Οι ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών αφορούν όλο το λαό, θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλους τους εργαζόμενους, τους φτωχούς αγρότες, τους μικρούς επιχειρηματίες.
Η κυβέρνηση μαζί με την ΕΕ βγάζουν στο σφυρί 23 λιμάνια και μαρίνες. Αυτή είναι μόνο η αρχή, το σχέδιό τους είναι να παραδώσουν στους επιχειρηματικούς ομίλους όλα τα μεγάλα λιμάνια και 800 μικρότερα εμπορικά και τουριστικά.
Είναι μεγάλο ψέμα ότι θα προκύψουν οφέλη για το λαό. Το αποτέλεσμα θα είναι να πληρώσει τις συνέπειες της κρίσης ο λαός για να στηριχτεί με κάθε τρόπο και μέσο η υψηλή κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου.
Η αλήθεια είναι ότι οι συνέπειες θα είναι μεγάλες και μόνιμες και για τους εργαζόμενους στα λιμάνια αλλά και συνολικά για τα λαϊκά στρώματα, ιδίως των νησιών και των παράκτιων περιοχών.
Για τους εργαζόμενους στα λιμάνια θα φέρει απολύσεις, γκρέμισμα των μισθολογικών και εργασιακών τους δικαιωμάτων. Οι επιχειρηματίες που θα πάρουν τα λιμάνια, όπως η Cosco στον Πειραιά, θα επιβάλλουν με ατομικές συμβάσεις δουλειά 2 – 3 ημερών την εβδομάδα, με μισθούς πείνας, χωρίς ωράριο.
Θα φέρουν νέες αυξήσεις στα πανάκριβα ήδη εισιτήρια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και για τους επιβάτες και για τα μεταφερόμενα προϊόντα καθώς οι εφοπλιστές θα μετακυλύουν κάθε αύξηση των λιμενικών τελών. Αποτέλεσμα θα είναι να αυξηθεί το κόστος ζωής στα νησιά καθώς και το κόστος παραγωγής για μικρούς αγρότες, βιοτέχνες, εμπόρους και επαγγελματίες ενώ θα γίνει πανάκριβος ο τουρισμός για τα φτωχά λαϊκά στρώματα. Η ενίσχυση των υποδομών του πολυτελούς τουρισμού ούτε ανάπτυξη είναι ούτε όφελος για το λαό θα υπάρξει. Αντίθετα ανοίγει το δρόμο για να παραδοθούν στα μεγάλα συμφέροντα παραλίες και δημόσια γη.
Βαρύ κόστος θα πληρώσουν οι αλιείς καθώς τα ψαροκάικα θα αντιμετωπίζονται ως προς τα λιμενικά τέλη, όπως τα τουριστικά γιοτ.
Εντελώς ανεξέλεγκτη θα γίνει η εισαγωγή προϊόντων κι αυτό εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους ακόμα και για τη δημόσια υγεία.
Σοβαρές θα είναι και οι επιπτώσεις για το περιβάλλον, αφού η κεφαλαιοκρατική μονοπωλιακή ασυδοσία θα γιγαντωθεί.
Το ΠΑΜΕ καλεί τους εργαζόμενους στα λιμάνια αλλά και όλους τους εργαζόμενους στους παραπλήσιους δήμους να παλέψουν για να ματαιώσουν την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών. Να μην εμπιστευτούν τις συνδικαλιστικές ηγεσίες που τους καθησυχάζουν ή προτείνουν το δρόμο του δήθεν λιγότερου κακού. Να αποδεχτούν δηλαδή την ιδιωτικοποίηση με όρους που να διασφαλίζουν τις θέσεις εργασίας, μισθούς κ.α. Δεν υπάρχει μικρότερο κακό. Ότι κι αν υποσχεθούν την επόμενη μέρα της ιδιωτικοποίησης θα αποδειχθεί ότι δεν θα έχει κανένα αντίκρισμα.
Τώρα πρέπει να πάρουν στα δικά τους χέρια τον αγώνα με γενικές συνελεύσεις, με επιτροπές αγώνα σε κάθε λιμάνι, σε κάθε αντίστοιχη πόλη. Να ενημερώσουν τους εργαζόμενους, το λαό της περιοχής για τις συνέπειες και να τους καλέσουν σε κοινή αγωνιστική δράση.
Καμιά εμπιστοσύνη στη συγκυβέρνηση( ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ) στα άλλα κόμματα της ΕΕ. Η ιδιωτικοποίηση των κρίσιμων υποδομών, όπως είναι τα λιμάνια, δεν γίνονται μόνο για εισπρακτικούς λόγους. Είναι αναπόσπαστο στοιχείο της πολιτικής που σφαγιάζει μισθούς, συντάξεις, επιδόματα, τις δαπάνες για την Παιδεία, την Πρόνοια και την Υγεία. Μόνο έτσι το κεφάλαιο μπορεί να συνεχίσει να έχει υψηλή κερδοφορία και να είναι ανταγωνιστικό. Αυτή η ανάπτυξη υπέρ της καπιταλιστικής κερδοφορίας, που διασφαλίζει η συμμετοχή της χώρας στην ΕΕ, για τους εργαζόμενους φέρνει φτώχεια και ανεργία, για τους φτωχούς και μεσαίους αγρότες ξεκλήρισμα, ενώ τους μικρούς εμπόρους και βιοτέχνες φέρνει κλείσιμο.
Για να υπηρετεί η ανάπτυξη τις ανάγκες του λαού απαιτείται αποδέσμευση από την ΕΕ, μονομερή διαγραφή του χρέους και να γίνουν λαϊκή περιουσία όλες οι κρίσιμες υποδομές, όπως τα λιμάνια, οι μεγάλες επιχειρήσεις, ο ορυκτός πλούτος
Τώρα πρέπει να ακουστεί δυνατά το λαϊκό όχι στις ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών.
Τώρα πρέπει να εκφραστεί πιο αποφασιστικά η συμμαχία των εργαζομένων, της αγροτιάς και των μικρών βιοτεχνιών και εμπόρων για να βάλουμε τέλος στις θυσίες για την καπιταλιστική κρίση και το χρέος.
Αύγουστος 2012