Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών: Για τη σχολική κοινότητα του 1ου ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης

Δημοσιεύτηκε στις

Εδώ και τρεις μήνες η σχολική κοινότητα του 1ου ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης ταλαιπωρείται από συμβάν αποκλίνουσας συμπεριφοράς που συνέβη σε σχολική εκδρομή. Ο Σύλλογος Διδασκόντων επιλήφθηκε του ζητήματος και σε συνεδριάσεις του έλαβε όλα τα παιδαγωγικά μέτρα που προβλέπει η νομοθεσία γι’ αυτές τις περιπτώσεις (τιμωρία μαθητών, γνώμη Συμβούλου παιδαγωγικής ευθύνης, συμβολή κοινωνικών λειτουργών-ψυχολόγων, προγραμματισμός δράσεων τη νέα σχολική χρονιά ώστε η υπόθεση να προβληματίσει το σύνολο των μαθητών και να λειτουργήσει αποτρεπτικά για παρόμοιες πράξεις).

Ο Σύλλογος λειτούργησε όπως προβλέπονταν, λαμβάνοντας υπόψη το παιδαγωγικό κλίμα που πρέπει να διασφαλίζεται στο σχολείο ιδιαίτερα σε τέτοιες περιπτώσεις. Ωστόσο η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρήγγειλε Ένορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ) για το συμβάν ενώ και η Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ02 του Ν. Έβρου, που ενεπλάκη στην υπόθεση ως μητέρα μαθητή, δεν ικανοποιήθηκε με τις ποινές που επιβλήθηκαν στους μαθητές και ξεκίνησε μια διαδικασία με επιστολές της και έγγραφα, που στόχο είχαν να προκαλέσουν νέα συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, ώστε να λάβει απόφαση με βάση τη νέα νομοθεσία, που εκ των υστέρων μπήκε σε εφαρμογή, για να επιβληθούν πιο αυστηρές ποινές (π.χ. αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος κλπ). Οι πιέσεις, οι απειλές και η στοχοποίηση του Συλλόγου Διδασκόντων διατάραξαν όλη τη σχολική διαδικασία και μάλιστα σε περίοδο εξετάσεων και συνεχίζονται ακόμη και τώρα, μέσα στο καλοκαίρι και ενώ οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε άδεια.

Μπροστά σ’ αυτή την στοχοποίηση των διδασκόντων, οι φιλόλογοι του σχολείου ζήτησαν την εξαίρεση της Συμβούλου Εκπαίδευσης ΠΕ02 από την αξιολόγησή τους, καθώς ενεπλάκη προσωπικά στην όλη διαδικασία και μάλιστα δημοσίευσε απαξιωτικές εκφράσεις για τους συναδέλφους σε ΜΚΔ! Κι ενώ η διαδικασία της ΕΔΕ βρίσκονταν στην ολοκλήρωσή της, υπήρξε εντολή παράτασής της ακριβώς για να «ανακριθούν» οι φιλόλογοι για το αίτημα εξαίρεσης που υπέβαλαν, ενώ αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα των εργαζομένων να το ζητήσουν, πράγμα που φαίνεται και από την θετική τελικά ικανοποίηση του αιτήματος εξαίρεσης από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης.

Όλη αυτή η κατάσταση δείχνει ανάγλυφα ποιο είναι το σχολείο των άριστων στελεχών, που νομίζουν ότι για κάθε ζήτημα τους «παίρνει» με τις πλάτες των αντιεκπαιδευτικών νόμων και της πολιτικής της κυβέρνησης να πιέζουν, να στοχοποιούν, να απειλούν τους εκπαιδευτικούς που καθημερινά δίνουν τον αγώνα τους μέσα στις σχολικές αίθουσες να στηρίξουν τους μαθητές και την μορφωτική διαδικασία. Αποδεικνύεται ποια είναι η κατάσταση που μπορεί να διαμορφώσει η αξιολόγηση μέσα στα σχολεία. Αποδεικνύεται πόσο σημαντικό είναι οι εκπαιδευτικοί να  δώσουν με μαζικότητα και μεγαλύτερη ένταση τον αγώνα ενάντια στην αντιδραστική αξιολόγηση τη νέα σχολική χρονιά.

Επίσης, και σε αυτή την περίπτωση έχουμε μια προσπάθεια έντασης της καταστολής σε κάθε κατεύθυνση και ενώ είναι ξεκάθαρο ότι τα φαινόμενα του σχολικού εκφοβισμού και της αποκλίνουσας συμπεριφοράς έχουν κοινωνικά αίτια και δεν αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά με πλατφόρμες, τιμωρίες, ποινές, διοικητικά μέτρα, δικαστήρια. Οι εκπαιδευτικοί είμαστε πρωτίστως παιδαγωγοί με λόγο και πειθώ και δεν λειτουργούμε ως εισαγγελείς. Τα κοινωνικά προβλήματα δεν αντιμετωπίζονται με καταστολή αλλά πρέπει να αναζητηθούν οι αιτίες και εκεί να πέσει το βάρος, με την πρόληψη, την προβολή υγιών προτύπων, με την ενδυνάμωση της συλλογικότητας και της αγωνιστικής στάσης ζωής. Οι αυστηρότερες ποινές στους μαθητές, οι ΕΔΕ και η λογική ότι όλοι φταίνε εκτός από την κυρίαρχη πολιτική που καλλιεργεί το έδαφος για προβληματικές συμπεριφορές, με την αποθέωση του ατομισμού, με την εμπορευματοποίηση και τον εκχυδαϊσμό κάθε έννοιας και αξίας, όχι μόνο δεν λύνουν τα προβλήματα αλλά τα επιτείνουν.

Δηλώνουμε την αμέριστη στήριξή μας στους συναδέλφους του 1ου ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης και καλούμε εδώ και τώρα τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Έβρου και την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης: 

  • να σταματήσουν όλες τις πιέσεις και κάθε δίωξη στο Σύλλογο του 1ου ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης, να λήξει η ΕΔΕ και να βάλουν την υπόθεση στο αρχείο. 
  • να αναλάβουν το μερίδιο της ευθύνης που τους αναλογεί για την αποκατάσταση της ηρεμίας και του παιδαγωγικού κλίματος στο σχολείο, ώστε να ξεκινήσει ομαλά η σχολική χρονιά.

Καλούμε τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους να αναλογιστούν και από αυτήν την περίπτωση την αξία που έχουν οι Σύλλογοι διδασκόντων ως βασικό κύτταρο συζήτησης και αλληλεγγύης μεταξύ μας αλλά και την στάση της πλειοψηφίας της Α΄ ΕΛΜΕ, που για ένα ακόμα θέμα, παρά τις επανειλημμένες προτάσεις μας, δεν μπαίνει μπροστά σαν ασπίδα στους συναδέλφους, ως όφειλε. Αποτελούν μέρος του προβλήματος, καθώς τελικά με τη στάση τους στηρίζουν όλες τις αντιδραστικές αλλαγές αλλά και κάνουν τα πάντα για να μην υπάρξει καμία οργανωμένη απάντηση στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς. Αφήνουν τους συναδέλφους μόνους τους και «νίπτουν τας χείρας τους» σε κάθε θέμα που πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους ως εκλεγμένοι συνδικαλιστές Η ΔΑΚΕ αρνείται να βγει ανακοίνωση στήριξης κωλυσιεργώντας και κρύβεται άλλη μια φορά πίσω από την ΟΛΜΕ και η ΣΥΝΕΚ (Αγωνιστική Συσπείρωση Έβρου) κόβει από την ανακοίνωση κάθε αναφορά σε ευθύνες και αυταρχικές συμπεριφορές, θέλοντας μια «αποστειρωμένη» ανακοίνωση που τελικά δεν θα λέει τίποτα, που θα ζήλευε και ο Πόντιος Πιλάτος! Φυσικά κανείς τους ούτε κουβέντα για την αξιολόγηση και τις αντιδραστικές εκπαιδευτικές πολιτικές της κυβέρνησης που γεννούν τέτοιες συμπεριφορές με καταστολή και αυταρχισμό.

Δεν θέλουν και δεν μπορούν να συγκρουστούν με τις αντιδραστικές πολιτικές της κυβέρνησης και των συμπολιτευόμενων τελικά αντιπολιτεύσεων, που χρονιά με την χρονιά ξηλώνουν τη δημόσια εκπαίδευση και προωθούν όλο και περισσότερο το σχολείο της αγοράς. Στην πορεία αυτή οι διευθύνσεις και τα στελέχη εκπαίδευσης αποτελούν τους μοχλούς πίεσης και καταστολής ενάντια σε κάθε αντίδραση, αποτελούν το ουσιαστικό όχημα αυτών των αντιδραστικών απόψεων για να περάσουν στα σχολεία και τη συνείδηση των εκπαιδευτικών. Αυτή η λογική είναι που γεννά και αυταρχικές συμπεριφορές με ΕΔΕ, απειλές και αλαζονεία. Και με αυτούς τους «μοχλούς» η πλειοψηφία της ΕΛΜΕ είναι σε συνεχή επαφή και αγαστή συνεργασία.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Τους προσπερνάμε και προχωράμε κόντρα σε όλα αυτά, κάνοντας ότι καλύτερο μπορούμε για το δημόσιο  σχολείο, στεκόμενοι ο ένας δίπλα στον άλλο με αλληλεγγύη και αποφασιστικότητα. Για να αλλάξουμε τους συσχετισμούς στην ΕΛΜΕ, για σωματεία ζωντανά και αγωνιστικά.

Περισσότερα

Σύλλογος Εργαζομένων Δήμου Κορυδαλλού: Για την προσπάθεια στοχοποίησης των φαντάρων

Ο Σύλλογος Εργαζομένων Δήμου Κορυδαλλού καταγγέλλει την προσπάθεια στοχοποίησης των διαμαρτυρόμενων φαντάρων ενάντια στη...

Συνδικάτο Φαρμάκου Αττικής: Καταγγελία του Συνδικάτου Φαρμάκου για την εργοδοσία της Medichrom

Το Συνδικάτο Φαρμάκου-Καλλυντικού Αττικής καταγγέλλει στους εργαζομένους του κλάδου την εργοδοσία της εταιρείας MEDICHROM...

Εργατικό Κέντρο Εύβοιας: Καμία βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας εργαζομένων του ΔΕΔΔΗΕ

Το Εργατικό Κέντρο Εύβοιας από κοινού με το κλαδικό Σωματείο Ενέργειας Αττικής – Βοιωτίας...