Να σημάνει συναγερμός απέναντι στο παιδαγωγικό έγκλημα που συντελείται!
Οι μαθητές μας δεν είναι αριθμοί! Όχι στις συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων!
Νέο κύμα μαζικών συγχωνεύσεων σχολικών τμημάτων επιχειρείται αυτές τις μέρες από την κυβέρνηση της ΝΔ, το υπουργείο Παιδείας και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, με βάση τον απαράδεκτο αντιπαιδαγωγικό νόμο για 25άρια τμήματα παντού!
Και ενώ μέχρι την προηγούμενη βδομάδα οι γονείς των νηπίων, μαθητών Α’ δημοτικού για τη νέα σχολική χρονιά, δε γνώριζαν σε ποιο σχολείο θα φοιτήσει το παιδί τους, αυτή τη βδομάδα, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στέλνουν αποφάσεις για υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών, για αποκλεισμό παιδιών από το σχολείο της γειτονιάς τους, προκειμένου να υλοποιηθεί ένα σκληρό και τρομακτικό σχέδιο συμπτύξεων τμημάτων, για να γίνουν κανόνας τα 25άρια τμήματα.
Στον βάρβαρο, αντιπαιδαγωγικό και καθαρά «λογιστικό» υπολογισμό που κάνουν, φυσικά δεν παίρνεται υπόψιν, ούτε ο αριθμός των γνωματεύσεων μαθησιακών και άλλων δυσκολιών σε κάθε τάξη, ούτε και ο αριθμός των υποχρεωτικών τετραγωνικών μέτρων στις αίθουσες-κλουβιά που θέλουν να στοιβάξουν τους μαθητές μας. Και βέβαια, ότι μιλάμε για την ευαίσθητη πρώτη επαφή των μαθητών της Α΄Δημοτικού με την εκπαιδευτική διαδικασία που έχει μεγάλες κοινωνικές και παιδαγωγικές απαιτήσεις για να ενταχθούν τα παιδιά ομαλά στη σχολική πραγματικότητα.
Είναι προφανές ότι στο «νέο σχολείο» που διαμορφώνει η κυβέρνηση της ΝΔ, πατώντας στα χνάρια των προηγούμενων αλλά και των κατευθύνσεων ΕΕ και ΟΟΣΑ, δε χωράνε οι εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών μας, το όραμα των οικογενειών τους για ολόπλευρη μόρφωση και η δική μας αγωνία να επιτελέσουμε απρόσκοπτα τον παιδαγωγικό μας ρόλο. Πρόκειται για μια κυνική ταξική επιλογή ώστε να επιτευχθεί η περιβόητη «εξοικονόμηση» δαπανών για την εκπαίδευση. Αποδεικνύεται ότι οι ανάγκες των μαθητών μας και όροι λειτουργίας των σχολείων μας αντιμετωπίζονται ως κόστος, κάτι που συνέβαινε διαχρονικά και σήμερα ομολογείται κυνικά.
Ακόμα και ένας άσχετος με την εκπαιδευτική διαδικασία μπορεί σήμερα να αντιληφθεί ότι κανένας εκπαιδευτικός δεν μπορεί να δώσει την αναγκαία παιδαγωγική στήριξη και βοήθεια, που αξίζουν και δικαιούνται τα παιδιά μας τον 21ο αιώνα, σε μια ασφυκτικά γεμάτη αίθουσα των 25 μαθητών και μάλιστα των πρώτων τάξεων της σχολικής τους ζωής, με τόσο διαφορετικές ανάγκες.
Αποδεικνύεται για ακόμη μία φορά τι σημαίνει για τους κυβερνώντες «αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου»: Σχολεία ερείπια στα οποία κινδυνεύουμε εμείς και οι μαθητές μας καθημερινά, σχολεία εμπορευματοποιημένα, όπου οι γονείς καλούνται να βάζουν συνεχώς το χέρι στην τσέπη, με παρωχημένο πρόγραμμα σπουδών, στηριγμένο σε εφήμερες, ανούσιες δεξιότητες και οι πραγματικές ανάγκες εκπαιδευτικών και μαθητών στη μόρφωση, τη δουλειά και τη ζωή να μπαίνουν διαρκώς στο εγκληματικό ζύγι κόστους-οφέλους!
Αυτό ακριβώς έρχεται να μετρήσει και η δήθεν «αξιολόγησή» τους. Κατά πόσο οι εκπαιδευτικοί θα σκύψουμε το κεφάλι, θα συμβιβαστούμε και θα υπηρετήσουμε αυτή την αντιπαιδαγωγική και απάνθρωπη κυβερνητική πολιτική.
Δε θα σας κάνουμε τη χάρη! Το «νέο» σας σχολείο είναι εφιάλτης!
Οι εκπαιδευτικοί φωνάζουμε ένα βροντερό ΟΧΙ στο στοίβαγμα των παιδιών μας σε αίθουσες κλουβιά, στο σχολείο της αγοράς και της αμορφωσιάς!
Τις επόμενες ημέρες, προχωράμε σε άμεση καταγραφή όλων των περιπτώσεων συγχωνεύσεων, μετακινήσεων μαθητών, σε ενημερώσεις σε Συλλόγους Διδασκόντων, συσκέψεις με Συλλόγους Γονέων, σε παρεμβάσεις σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Μαζί με τους γονείς οργανώνουμε τον κοινό μας αγώνα, που στο επίκεντρο θέτει τις μορφωτικές ανάγκες ΟΛΩΝ των παιδιών!
Απαιτούμε-Διεκδικούμε:
- Καμία συγχώνευση σχολικών τμημάτων. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων να διεκδικήσουν με παιδαγωγικά κριτήρια τη συγκρότηση νέων και το σπάσιμο τμημάτων.
- Εδώ και τώρα 15 μαθητές ανά τμήμα.
- Σύγχρονα και ασφαλή δημόσια σχολικά κτίρια.
- Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία από την πρώτη μέρα λειτουργίας.