ΕΛΜΕ Πειραιά: Για τα οικονομικά των σχολείων στο Δήμο Νίκαιας – Α.Ι. Ρέντη

Δημοσιεύτηκε στις

ΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ ΤΗΣ ΓΟΜΟΛΑΣΤΙΧΑΣ…

Βήμα 1ο: Η Απόφαση! Το σχολείο έχει μόνο μία γομολάστιχα και έχει φαγωθεί τόσο που μοιάζει με αρχαίο απολίθωμα. «Δεν πάει άλλο», σκέφτεται ο διευθυντής. «Ήρθε η ώρα να δράσουμε!» και αποφασίζει να κάνει το αδιανόητο: να αγοράσει γομολάστιχα, ζητώντας χρήματα από τον Δήμο!

Βήμα 2ο: Η προσφορά από τον Κυρ-Μανώλη.

Βήμα 3ο: Η Αίτηση στον Δήμο. Που φυσικά περιλαμβάνει την προσφορά από τον Κυρ-Μανώλη με διαβιβαστικό έγγραφο προς το Δήμο.

Βήμα 4ο: Η απάντηση του Δήμου ότι η αγορά εγκρίνεται!

Βήμα 5ο: Η πληρωμή. Με όλα τα έγγραφα στο χέρι, ο διευθυντής παρουσιάζεται στην τράπεζα, όπου περιμένει στην ουρά, ώστε να αφαιρεθεί από τα χρήματα του σχολείου το αντίτιμο της γομολάστιχας…

Βήμα 6ο: Το Τέλος της Υπομονής... Ο διευθυντής, εξαντλημένος αλλά αποφασισμένος, βγάζει το πορτοφόλι του, πηγαίνει στο κοντινότερο χαρτοπωλείο και αγοράζει μια γομολάστιχα με δικά του χρήματα. Επιστρέφοντας στο σχολείο, την ακουμπάει με περηφάνια στο γραφείο του. Μαθητές και εκπαιδευτικοί τον κοιτάζουν με δέος και ξεσπούν σε χειροκροτήματα!

Όσο κι αν φαίνεται απίστευτο, το παραπάνω είναι (περίπου) προϊόν κατασκευής της γνωστής ΑΙ μηχανής ChatGPT, από την οποία ζητήσαμε να μας γράψει ένα σχετικό χιουμοριστικό κειμενάκι… αλλά το πιο εντυπωσιακό (και κωμικοτραγικό συνάμα…) είναι ότι πέφτει μέσα!

Αυτή η κατάσταση έχει διαμορφωθεί στον Δήμο Νίκαιας-Ρέντη μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών και το πέρασμα των εξόδων για την καθημερινή λειτουργία στην οικονομική υπηρεσία των δήμων, ενώ για τις τρέχουσες ανάγκες των σχολικών μονάδων ορίστηκε το ποσό των μόλις 500€ ή 1000€ σε σχολικό λογαριασμό με ευθύνη του διευθυντή.

Συνεπώς, για την αγορά οποιουδήποτε υλικού (ακόμη και λίγων λεπτών του ευρώ), ο διευθυντής σε ένα σχολείο της Νίκαιας ή του Ρέντη απαιτείται:

  • να πάρει προσφορά από το κατάστημα
  • να τη στείλει με διαβιβαστικό στο δήμο για έγκριση
  • να αναμένει την έγκριση
  • να στηθεί στην ουρά της τράπεζας με το τιμολόγιο αγοράς για να εισπράξει το αντίστοιχο ποσό από το σχολικό λογαριασμό
  • να προβεί στην αγορά.

Ποιος διευθυντής σχολείου θα μπορούσε να διαθέσει αυτό το χρόνο στην καθημερινή σχολική πραγματικότητα;

Βεβαίως, με το… 500άρικο απαγορεύεται η αγορά κωδικών που υπάγονται στην κεντρική διαχείριση των δήμων (τα οποία όμως δεν έχουν καθοριστεί ποια είναι). Τα σχολεία, λοιπόν, στέλνουν τις λίστες με τα υλικά που θεωρούν απαραίτητα, αλλά… μαντέψτε… λαμβάνουν μόλις το 1/10!

Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα από σχολείο της Νίκαιας, όπου προκαλεί θυμηδία το πρωτόκολλο παραλαβής: πέντε μολύβια με γόμα, ένα ρόλλερ μπλάνκο, δύο γόμες, δύο χάρακες, ένα mousepad (το οποίο δε ζητήθηκε ποτέ, μάλλον τους περίσσευε και το έβαλαν κι αυτό στην κούτα…), δύο πακέτα χαρτί, 1 ψαλίδι κ.λπ..

Με το κλείσιμο του οικονομικού έτους 2024, τα σχολεία κλήθηκαν να επιστρέψουν όλα τα χρήματα που είχαν στους λογαριασμούς τους. Όπως είναι φυσικό με διαδικασίες σαν αυτές, υπήρχαν σχολεία που επέστρεψαν τα χρήματα στο δήμο Νίκαιας-Ρέντη σχεδόν στο ακέραιο.

Η κατάσταση είναι αχαρακτήριστη… Υπάρχουν περιπτώσεις συναδέλφων που καλύπτουν με δικά τους έξοδα πιεστικές ανάγκες και σχολείων που έχουν επιστρέψει στην εποχή της… ανταλλακτικής οικονομίας, δηλαδή «πάρε εσύ λίγο χαρτί που μας περισσεύει και δώσε μας καθαριστικά»!

Δυστυχώς, τίποτα δεν μας κάνει εντύπωση, όλα αυτά ως ΕΛΜΕ τα είχαμε από νωρίς επισημάνει (βλέπε ανακοίνωση:  ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ – Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΟΔΗΓΕΙ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΣΦΥΞΙΑ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ-ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΛΕΙΠΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΧΑΡΤΙΑ ΤΟΥΑΛΕΤΑΣ Ή ΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΑ αλλά και άρθρο: Η πραγματικότητα από την σημερινή τραγική οικονομική κατάσταση των σχολικών μονάδων (Σταυρούλα Ποζατζίδου, καθηγήτρια Πληροφορικής, Υποδιευθύντρια στο 3ο ΓΕΛ Νίκαιας)).

Άμεσο αποτέλεσμα θα είναι το δίλημμα ανάμεσα στην υπολειτουργία των σχολικών μονάδων ή στην αναζήτηση πόρων από γονείς που θα βάζουν το χέρι στην τσέπη ή από χορηγούς και μεγάλους ευεργέτες, όπως άλλωστε προβλέπεται και από το νομοθετικό πλαίσιο που έχει ήδη ψηφιστεί.

Ως ΕΛΜΕ αγωνιζόμαστε και απαιτούμε:

  • Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης για την Παιδεία από τον κρατικό προϋπολογισμό και σαφές θεσμικό πλαίσιο και διαδικασίες κάλυψης των αναγκών για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
  • Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων και διατάξεων σχετικά με την υφιστάμενη χρηματοδότηση που δυσχεραίνει την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων (όπως των ν. 4692/20 και 4823/21).
  • Εδώ και τώρα επίλυση των προβλημάτων που προκύπτουν από το υφιστάμενο πλαίσιο για τη χρηματοδότηση των σχολείων με πολιτικές αποφάσεις των Δήμων.

Προγραμματίζουμε παρέμβαση στο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Νίκαιας-Α.Ι. Ρέντη από κοινού με τους ΣΕΠΕ και την Ένωση Γονέων Νίκαιας-Ρέντη για την τραγική οικονομική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα σχολεία του Δήμου, αλλά και για κτιριακά ζητήματα που αντιμετωπίζουν.

Περισσότερα

Εργατικό Κέντρο Πειραιά: 20 Γενάρη συνεδρίασε το Διοικητικό Συμβούλιο

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Πειραιά σε συνεδρίαση του την Δευτέρα 20 Ιανουαρίου...

Σωματείο Οικοδόμων Ν. Πρέβεζας: Δελτίο Τύπου για τη Πανελλαδική Πανοικοδομική Απεργία

Κινητοποίηση πραγματοποίησε σήμερα Τετάρτη 22 Γενάρη, ημέρα Πανελλαδικής Πανοικοδομικής Απεργίας,  το Σωματείο Οικοδόμων Πρέβεζας...

ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ: Πραγματοποιήθηκε το Γενικό Συμβούλιο της ΠΝΟ

Στις 17 Γενάρη πραγματοποιήθηκε το Ετήσιο Τακτικό Γενικό Συμβούλιο της ΠΝΟ για το 2025....