Με αφορμή τα αυξανόμενα κρούσματα Ιλαράς, που παρατηρούνται επαναφέρουμε τις προτάσεις μας για το ζήτημα των εμβολιασμών και της σχετικής αρμοδιότητας, που ένα μέρος της εκχωρήθηκε από τις Περιφέρειες στους Δήμους και ένα άλλο «ιδιωτικοποιήθηκε».
Πέρισυ τέτοιο καιρό με το αριθ. 81/18-9-2016 έγγραφό μας είχαμε απευθύνει κάλεσμα στους αρμοδίους για δημιουργία εμβολιαστικών κέντρων στις Διευθύνσεις Δημόσιας Υγείας των Περιφερειακών ενοτήτων ώστε οι εμβολιασμοί παιδιών και ενηλίκων, ασφαλισμένων και ανασφάλιστων, να μην επαφίενται στην όποια -ισχνή στην πραγματικότητα- οικονομική δυνατότητα κάθε εργαζόμενου, κάθε λαϊκής οικογένεια.
Δεν μπορεί να είναι ατομική υπόθεση η εμβολιαστική κάλυψη, και να σκοντάφτει στην φτώχεια και την ανέχεια του λαού, στην άγνοια και την ύπαρξη ή μη ασφαλιστικού δικαιώματος.
Αυτά συμβαίνουν αφού :
-
το Υπουργείο Υγείας εξασφαλίζει μόνο κάποια εμβόλια, όχι όλα, όχι για όλους κι όχι πάντα, οι εμβολιασμοί των παιδιών έχουν «ανατεθεί» στους ιδιώτες γιατρούς και οι αρμοδιότητες των εμβολιασμών απόρων και ανασφαλίστων, ο αντιγριπικός και ο αντιφυματικός εμβολιασμός αφαιρέθηκε από το τμήμα Προαγωγής της Υγείας των Περιφερειών και «εκχωρήθηκε» στους Δήμους, χωρίς υποδομές και προσωπικό…
-
δεν πραγματοποιούνται μια σειρά από προγράμματα πρόληψης της υγείας στα σχολεία, που υλοποιούνταν στο παρελθόν όπως εμβολιασμοί, οδοντιατρικός έλεγχος, έλεγχος οπτικής οξύτητας, έλεγχος παχυσαρκίας.
-
στις Υγειονομικές Υπηρεσίες των Περιφερειών έχει απομείνει στο πλαίσιο της ταξιδιωτικής ιατρικής μόνο η διενέργεια των εμβολίων που δεν πωλούνται στα φαρμακεία
Η σχεδιασμένη αυτή αφαίρεση αρμοδιοτήτων από τις Υγειονομικές Υπηρεσίες των Περιφερειών, που εφαρμόστηκε με μια σειρά νόμους και τον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ έχει μετακυλίσει το κόστος των εμβολιασμών στις τσέπες του λαϊκών στρωμάτων και έχει δημιουργήσει τεράστιους κινδύνους εξάπλωσης νόσων, που είχαν επί της ουσίας «εκλείψει».
Διεκδικούμε την αναβάθμιση του ρόλου των Υγειονομικών Υπηρεσιών των Περιφερειών και την ενίσχυση του κοινωνικού τους χαρακτήρα.
Είναι αυτονόητο ότι αυτό προϋποθέτει πρόσληψη προσωπικού(ιατρικού και παραϊατρικού), ανάλογη υλικοτεχνική υποδομή, αξιοποίηση του υπάρχοντος διοικητικού και επιστημονικού προσωπικού, ώστε (μέσα από τις δομές της Περιφέρειας και με κεντρικό σχεδιασμό – όχι μέσω ΚΟΙΝΣΕΠ ή ΜΚΟ):
-
Να διενεργούνται με κεντρική ευθύνη και σχεδιασμό, προγράμματα πρόληψης της υγείας στα σχολεία και ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα πρόληψης της υγείας (αλκοόλ, ουσίες, μέτρα πρόληψης μετάδοσης της εποχικής γρίπης, κλπ).
-
Να λειτουργήσουν εμβολιαστικά κέντρα στις Διευθύνσεις Δημόσιας Υγείας των Περιφερειακών ενοτήτων, που θα προμηθεύονται απευθείας όλα τα εμβόλια από το Υπουργείο Υγείας, ανάλογα με τις ανάγκες, ώστε να διενεργούνται οι εμβολιασμοί (σύμφωνα με το εθνικό πρόγραμμα εμβολιασμού) όλων των παιδιών, ο αντιφυματικός εμβολιασμός σε παιδιά 6-12 ετών, καθώς και ο αντιγριπικός όπου απαιτείται, αντιτετανικός εμβολιασμός παιδιών και ενηλίκων κλπ. Οι εμβολιασμοί για ταξιδιώτες-ναυτικούς και μετανάστες, όπου ενδημούν λοιμώδη νοσήματα, να διενεργούνται ολοκληρωμένα από τις Υγειονομικές Υπηρεσίες (προμήθεια εμβολίου-συνταγογράφηση-διενέργεια).
-
Να αξιοποιηθούν οι ιατροί των Διευθύνσεων Υγείας και όλο το σχετικό παραϊατρικό προσωπικό (Επισκέπτες Υγείας κλπ).
Απαιτούμε χρηματοδότηση ανάλογη με τις ανάγκες του λαού για πρόληψη και όχι βάσει των αντοχών της καπιταλιστικής οικονομίας και της ανάγκης των επιχειρηματικών ομίλων για κέρδη.
Η Δημόσια Υγεία-Πρόνοια είναι κοινωνικό δικαίωμα, δεν είναι λογιστικό μέγεθος και οι εμβολιασμοί πρέπει να είναι καθολικοί και δωρεάν για όλους.
Κοιν/ση
-
ΕΝΠΕ
-
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΕΣ
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ