πύργο) είναι από 30’ λεπτά μέχρι και 1 ώρα κάποιες μέρες !
Πριν ασχοληθεί λοιπόν με τον έλεγχο κομίστρου ο υπουργός ας λύσει πρώτα την απαράδεκτη κατάσταση στη συγκοινωνία με τις μεγάλες αναμονές στις στάσεις και στους τερματικούς σταθμούς γιατί από «δηλώσεις» οι επιβάτες έχουν χορτάσει και επίσης αυτές του οι δηλώσεις προκαλούν από θυμηδία μέχρι και εκνευρισμό και στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ με τις περικοπές που μεθόδευσε πρόσφατα ο ίδιος και η κυβέρνηση του με τη Συλλογική τους Σύμβαση Εργασίας.
Η υποβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου και της καθημερινής ταλαιπωρίας είναι έργο τόσο του ΣΥΡΙΖΑ, όσο και της δικής του κυβέρνησης που μετά από 5 και πλέον χρόνια διακυβέρνησης δεν έχει καμία δικαιολογία για την υφιστάμενη κατάσταση.
Γιατί όμως έπιασε τώρα τον πόνο τον υπουργό για τον έλεγχο κομίστρου και την εισιτήριοδιαφυγή ;
Ο πρώτος λόγος είναι γιατί απλά πλησιάζει η ώρα για την έναρξη της λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης και η κυβέρνηση πρέπει να διασφαλίσει τα κέρδη της κοινοπραξίας των ιδιωτών που έχουν αναλάβει τη λειτουργία του και αυτό θα γίνει μέσα από την εφαρμογή του ενιαίου συστήματος ελέγχου και είσπραξης κομίστρου που προωθεί με ταχείς ρυθμούς το υπουργείο.
Το ίδιο θα ισχύσει και στα τροχοφόρα μέσα μεταφοράς (ΟΑΣΘ-ΚΤΕΛ) για να μειωθούν οι δαπάνες τους μιας και είναι επιδοτούμενα από το κράτος.
Ο δεύτερος λόγος είναι η εφαρμογή του νόμου (αρθ. 75 ν. 5039) που ψήφισε η κυβέρνηση της ΝΔ το 2023 ο οποίος ανοίγει την πόρτα ο έλεγχος κομίστρου να περάσει από τον ΟΑΣΘ και τον ΟΣΕΘ σε «τρίτο φορέα-νομικό πρόσωπο» δηλ. ιδιωτική εταιρία.
Έτσι εξηγείται και η επίθεση του υπουργού ενάντια στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ ότι δήθεν δεν διενεργούν ελέγχους για να βάλει τελικά το «λύκο στο μαντρί».
Ο τρίτος λόγος είναι η παραπέρα συρρίκνωση του προσωπικού του ΟΑΣΘ που έχει κάποια συγκροτημένα δικαιώματα (π.χ. ΣΣΕ) και η αντικατάσταση του από φθηνούς αναλώσιμους εργαζόμενους δεύτερης ταχύτητας χωρίς συλλογική εκπροσώπηση και δικαιώματα κλπ.
Ο τέταρτος λόγος είναι η εντατικοποίηση της εργασίας των ίδιων των εργαζομένων-οδηγών του ΟΑΣΘ αλλά και του ΚΤΕΛ από τους οποίους θα ζητηθεί να συνδράμουν στη «διασφάλιση των εσόδων» για το καλό της επιχείρησης στην οποία εργάζονται !
Δυστυχώς νερό στο μύλο της κυβέρνησης έριξε και ο εκπρόσωπος των εργαζομένων του ΟΑΣΘ ο οποίος μιλώντας σε ρ/σ της πόλης δήλωσε ότι ο ΟΑΣΘ δεν μπορεί να κάνει προσλήψεις (και ας έχει προσλάβει 190 οδηγούς) και υπερθεμάτισε για τον διαγωνισμό που θα προκηρύξει ο ΟΑΣΘ για ανάδοχο εργολάβο που θα αναλάβει τον έλεγχο.
Μπορεί ο υπουργός μεταφορών και η κυβέρνηση του να «ψαλίδισαν» τη Συλλογική σύμβαση των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, να προσέλαβαν συμβασιούχους φθηνούς και ευέλικτους οδηγούς των 850 ευρώ χωρίς αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους, μπορεί η φτώχεια και η ακρίβεια να καλπάζουν αλλά αυτό που τους ενδιαφέρει πρώτα από όλα είναι η κερδοφορία των κάθε είδους ιδιωτικών ομίλων.
Οι εργολάβοι και κάθε είδους κηφήνες δεν έχουν καμιά δουλειά στη συγκοινωνία.
Η καθημερινή επαφή με χιλιάδες κόσμου δεν μπορεί να τη διαχειρίζονται ιδιωτικές εταιρίες που ο μόνος σκοπός τους είναι το κέρδος.
Δεν χρειαζόμαστε εργαζόμενους «κυνηγούς κεφαλών» που θα κυνηγάνε «στόχους» που θα τους βάζει η εταιρία-εργολάβος πιθανόν και με την απειλή της απόλυσης.
Η συγκοινωνία έχει ανάγκη από :
-Προσλήψεις μόνιμων εργαζόμενων που θα λαμβάνουν την κατάλληλη εκπαίδευση και μετεκπαίδευση, θα συμπεριφέρονται με ευγένεια και θα αντιμετωπίζουν το κάθε περιστατικό με υπευθυνότητα και χωρίς ακρότητες.
-Φθηνές ποιοτικές συγκοινωνίες με κατάλληλα οχήματα για τις κλιματικές και μορφολογικές συνθήκες της πόλης.
-Συχνά και πυκνά δρομολόγια για την εξυπηρέτηση περιοχών με μεγάλη συγκέντρωση εργαζομένων όπως η ΒΙΠΕ Σίνδου, Cosmos κλπ.
-Χρονικές ζώνες δωρεάν μετακίνησης το πρωί με την έναρξη της βάρδιας και το απόγευμα.
-Αναμονές στη στάση όχι πάνω από 10’ λεπτά για τις γραμμές στο πολεοδομικό συγκρότημα.
-Μείωση της τιμής του εισιτηρίου και δωρεάν μετακίνηση για ειδικές κοινωνικές ομάδες.