Πάνω από 60.000 (!) τα κενά στα σχολεία…
- Να καλυφθούν όλες οι ανάγκες στην εκπαίδευση με μόνιμους διορισμούς. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών!
- Καμία απόλυση συναδέλφου. Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών!
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η υπουργός παιδείας ανακοίνωσε ότι μέσα στο καλοκαίρι του 2021 θα πραγματοποιηθούν 11.700 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός έσπευσε μάλιστα αμέσως μετά να «τουιτάρει» για το πόσο περήφανος νιώθει που πραγματοποιούνται διορισμοί μετά από 12 χρόνια…!!!
Είναι τεράστιος εμπαιγμός και κοροϊδία να μιλάει η ΝΔ για 12χρόνια αδιοριστία, όταν με συνειδητή πολιτική επιλογή τόσο της σημερινής κυβέρνησης όσο και των προηγούμενων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ αλλά και ΣΥΡΙΖΑ συντηρούσαν αυτή την άθλια κατάσταση.
Εδώ και χρόνια ο κανόνας είναι τα σχολεία να ξεκινούν με τεράστιες ελλείψεις, να μην μπορούν να φτιάξουν πρόγραμμα μέχρι και τον Νοέμβρη, πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα να μη διδάσκονται ακόμα και μέχρι τα Χριστούγεννα, ολόκληρα σχολεία, ειδικά στις απομακρυσμένες περιοχές να αδειάζουν από εκπαιδευτικούς κάθε Ιούνιο. Δεν έχουν κανένα δικαίωμα, αυτοί που έβαλαν ως Κυβέρνηση το χεράκι τους για να διαμορφωθεί αυτή η άθλια πραγματικότητα, να εμφανίζονται σήμερα ως σωτήρες, ως φιλεύσπλαχνοι που δήθεν νοιάζονται για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης.
Και για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι:
Τη φετινή σχολική χρόνια προσλήφθηκαν 52.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό για να καλύψουν τις στοιχειώδεις ανάγκες λειτουργίας της εκπαίδευσης και όλα αυτά με 25άρια τμήματα, με τις περικοπές (ωρολόγιο πρόγραμμα Γυμνασίου, ολόκληρων μαθημάτων και αντικειμένων) σε ισχύ, με ακάλυπτα κενά μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς π.χ. στην παράλληλη στήριξη. Ταυτόχρονα, φέτος έκαναν αίτηση για συνταξιοδότηση περίπου 8.000 εκπαιδευτικοί. Με το «καλημέρα», λοιπόν, η σχολική χρονιά 2021- 2022 ξεκινάει με 60.000 κενά σε εκπαιδευτικούς.
Η κατάσταση που διαμορφώνεται είναι πρακτικά μη διαχειρίσιμη!! Τα σχολεία είναι αδύνατον να λειτουργήσουν με αυτούς τους όρους. Η διόγκωση των συμβασιούχων σε τέτοια μεγέθη δημιουργεί δυσκολίες ακόμα και στο ίδιο το Υπουργείο Παιδείας. Οι 11.700 διορισμοί που εξήγγειλαν είναι οι 10.500 (+1200) που υπόσχονταν εδώ και χρόνια η προηγούμενη και η σημερινή κυβέρνηση.
Οι διορισμοί αυτοί σε καμία περίπτωση δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα των χιλιάδων ελλείψεων, το πρόβλημα της γενίκευσης της ελαστικής εργασίας -με ότι αυτό σημαίνει για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Η κυβέρνηση σε καμία περίπτωση δεν έχει σκοπό να καλύψει τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Τον Σεπτέμβριο του 2021 θα χρειαστούν πολύ πάνω από 45.000 αναπληρωτές. Οι συνάδελφοι που θα μονιμοποιηθούν δεν είναι άλλοι από αυτούς που εδώ και 15 χρόνια δουλεύουν στα σχολεία, που γυρίζουν όλη τη χώρα από άκρη σε άκρη και αναπληρώνουν τον εαυτό τους, που είδαν να τσακίζεται η προϋπηρεσία τους από το ν. Γαβρόγλου, που μπήκαν σε ένα ακριβοπληρωμένο κυνηγητό προσόντων. Χιλιάδες συνάδελφοι μας, η πλειοψηφία των συμβασιούχων, θα δουν «το τρένο των διορισμών» να χάνεται. Χιλιάδες που δουλεύουν για χρόνια εύλογα αναρωτιούνται αν και πότε θα ξαναγίνουν διορισμοί, για πόσα χρόνια ακόμα θα εργάζονται ως συμβασιούχοι, για πόσα χρόνια θα είναι όμηροι των εκάστοτε κυβερνήσεων. Πολλοί θα μείνουν εκτός διορισμών και εκτός δουλειάς εξ αιτίας των αδικιών του νόμου λαιμητόμου του ΣΥΡΙΖΑ που άφησε άθικτο η Ν.Δ.
Ένας είναι ο δρόμος για τους εργαζόμενους: Ο αγώνας για μόνιμη και σταθερή δουλειά, για μόρφωση και ζωή με δικαιώματα!
Οι αγώνες των εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα των συμβασιούχων, η πάλη των Συλλόγων και των ΕΛΜΕ, όλα τα προηγούμενα χρόνια έφεραν στην επιφάνεια το ζήτημα της ελαστικής εργασίας, το ζήτημα των επιπτώσεων της αδιοριστίας στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Ανέδειξαν σε όλη την κοινωνία το πρόβλημα, στρίμωξαν και την προηγούμενη αλλά και τη σημερινή κυβέρνηση, γιατί το αίτημα για μόνιμη και σταθερή δουλειά, για μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων που εργάζονται στην εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια είναι δίκαιο, είναι ρεαλιστικό. Αυτοί οι αγώνες έδωσαν και κάποιες μικρές νίκες όπως την άδειας ανατροφής, την άδεια για σοβαρές ασθένειες κ.α. Όλα αυτά τα χρόνια τίποτα δεν μας χαρίστηκε!
Οι νέοι συνάδελφοι χρειάζεται να πάρουν θέση στον αγώνα. Είναι η μόνη διέξοδος. Κλείνουμε τα αυτιά μας στα καλέσματα των σειρήνων που τόσα χρόνια μας θέλουν διασπασμένους τον καθέναν στην υποπερίπτωσή του ή την ομάδα του…Το παιχνίδι της αντιπαράθεσης για τις κατανομές μεταξύ των κλάδων, που καλλιεργείται σκόπιμα από την κυβέρνηση αλλά και δυνάμεις μέσα στο κίνημα στοχεύει στο να αποπροσανατολίσει από την ανάδειξη των πραγματικών αναγκών της εκπαίδευσης (βλ. συνημμένο πίνακα αναπληρωτών 2020 -2021), από τη διεκδίκηση της κάλυψης όλων των κενών και της μονιμοποίησης όλων των συμβασιούχων. Είναι βαριά εκτεθειμένοι απέναντι στον κλάδο και ιδιαίτερα απέναντι στους αναπληρωτές όσοι τροφοδοτούν αυτό το παιχνίδι, όσοι κρυφά και φανερά παζαρεύουν δήθεν κάποιες κατανομές σπέρνοντας τη διχόνοια μέσα στον κλάδο!
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Είναι υποκριτικό η κυβέρνηση να μιλάει για αναβάθμιση και στήριξη της εκπαίδευσης την ίδια στιγμή που ετοιμάζεται να ψηφίσει ένα βαθιά αντιδραστικό ταξικό νομοσχέδιο, που μετατρέπει το σχολείο σε επιχείρηση, τους γονείς σε πελάτες, τη γνώση σε εμπόρευμα, που απαξιώνει τον ρόλο του εκπαιδευτικού και μέσω της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης επιδιώκει να τον φιμώσει.
Τις επόμενες μέρες χρειάζεται να δυναμώσει ο αγώνας ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης. Να μην περάσει το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο. Μαζικά οι συμβασιούχοι συνάδελφοι να μπουν στον αγώνα. Να δυναμώσει η διεκδίκηση για την ικανοποίηση των πραγματικών αναγκών της εκπαίδευσης, για μαζικούς μόνιμους διορισμούς και μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων που εργάζονται στην εκπαίδευση. Να δυναμώσει η διεκδίκηση ώστε να παρθούν ουσιαστικά μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας σε γνωστικό και ψυχοκοινωνικό επίπεδο, για να μειωθούν οι μαθητές στις τάξεις, για να στελεχωθούν όλες οι υποδομές από την πρώτη μέρα λειτουργίας των σχολείων.
Διεκδικούμε ένα σχολείο πραγματικά «αναβαθμισμένο», με βάση τις σύγχρονες ανάγκες για μόρφωση και δουλειά με δικαιώματα!
ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ 2020 – 2021
Σύνολο αναπληρωτών στην Α/θμια: 28.699
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ Α/ΘΜΙΑΣ ΠΡΟΣΛ.
ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ (ΠΕ60) 4068
ΔΑΣΚΑΛΟΙ (ΠΕ70) 6104
ΓΑΛΛΙΚΩΝ (ΠΕ05) 217
ΑΓΓΛΙΚΩΝ (ΠΕ06) 1253
ΠΛΗΡΟΦΟΡ. (ΠΕ86) 723
ΜΟΥΣΙΚΗΣ (ΤΕ16) 3
ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ (ΠΕ07) 359
ΚΑΛΛ/ΚΩΝ (ΠΕ08) 1488
ΦΥΣ. ΑΓΩΓΗΣ (ΠΕ11) 764
ΜΟΥΣΙΚΗΣ (ΠΕ79.01) 694
ΘΕΑΤΡ. ΣΠΟΥΔΩΝ (ΠΕ91.01) 846
ΔΡΑΜ. ΤΕΧΝΗΣ (ΠΕ91.02) 75
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ Α/ΘΜΙΑΣ ΠΡΟΣΛ.
ΣΜΕΑ
ΠΕ70,71 943
ΚΑΛΛ/ΚΩΝ (ΠΕ08) 76
ΝΗΠ/ΓΟΙ (ΠΕ60,61) 216
ΠΛΗΡΟΦΟΡ. (ΠΕ86) 92
ΜΟΥΣΙΚΗΣ (ΤΕ16.01) 40
ΦΥΣ. ΑΓΩΓΗΣ (ΠΕ11) 87
ΜΟΥΣΙΚΗΣ (ΠΕ79) 73
ΘΕΑΤΡ. ΣΠΟΥΔΩΝ (ΠΕ91.01) 63
ΔΡΑΜ. ΤΕΧΝΗΣ (ΠΕ91.02) 2
ΠΑΡΑ/ΛΗ (ΠΕ 60, 61, 70, 71) 8430
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ Α/ΘΜΙΑΣ ΠΡΟΣΛ.
ΔΥΕΠ
ΑΓΓΛΙΚΩΝ (ΠΕ06) 45
ΚΑΛΛ/ΚΩΝ (ΠΕ08) 3
ΦΥΣ. ΑΓΩΓΗΣ (ΠΕ11) 25
ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ (ΠΕ60) 113
ΔΑΣΚΑΛΟΙ (ΠΕ70) 110
ΜΟΥΣΙΚΗΣ (ΠΕ79.01) 4
ΠΛΗΡΟΦΟΡ. (ΠΕ86) 28
ΔΡΑΜ. ΤΕΧΝΗΣ (ΠΕ91.02) 2
ΚΕΣΥ (ΠΕ 60, 61, 70, 71) 196
Σύνολο αναπληρωτών στην Β/θμια: 15.398
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ Β/ΘΜΙΑΣ ΠΡΟΣΛ.
ΘΕΟΛΟΓΟΙ (ΠΕ01) 414
ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ (ΠΕ02) 3757
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ (ΠΕ03) 2555
ΦΥΣΙΚΟΙ – ΧΗΜΙΚΟΙ – ΒΙΟΛΟΓΟΙ (ΠΕ04 ΣΥΝΟΛΟ) 2110
ΓΑΛΛΙΚΩΝ (ΠΕ05) 269
ΑΓΓΛΙΚΩΝ (ΠΕ06) 627
ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ (ΠΕ07) 217
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ (ΠΕ08) 179
ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΠΕ11) 400
ΜΙΘΕ (ΠΕ33) 10
ΙΤΑΛΙΚΩΝ (ΠΕ34) 04
ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΠΕ78) 157
ΜΟΥΣΙΚΗΣ (ΠΕ79) 737
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ (ΠΕ80) 385
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ (ΠΕ81) 103
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ (ΠΕ82) 435
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ (ΠΕ83) 230
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ (ΠΕ84) 69
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ Β/ΘΜΙΑΣ ΠΡΟΣΛ.
ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΠΕ85) 39
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΠΕ86) 891
ΥΓΕΙΑΣ – ΠΡΟΝΟΙΑΣ – ΕΥΕΞΙΑΣ (ΠΕ87 ΣΥΝΟΛΟ) 696
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ, ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΠΕ88 ΣΥΝΟΛΟ) 370
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ (ΠΕ89 ΣΥΝΟΛΟ) 108
ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (ΠΕ90) 70
ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΠΕ91 ΣΥΝΟΛΟ) 21
ΨΥΚΤΙΚΟΙ (ΤΕ01.04) 1
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ (ΤΕ01.06) 2
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΣ Η/Υ (ΤΕ01.13) 1
ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ (ΤΕ01.19) 103
ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ (ΤΕ01.20) 1
ΑΡΓΥΡΟ-ΧΡΥΣΟΧΟΙΑΣ (ΤΕ01.25) 2
ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΣ – ΔΟΜΙΚΟΙ – ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ ΚΛΠ (ΤΕ02 ΣΥΝΟΛΟ) 19
ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΜΗ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (ΤΕ16) 372
ΞΥΛΟΥΡΓΟΙ (ΔΕ01.13) 1
ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ (ΔΕ01.17) 9
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ -ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ – ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ (ΔΕ02) 33
Γενικό Σύνολο αναπληρωτών σε α/θμια + β/θμια: 44.097 + 8.000 ΕΕΠ – ΕΒΠ = 52.000