ΕΛΜΕ Πειραιά: Ψήφισμα στήριξης της πρωτοβουλίας των εκπαιδευτικών Γερμανικής Γλώσσας (ΠΕ07)

Δημοσιεύτηκε στις

 Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Πειραιά στηρίζει την πρωτοβουλία των συναδέλφων και συναδελφισσών ΠΕ07 για :

  • Όλοι οι μαθητές/μαθήτριες να διδάσκονται τη Β’ Ξένη Γλώσσα που επιλέγουν. Διορισμό για το σκοπό αυτό όλων των εκπαιδευτικών της Γερμανικής Γλώσσας που απαιτούνται
  • Άμεσες προσλήψεις αναπληρωτών για τη κάλυψη των κενών
  • Άρση των συγχωνεύσεων των τμημάτων της Β’ Ξένης Γλώσσας
  • Μείωση μαθητών ανά τμήμα,
  • Σύνδεση της διδασκαλίας της Β΄Ξένης Γλώσσας με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας
  • Δημόσια δωρεάν παιδεία που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών και των οικογενειών τους

        Ακολουθεί το κείμενο των ίδιων των συναδέλφων και συναδελφισσών και καλούμε  τους συναδέλφους των Γερμανικών να το υιοθετήσουν.

Μπορούν να το στέλνουν υπογεγραμμένο στα εξής emailelmepeiraia@sch.grvrahanik@gmail.comathanasiasakioti@gmail.com

Εμείς, που υπογράφουμε αυτό το κείμενο, απευθυνόμαστε στα σωματεία μας (ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ), στους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων και σε φορείς, προκειμένου να αναδείξουμε την αυξανόμενη απαξίωση του μαθήματος της Γερμανικής Γλώσσας σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης.

Τα νούμερα είναι αμείλικτα και καταδεικνύουν τη συνεχή υποτίμηση της εκπαιδευτικής και επαγγελματικής μας υπόστασης στο πλαίσιο της γενικότερης υποβάθμισης της δημόσιας-δωρεάν παιδείας, της απαξίωσης εν γένει των ανθρωπιστικών σπουδών και της προσαρμογής του σχολείου στη λογική κόστους-οφέλους.

Συγκεκριμένα, όσον αφορά στον κλάδο μας:

  1. Οι μόνιμοι διορισμοί και οι προσλήψεις αναπληρωτών δεν αγγίζουν στο ελάχιστο τις ανάγκες των σχολείων. Οι συνάδελφοι αναπληρωτές στην Πρωτοβάθμια εργάζονται κατά κύριο λόγο ως Μειωμένου Ωραρίου, με όσες συνέπειες προκύπτουν από αυτό, ενώ φέτος λόγω των ελάχιστων προσλήψεων αναπληρωτών πολλοί συνάδελφοί μας, που εργάζονται εδώ και πάνω από 10 χρόνια ως αναπληρωτές, είναι άνεργοι
  2. Οι μαθητές/τριες αναγκάζονται λόγω της εφαρμογής των Υπουργικών Αποφάσεων σε σχέση με τον σχηματισμό των τμημάτων ξένων γλωσσών (ΦΕΚ 1324 τ.Β’/11-05-2016 και ΦΕΚ 1171 τ.Β΄/04/04/2017) να διδαχθούν άλλη γλώσσα από αυτή που επιλέγουν, ενώ τα τμήματα Ξένων γλωσσών είναι υπερπληθή, προκειμένου να μην ξεπεραστεί ο αριθμός των τμημάτων γενικής παιδείας.

3.Ήδη από την αρχή της χρονιάς είχαμε διαπιστώσει ότι ΔΕΝ σχηματίστηκαν τουλάχιστον 195 τμήματα γερμανικών στα Δημοτικά σχολεία της Αττικής (πχ στο 19ο Δημοτικό σχολείο Νίκαιας 16 μαθητές/τριες επέλεξαν, αλλά ΔΕΝ θα διδαχθούν Γερμανικά), ενώ, λόγω των μη επαρκών προσλήψεων αναπληρωτών ακόμη και στην Γ’ φάση προσλήψεων, πολλά τμήματα Γερμανικών θα αλλάξουν αναγκαστικά σε Γαλλικά με αποφάσεις ΠΥΣΠΕ.

  1. Δεν γίνεται σύσταση οργανικών στα Δημοτικά, παρά τις ανάγκες που έχουν διαπιστωθεί (έχουν ζητηθεί 112 οργανικές από τα ΠΥΣΠΕ πανελλαδικά)

Δεν είναι δυνατόν κυβέρνηση και υπουργείο να μιλούν για προσφορά πολύγλωσσης εκπαίδευσης και για ενίσχυση της πολυγλωσσίας στα σχολεία, ενώ την ίδια ώρα πρακτικά  εξαφανίζουν το μάθημα της Γερμανικής Γλώσσας.

Διεκδικούμε:

–      Αναλυτικά Προγράμματα, που θα ανταποκρίνονται στις μορφωτικές ανάγκες όλων των μαθητών/τριών, θα συνδέουν την εκμάθηση της  ξενης γώσσας με το ΚΠΓ και θα δίνουν τη δυνατότητα μέσα σε ολιγομελή τμήματα για ουσιαστική εκμάθηση της ξένης γλώσσας. Να υπάρχει συνέχεια στη  διδασκαλία της γλώσσας σε όλες τις τάξεις, καθώς και η δυνατότητα δημιουργίας προπαρασκευαστικών τμημάτων για το ειδικό μάθημα της Γερμανικής Γλώσσας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Να θεσμοθετηθεί η πιστοποίηση της γλωσσομάθειας μέσα στο σχολείο με τη σύνδεση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας και την  αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Β΄ ξένης Γλώσσας.

–      Κατάργηση του θεσμού των ΑΜΩ

–      Μείωση των μαθητών ανά τμήμα

–      Άμεση ανάκληση των Υπουργικών αποφάσεων

–      Αναβάθμιση του μαθήματος της Β΄ Ξένης Γλώσσας και σύνδεσή του με το ΚΠΓ.

Επιθυμούμε και επιδιώκουμε την συνεργασία των επιστημονικών ενώσεων, έτσι ώστε να συμβάλλουμε στο να ανοίξει μια ουσιαστική συζήτηση για τη θέση των Ξένων Γλωσσών συνολικά στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο εφησυχασμού και αναμονής.

Με αυτή την προοπτική σας καλούμε να αγωνιστούμε από κοινού και με μέλη άλλων επιστημονικών ενώσεων που διεκδικούν να ανοίξει πιο συστηματικά η συζήτηση ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, στα σωματεία μας αλλά και στις επιστημονικές ενώσεις σχετικά με το περιεχόμενο και τον προσανατολισμό της σχολικής γνώσης και της επιστήμης. Για να οργανωθεί  αποτελεσματικότερα η αντιπαράθεση με το ξεπερασμένο και αναντίστοιχο προς τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες περιεχόμενο του σχολείου.

Για να ακουστεί ακόμα πιο καθαρά και δυνατά η φωνή μας!

Περισσότερα

Συνδικάτο Τύπου Χάρτου: Αλληλεγγύη και στήριξή στους αγρότες και κτηνοτρόφους της χώρας

Το συνδικάτο καλεί όλους τους εργαζόμενους του κλάδου να εκφράσουν την αλληλεγγύη της και...

Παλλεσβιακό Εργατικό Κέντρο: Κάλεσμα στο Παναγροτικό συλλαλητήριο 5 Δεκέμβρη

Στηρίζουμε την κινητοποίηση των Αγροτικών Συλλόγων και της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Λέσβου, καλούμε όλα...

Συνδικάτο Τύπου Χάρτου: Κατάργηση όλων των αντεργατικών νόμων που υπονομεύουν τους μισθούς και τις συμβάσεις

Οι δολοφόνοι των δικαιωμάτων της εργατικής τάξης επέστρεψαν στον χώρο του εγκλήματος Συνάδελφοι – ισσες Οι...