Τις τελευταίες ώρες η εταιρεία κλιμακώνει και άλλο την επίθεση σε βάρος των εργαζομένων, απέναντι στους κατά τα άλλα «συνεργάτες» της. Πληροφορούμαστε από συναδέλφους ότι δέχονται μαζικά μηνύματα από την υποστήριξη τα οποία περιέχουν «συμβουλές» σχετικά με τις κριτικές που γίνονται από πελάτες και συστάσεις για το πώς ο διανομέας θα πρέπει να είναι πιο «ευγενικός». Το ότι στα μηνύματα αναφέρεται πως μόνο ο ίδιος ο διανομέας αποφασίζει για το πώς θα λειτουργήσει το εκλαμβάνουμε ως την απόλυτη ειρωνεία. Η εταιρία έφτασε μάλιστα στο σημείο να αξιοποιεί τις αξιολογήσεις για να προχωρήσει σε απολύσεις – λύσεις συμβολαίων με διανομείς.
Και η τελευταία εξέλιξη επιβεβαιώνει αυτό που έγινε ξεκάθαρο εδώ και πολύ καιρό. Ότι «συνεργάτες» είμαστε μόνο στα πλαίσια στα οποία η εταιρεία αποποιείται τις οποιεσδήποτε ευθύνες απέναντι μας. Κατά τα άλλα όλα λειτουργούν με βάση το ότι η εργοδοσία «βαράει τον ρυθμό και εμείς χορεύουμε».
Παράλληλα δεν μπορεί να έχει την απαίτηση να είμαστε συμπαθείς σε όλους και σε οποιεσδήποτε συνθήκες. Ως διανομείς έτσι και αλλιώς σεβόμαστε τους ανθρώπους στους οποίους παρέχουμε υπηρεσίες. Όμως πριν από κάθε παράδοση μιας παραγγελίας πιθανότατα έχουν συμβεί πολλά. Έχει «βράσει» το κεφάλι μας από την ζέστη και σε αυτές τις συνθήκες έρχεται μια παραγγελία με αμοιβή, που το μόνο που υπόσχεται είναι ότι για άλλη μια φορά δεν θα βγει το μεροκάματο. Άλλες φορές παραδίδουμε μια παραγγελία λίγες στιγμές αφού κινδύνεψε η ζωή μας. Ενίοτε έχουν φτάσει άσχημα νέα για κάποιον συνάδελφο και πολλά ακόμη. Αυτά τα αναφέρουμε για να γίνει κατανοητό σε κάθε κατεύθυνση ότι ως διανομείς κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο που παραγγέλνει από τις πλατφόρμες. Όμως δεν είμαστε ρομπότ. Έχουμε σωματικά και ψυχολογικά όρια τα οποία κάθε μέρα δοκιμάζονται όλο και περισσότερο.
Αν η εταιρεία ενδιαφερόταν πραγματικά για το επίπεδο της εξυπηρέτησης θα φρόντιζε για ορισμένα βασικά πράγματα. Θα φρόντιζε ο διανομέας να νιώθει ασφαλής και όχι ότι παίζει την ζωή του κάθε μέρα κορώνα γράμματα όντας υποχρεωμένος να δουλεύει δωδεκάωρα κάτω από άσχημες συνθήκες για να βγάλει ένα στοιχειώδες εισόδημα. Θα φρόντιζε να υποστηρίζει τους συναδέλφους στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κατά την διάρκεια της δουλειάς. Αντίθετα η εργοδοσία φρόντισε να αλλάξει και τον τρόπο λειτουργίας της εφαρμογής προς το χειρότερο δυσκολεύοντας τη δουλειά μας. Ένας διανομέας δεν έχει πλέον την δυνατότητα να πάρει ένα τηλέφωνο να ζητήσει βοήθεια σε περίπτωση που συμβεί κάτι. Αντίθετα έχει ως επιλογή μόνο να αναφέρει αν θα καταφέρει τελικά ή όχι να ολοκληρώσει μια παράδοση. Θα φρόντιζε να αμείβονται οι διανομείς όπως και όλοι οι εργαζόμενοι ικανοποιητικά. Όμως αυτό που πραγματικά κάνει είναι να στέλνει παραγγελίες – τελεσίγραφα στα οποία περιέχονται μονομερείς μειώσεις. Θα φρόντιζε να υπάρχει διαφανής τρόπος λειτουργίας και με ξεκάθαρους όρους για το πώς , πότε, υπό ποιες συνθήκες και με ξεκάθαρο τρόπο αμοιβής γίνεται και ολοκληρώνεται μια παραγγελία.
Ο «μαγικός» αλγόριθμος τον οποίο παρουσιάζει η εταιρεία ως βασικό επιχείρημα για τον τρόπο δουλειάς δεν είναι τίποτα άλλο από ένα σημαντικό εργαλείο ώστε χιλιάδες εργαζόμενοι να δουλεύουν κάτω από συνθήκες αδιαφανείς οι οποίες μόνο ανασφάλεια και οργή προκαλούν.
Και εν τέλει η εταιρεία θα έπρεπε να προστατεύει τους εργαζόμενους ακόμη και από τον υποκειμενισμό του κάθε «κριτή». Σε αντίθεση με την συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων που εξυπηρετούμε και οι οποίοι καθημερινά μας εκφράζουν την κατανόηση και την στήριξη τους απέναντι στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε υπάρχουν και κάποιοι, ελάχιστοι βέβαια, «περίεργοι». Κάποιος καχύποπτος ή και «κακοπροαίρετος» εύλογα θα αναρωτιόταν αν αυτές οι περιπτώσεις αφορούν κάποιους όντως «περίεργους» ή κάτι άλλο.
Όμως η περίοδος που γίνονται αυτού του είδους οι «συστάσεις» δεν είναι τυχαία. Μαρτυράνε ότι τα «αφεντικά» θύμωσαν για το ότι οι εργαζόμενοι δεν σκύβουν το κεφάλι. Για το ότι δεν αποδέχονται παθητικά τις μειώσεις και τις απαράδεκτες συνθήκες δουλειάς. Το ότι μέσα από τα σωματεία τους παλεύουν ενάντια σε όλα αυτά και βάζουν μπροστά τα δίκαια αιτήματα τους για αυξήσεις στα εισοδήματα για μέτρα προστασίας κλπ.
Θύμωσαν τα «αφεντικά» για το ότι αυτό γίνεται γνωστό στην κοινωνία και ο κόσμος μέσα από τους φορείς και τα σωματεία ήδη εκφράζει την αλληλεγγύη του. Θύμωσαν για το ότι η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου έχει πάρει χαμπάρι ότι πλέον οι πλατφόρμες λειτουργούν σαν «αρπακτικά» σε βάρος πρώτα και κύρια των εργαζομένων σε αυτές αλλά και σε βάρος των μικρών επαγγελματιών και της ίδιας της κοινωνίας που με τον ρόλο του «πελάτη» καταλήγει με τον λογαριασμό στα δικά της χέρια.
Μήπως αυτή η εξέλιξη έρχεται ως συνέχεια του σχεδιασμού τους να εντάξουν όλο και περισσότερο κόσμο στην δουλειά μέσα από εργολάβους με ακόμη χειρότερες συνθήκες; Σκοπός που επιβεβαιώθηκε μέσα και από τη συμφωνία που έκαναν με το ΣΑΔΘ; Μήπως αυτή είναι άλλη μια απόπειρα για να τρομοκρατήσουν τους συναδέλφους; Ρητορικά τα ερωτήματα. Δεν θα τους περάσει.
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΤΩΡΑ ΟΙ ΔΙΩΞΕΙΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΔΙΑΝΟΜΕΩΝ. ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΣΗ – ΛΥΣΗ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΔΕΚΤΗ.