Αγώνας για το σχολείο των λαϊκών αναγκών

0
image_pdfimage_print

 

Η νέα σχολική χρονιά ξεκινάει μέσα στη δίνη των αυξημένων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν όλες οι λαϊκές οικογένειες. Χαμηλοί μισθοί, ακρίβεια, απελευθέρωση της ενέργειας, των τηλεπικοινωνιών, των μεταφορών κ.α. Από το χορό της ανταγωνιστικότητας της εμπορευματοποίησης όλων των αγαθών, της κερδοσκοπίας του κεφαλαίου και της ταυτόχρονης επιβάρυνσης των εισοδημάτων της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων, δεν μπορεί να ξεφύγει ούτε το εκπαιδευτικό σύστημα ούτε ο εκπαιδευτικός.

Η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζοντας την πολιτική του ΠΑΣΟΚ και των κατευθύνσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης σαρώνει ότι έχει απομείνει από τη δημόσια δωρεάν παιδεία. Μειώνει τις δαπάνες σε απαράδεκτα χαμηλά επίπεδα και προχωράει στην ιδιωτικοποίηση των ΑΕΙ με την κατάργηση του άρθρου 16, την εφαρμογή του νόμου πλαισίου, την αναγνώριση των ψευτοκολεγίων των ΚΕΣ και την εμπορευματοποίηση πολλών τομέων της εκπαίδευσης.

Οι δηλώσεις της κυβέρνησης ότι η φετινή σχολική χρονιά ξεκινάει χωρίς προβλήματα, δεν μπορούν να ξεγελάσουν κανέναν. Χιλιάδες παιδιά μένουν εκτός δημόσιων νηπιαγωγείων. Για άλλη μια φορά τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία και οι ιδιωτικοί παιδικοί σταθμοί, κατάλληλοι και μη, τρίβουν τα χέρια τους.

Τα ακατάλληλα σχολικά κτήρια, τα προβλήματα της βάρδιας, τα αναχρονιστικά και αντιεπιστημονικά αναλυτικά προβλήματα και βιβλία, οι ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού και εποπτικών μέσων, η απουσία σχολίατρων, εργαστηρίων είναι προβλήματα που συνεχίζουν να υπάρχουν. Είναι προβλήματα που αναγκάζουν τους γονείς να δώσουν ένα μεγάλο μέρος του πενιχρού τους εισοδήματος για βρεφονηπιακούς σταθμούς, σχολικά είδη, φροντιστήρια, δραστηριότητες πολιτισμού, αθλητισμού, εκπαιδευτικές ανάγκες που θα έπρεπε να καλύπτονται από το κράτος.

Στα ήδη υπάρχοντα προβλήματα έρχεται να προστεθεί ο Καποδίστριας 2. Με το σχεδιαζόμενο «Καποδίστρια 2» η κυβέρνηση, σε συνεργασία με την ΚΕΔΚΕ και τη σύμφωνη γνώμη των κομμάτων ΠΑΣΟΚ – ΣΥΡΙΖΑ – ΛΑΟΣ, στο όνομα της λεγόμενης αποκέντρωσης θα μεταφέρει τα σχολεία στους δήμους για να τα λειτουργήσουν με νέα φορολογία των δημοτών με σύμπραξη ιδιωτών και δήμου ή την πλήρη εκχώρηση σε ιδιώτες. Είναι φανερό ότι εκτός του ότι τα σχολεία θα λειτουργούν με βάση το ατομικό κέρδος του ιδιώτη, διασπάται ταυτόχρονα και ο ενιαίος χαρακτήρας της εκπαίδευσης.

Στην υλοποίηση των αντιλαϊκών σχεδίων της κυβέρνησης, στην κυριαρχία του σχολείου της αγοράς, της στείρας κατάρτισης, του ατομικισμού και όχι της ολόπλευρης διαπαιδαγώγησης και μόρφωσης βρίσκει συμμάχους η κυβέρνηση το ΠΑΣΟΚ που έτσι κι αλλιώς προηγήθηκε της ΝΔ στο σχεδιασμό των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων αλλά και το ΣΥΡΙΖΑ και το ΛΑΟΣ που αν και φωνάζουν εντούτοις υποκλίνονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση και δέχονται την απελευθέρωση, την ανταγωνιστικότητα, τις συμπράξεις με το ιδιωτικό κεφάλαιο, την κατηγοριοποίηση κλπ. Στην ίδια λογική κινούνται και οι συνδικαλιστικές τους παρατάξεις στη ΓΣΕΕ και στην ΑΔΕΔΥ οι οποίες μάλιστα πρωτοστατούν στην ιδιωτικοποίηση της παιδείας ιδρύοντας την ακαδημία εργασίας στην ΓΣΕΕ και το πολύκεντρο ΑΔΕΔΥ.

Το ΠΑΜΕ εντάσσει και ενσωματώνει αιτήματα για την παιδεία και το σύγχρονο σχολείο μέσα στο συνολικό διεκδικητικό του πλαίσιο. Θεωρεί ότι τα προβλήματα είναι συνδεδεμένα με τη συνολική πολιτική, αφορούν όλη την εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα και έτσι οργανωμένος και συλλογικός πρέπει να είναι ο αγώνας για τη διεκδίκηση αιτημάτων με στόχο την ανατροπή της πολιτικής που αφαιρεί δικαιώματα και κατακτήσεις από τα φτωχά λαϊκά στρώματα για να δίνει κέρδη και δύναμη στο κεφάλαιο.

ΤΟ ΠΑΜΕ ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ:

  • Κάλυψη του συνόλου των εκπαιδευτικών αναγκών μέσα από ενιαίο δημόσιο, δωρεάν εκπαιδευτικό σύστημα.

  • Κατάργηση κάθε μορφής ιδιωτικής εκπαίδευσης.

  • Όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια με οποιαδήποτε μορφή –συμπεριλαμβανομένου και του μηχανισμού που στήνει η ΓΣΕΕ για την παραγωγή εκπαιδευμένων εργατοπατέρων.

  • Ενιαίο, δημόσιο – δωρεάν, βασικό, υποχρεωτικό 12χρονο σχολείο για όλους.

  • Δίχρονη υποχρεωτική, δημόσια -δωρεάν προσχολική αγωγή.

  • Μέτωπο ενάντια στους ταξικούς φραγμούς και στη μορφωτική υποβάθμιση. Κατάργηση του διπλού σχολικού δικτύου (Λύκειο-τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση) και αποσύνδεση του Λυκείου από τις πανελλαδικές εξετάσεις επιλογής για τα ΑΕΙ – ΤΕΙ.

  • Ενιαία, δημόσια -δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση, με ενιαίες προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές. Έρευνα στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών.

  • Ριζική αλλαγή στο περιεχόμενο (αναλυτικά προγράμματα, βιβλία) και στη λειτουργία του σχολείου.

  • Πλήρη κάλυψη των αναγκών της παιδείας από τον κρατικό προϋπολογισμό.

  • Δημόσια – Δωρεάν Επαγγελματική Εκπαίδευση μετά το Λύκειο, κατάργηση ΙΕΚ – ΚΕΚ, ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ και άλλων μορφών υποβαθμισμένης επαγγελματικής κατάρτισης.

  • Όχι στην ιδιωτικοποίηση των σχολών του ΟΑΕΔ και της Ναυτικής εκπαίδευσης.

  • Δωρεάν στέγαση και σίτιση για τους φοιτητές, σπουδαστές η ανάλογη οικονομική στήριξη για τα παιδιά των εργατικών -λαϊκών οικογενειών για την κάλυψη του συνόλου των αναγκών.

  • Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων (αξιολόγηση, δια βίου κατάρτιση, Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών (ΚΕΣ) κ.α.)

  • Να πληρωθούν άμεσα οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί

  • Μονιμότητα όλων των εκπαιδευτικών και διορισμούς αποκλειστικά από ενιαία επετηρίδα

  • Μισθούς που να διαμορφώνονται με βάση τα 1.400€ στον ανειδίκευτο εργάτη

Η Εκτελεστική Γραμαμτεία 

Share.

Comments are closed.