ΕΛΜΕ Πειραιά: Όλοι στην κινητοποίηση την Τετάρτη 16/7 14:00 στο Υπουργείο Εσωτερικών

Δημοσιεύτηκε στις

Η κυβέρνηση συνεχίζει το αντιλαϊκό και αντιεκπαιδευτικό νομοθετικό της έργο μέσα στο κατακαλόκαιρο!

 Όλοι και όλες στην κινητοποίηση την Τετάρτη 16/7 14:00 στο Υπουργείο Εσωτερικών ενάντια στο νέο Πειθαρχικό Δίκαιο των Δημοσίων Υπαλλήλων

Συναδέφισσες, Συνάδελφοι,

Εκτός από αντεργατικό νομοσχέδιο που προβλέπει 13 ώρες δουλειάς σε έναν εργοδότη (!) (βλέπε εδώ την τοποθέτηση του Προέδρου Εργατικού Κέντρου Πειραιά στη μαζικότατη σύσκεψη Ομοσπονδιών, Εργατικών Κέντρων, σωματείων, με την συμμετοχή της ΕΛΜΕ μας στις 10/7:Ο Μ.Μπεκρής στη σύσκεψη Συνδικάτων στην Αττική:Σε θέση μάχης τα σωματεία απέναντι στην 13ωρη σκλαβιά), το νέο πειθαρχικό δίκαιο των Δημοσίων Υπαλλήλων, που επιχειρεί να επιβάλλει σιωπητήριο στους χώρους εργασίας και τα “κεφάλια μέσα” (βλέπε ανακοίνωση ΕΛΜΕ 151/12-07-2025 και παρέμβαση της ΕΛΜΕ Πειραιά στην παραπάνω σύσκεψη εδώ: Ο Ηλ. Πατίδης στη σύσκεψη Συνδικάτων στην Αττική – Ξεσηκωμός απέναντι στην 13ωρη σκλαβιά), σειρά ρυθμίσεων που αφορούν τα Πανεπιστήμια και την Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο με τίτλο: “Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα”.

Συγκεκριμένα:

1) Για τα ΑΕΙ:

α) Θεσπίζονται διατάξεις για τη διαγραφή ενεργών φοιτητών και όχι περασμένων δεκαετιών, όπως ισχυρίζεται το ΥΠΑΙΘΑ, αφού μπαίνει ανώτατο όριο χρόνων φοίτησης (ν+2 ή ν+3). Με αυτό τον τρόπο, η ευθύνη της ανύπαρκτης φοιτητικής μέριμνας, που αναγκάζει χιλιάδες φοιτητές να εργάζονται από το 1ο έτος, οι τεράστιες οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι οικογένειές τους, που αναγκάζουν τους γονείς τους να κάνουν δύο δουλειές για να τούς σπουδάσουν, μετακυλίεται στους ίδιους, που αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο διαγραφής, με την ταμπέλα του “τεμπέλη”. Μοναδικός στόχος του μέτρου αυτού δεν είναι η εκκαθάριση των καταλόγων από φοιτητές περασμένων δεκαετιών, ούτε η μείωση της γραφειοκρατίας, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση. Είναι η βελτίωση των δεικτών αξιολόγησης των Ιδρυμάτων, για την αποτελεσματικότερη προσέλκυση φοιτητικής πελατείας, με σκοπό την ύπαρξη εσόδων και την ενίσχυσης της επιχειρηματικής λειτουργία τους. Καμία διάταξη του νομοσχεδίου δεν αναφέρεται στα πραγματικά προβλήματα των ΑΕΙ, στην υποχρηματοδότηση, στην ανύπαρκτη φοιτητική μέριμνας, στις ελλείψεις προσωπικού, που αναγκάζουν φοιτητές να χάνουν εξάμηνα, λόγω έλλειψης θέσεων στα εργαστήρια κ.ά..

β) Δυναμώνουν η καταστολή και ο αυταρχισμός (και) στα ΑΕΙ, με πρόσχημα το διαχρονικό κυβερνητικό σίριαλ “Βία και ανομία στα ΑΕΙ”, αλλά με πραγματικό στόχο το χτύπημα της συλλογικής δράσης στα Πανεπιστήμια, των φοιτητικών συλλόγων και των διεκδικήσεών τους, ακόμα και την άρθρωση αντίθετης άποψης. Τα μέτρα περιλαμβάνουν αναμόρφωση του Ποινικού Κώδικα ώστε η «διατάραξη λειτουργίας υπηρεσίας» να καλύπτει και τη λειτουργία των πανεπιστημίων, καθιέρωση αυτοδίκαιων κυρώσεων σε φοιτητές ακόμα και χωρίς το τεκμήριο της αθωότητας, μετατροπή της πειθαρχικής διαδικασίας σε απολύτως δεσμευτική θεσμική υποχρέωση, με κυρώσεις και στις διοικήσεις των Ιδρυμάτων, ελεγχόμενη πρόσβαση στα Ιδρύματα (με μέτρα που θυμίζουν είσοδο και έξοδο σε φυλακές, παρά σε εκπαιδευτικό ίδρυμα), εγκατάσταση μέσων παρακολούθησης (χρήση ακόμα και drones). Πρόκειται για αυταρχικό παραλήρημα, αντίστοιχο του σχεδιασμού για νέο πειθαρχικό δίκαιο στο Δημόσιο, με σκοπό την ανεμπόδιστη επιχειρηματική λειτουργία των ΑΕΙ, αλλά και την ανεμπόδιστη υπαγωγή τους στους πολεμακάπηλους σχεδιασμούς των οπλοβιομηχανιών, στο ΝΑΤΟ κλπ. Μία πρώτη “γεύση” πήραν οι φοιτητές και εργαζόμενοι των ΑΕΙ στην κινητοποίησή τους στην Ανάβυσσο στις 11/7, η οποία χτυπήθηκε αναίτια με χημικά από τις δυνάμεις καταστολής, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό της Προέδρου της Ομοσπονδίας Διοικητικού Προσωπικού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και μέλους του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ συναδέλφισσας Νίκης Χρονοπούλου. Καταδικάζουμε την προκλητική επίθεση στους φοιτητές και εκφράζουμε την συμπαράστασή μας στην συναδέλφισσα Νίκη Χρονοπούλου.

2) Για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:

α) Προστίθενται νέοι κόφτες στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Συγκεκριμένα:

  1. i) Καταργείται οριστικά η εξατομικευμένη στήριξη του μαθητή από εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής (παράλληλη). Ορίζεται ρητά πως ένας εκπαιδευτικός παράλληλης θα είναι υπεύθυνος για την στήριξη ΟΛΩΝ των παιδιών με έγκριση για παράλληλη στήριξη μέσα στην τάξη. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις παιδιών με σοβαρότερες εκπαιδευτικές ανάγκες, θα μπαίνει και 2ος, αλλά μέχρι εκεί. Θεσμοθετούν αυτό που πρακτικά έχει ισχύσει σε πολλές περιπτώσεις, με διάφορες “οδηγίες” και δικαιολογίες, όπως “να μην αφήσουμε κάποιο παιδί χωρίς βοήθεια” κλπ (βλέπε ενδεικτικά σχετική ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Πειραιά από τον Σεπτέμβριο του 2022, αρ. Πρωτοκόλλου 110). Επίσης, είναι κάτι που γινόταν στην πράξη, αφού εγκρίνονταν λιγότερες ώρες για κάθε παιδί από τις υπάρχουσες (π.χ. για 18 φιλολογικές ώρες που διδάσκεται ο μαθητής εγκρίνονταν παράλληλη στήριξη μόνο για τις 8), με αποτέλεσμα ο/η εκπαιδευτικός να γυρίζει πολλές τάξεις και πολλά σχολεία, για να στηρίζει περισσότερα παιδιά.

Το μέτρο αυτό, σε συνδυασμό με την απουσία κατάλληλου υποστηρικτικού πλαισίου για το μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως:

  • τμήμα ένταξης στο σχολείο (είναι ελάχιστα σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες),
  • δεύτερου εκπαιδευτικού (π.χ. δασκάλου στην Α/θμια) και μείωση του μέγιστου αριθμού μαθητών στο τμήμα (αντίθετα έχουμε αύξηση μέχρι και 29 μαθητές στην τάξη)
  • διαθέσιμης θέσης για φοίτηση σε ειδικό σχολείο, όπου απαιτείται (στον Πειραιά είναι ασφυκτικά γεμάτα και τα 4 ειδικά σχολεία, 2 ΕΝΕΕΓΥΛ και 2 ΕΕΕΕΚ),

θα οδηγήσει τελικά σε υποβάθμιση της αναγκαίας εξατομικευμένης στήριξης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, έργο πολύ απαιτητικό και ταυτόχρονα αναγκαίο.

 Φανερώνει πως η επιλογή αυτή γίνεται τελικά με κριτήριο τον περιορισμό των δαπανών για την πρόσληψη εκπαιδευτικών, στη λογική των μέτρων που αντιμετωπίζουν τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών σαν κόστος που πρέπει να περιοριστεί, παρά με παιδαγωγικά-επιστημονικά κριτήρια.

Παράλληλα με την ίδρυση τμημάτων ένταξης και ειδικών σχολείων, θα μπορούσε άμεσα να ικανοποιηθεί το δίκαιο αίτημα των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης, των γονιών και των μαθητών να διδάσκονται όλες οι ώρες από έναν εκπαιδευτικό της παράλληλης στήριξης.

  1. ii) διατηρούνται απαράδεκτοι κόφτες, με βασικό για τη Β/θμια Εκπαίδευση τον εξής: απαιτούνται 250 (από 300) μαθητές στην ένταξη για την τοποθέτηση εκπαιδευτικού ΠΕ04 σε Τμήμα Ένταξης. Με αυτόν τον τρόπο, σε ελάχιστα τμήματα ένταξης στα Γυμνάσια θα υπάρχει ειδικός εκπαιδευτικός ΠΕ04 (φυσικός, χημικός, βιολόγος, γεωλόγος). Άρα, οι μαθητές των τμημάτων ένταξης σε σχολεία με κάτω από 250 μαθητές, ΔΕΝ θα διδάσκονται στην Ένταξη το μάθημα της Χημείας και της Βιολογίας, παρά μόνο τα Μαθηματικά, τα Φιλολογικά και (θεωρητικά) τη Φυσική και μάλιστα από καθηγητή Μαθηματικών (στην πράξη βέβαια ούτε αυτό πραγματοποιείται καθώς, όπως είναι λογικό, οι εκπαιδευτικοί ΠΕ03 προτιμούν να συμπληρώνουν τις ώρες διδάσκοντας το βασικό τους αντικείμενο, τα Μαθηματικά και όχι τη Φυσική, με αποτέλεσμα τελικά ο μαθητής να μην υποστηρίζεται καθόλου ή πολύ σποραδικά στη Φυσική). Πρόκειται για μια ρύθμιση που πλήττει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, αλλά και στερεί απόλυτα αναγκαίες θέσεις εργασίας εκπαιδευτικών ΠΕ04 Ειδικής Αγωγής. Το “επιχείρημα” ότι δεν θα συμπληρώνει ωράριο (23 ώρες) ένας εκπαιδευτικός ΠΕ04 σε ένα τμήμα Ένταξης είναι έωλο, αφού οργανικές θέσεις σύμφωνα με το νόμο δίνονται με τουλάχιστον 12 ώρες (για τις υπόλοιπες ο εκπαιδευτικός συμπληρώνει το ωράριο του σε άλλο σχολείο).

iii) Οι εκπαιδευτικοί σε μαθητές με προβλήματα όρασης ή ακοής κάνουν όλα τα μαθήματα, ανεξάρτητα από την ειδικότητά τους.

  1. iv) Κλείνουν και την τελευταία χαραμάδα μείωσης του μέγιστου αριθμού παιδιών στην τάξη, αν υπάρχουν στο τμήμα παιδιά με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Συγκεκριμένα, ορίζεται πως δεν θα γίνεται καμία μείωση του μέγιστου αριθμού μαθητών, αν στο σχολείο υπάρχει ΤΕ ή στο τμήμα εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης. Παραμένει η απαράδεκτη ρύθμιση να μοιράζουν τα παιδιά με γνωματεύσεις σε διάφορα τμήματα της ίδιας τάξης, ανεξάρτητα από αλφαβητική σειρά, ώστε να μην υπάρχει πάνω από 1 μαθητής με αναπηρία ή πάνω από 4 με αναπηρία/μαθησιακές δυσκολίες στο ίδιο τμήμα. Αν παρόλα αυτά δεν τα καταφέρουν, ορίζουν πως αν υπάρχει εκπαιδευτικός παράλληλης στο τμήμα, δεν μπορεί να γίνει μείωση του μέγιστου αριθμού των παιδιών. Έτσι, πολλά τμήματα που μειωνόταν ο μέγιστος αριθμός των μαθητών και έσπαγαν μέχρι πέρσι (με αγώνες και διεκδίκηση φυσικά), θα μένουν ως έχουν.

β) Επιπρόσθετη αμοιβή, αλλά μόνο για τους εκπαιδευτικούς σε Πρότυπα-Πειραματικά Σχολεία (ΠΠΣ).

Στο όνομα της διάχυσης των καλών πρακτικών των ΠΠΣ υποχρεώνει τους εκπαιδευτικούς να καταθέτουν στο ΕΠΕΣ έκθεση αποτίμησης ομίλων, καινοτόμων δράσεων ή τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας. Για το λόγο αυτό, προβλέπει έξτρα αμοιβή, από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, χωρίς να απαιτείται η άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου. Προβλέπεται για τη διάχυση των καλών πρακτικών η ανάπτυξη ενός ακόμα Πληροφοριακού Συστήματος.

Πρόκειται για μέτρο στήριξης και πριμοδότησης των ΠΠΣ, στα πλαίσια της αντιπαιδαγωγικής και επικίνδυνης αντίληψη ενίσχυσης της “αριστείας”. Επιβεβαιώνεται για για ακόμα φορά πως η πολιτική αυτή στοχεύει τελικά στην κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών, αλλά και εκπαιδευτικών. Συνιστά, δε, άνιση μεταχείριση και τελικά αδικία για τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε όλα τα υπόλοιπα σχολεία, που δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό, καταθέτουν εκατοντάδες ώρες απλήρωτης εργασίας και υλοποιούν εξαιρετικές δράσεις με μοναδικό κριτήριο την αγάπη για τους μαθητές τους και το μεράκι, όπως θεατρικά, περιβαλλοντικά, ρομποτικής κ.ά.. Γι’ αυτούς φυσικά, δεν προβλέπεται τίποτα, ούτε καν δυνατότητα συμπλήρωσης ωραρίου, όπως ίσχυε παλιά!  Χρήματα τελικά βρίσκονται εκεί που επιθυμούν.

γ) Νέο Πληροφοριακό Σύστημα “eSchools” με σκοπό την ενοποίηση υπαρχόντων και την ανάπτυξη νέων.

Μία ακόμα πλατφόρμα, με σκοπό την ενοποίηση των υπαρχουσών (ίσως και του myschool;). Συνήθως, τέτοιες δράσεις γίνονται με το αζημίωτο σε εταιρείες ανάπτυξης τέτοιων συστημάτων. Προβλέπει αναβάθμιση της δυνατότητας αλληλεπίδρασης του γονιού με τη σχολική μονάδα.

δ) Άλλες ρυθμίσεις.

Στα υπόλοιπα άρθρα ρυθμίζει μια σειρά τρέχοντα ζητήματα, όπως τη δυνατότητα αγοράς από τους Δήμους των ξενόγλωσσων βιβλίων, μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών που είχαν την ευθύνη, την καταβολή επιμίσθιου στους Αναπληρωτές Συντονιστές Εκπαίδευσης Εξωτερικού κ.ά.. Πολύ σημαντική η πρόβλεψη της δυνατότητα θεμελίωσης δικαιώματος μετάθεσης στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς των ετών 2020, 2021, 2022, που ανήκουν σε ειδική κατηγορία και έκαναν κατ’ εξαίρεση απόσπαση τα προηγούμενα χρόνια. Η δυνατότητα υπήρχε μέχρι τώρα μόνο για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς των ετών 2023, 2024 και μετά. Ήταν κάτι που ανέδειξε και απαίτησε το συνδικαλιστικό κίνημα και η ΕΛΜΕ μας (βλέπε ανακοίνωση ΝΑ ΘΕΜΕΛΙΩΣΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ ΟΙ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΩΝ ΕΤΩΝ 2020-2021-2022 ΠΟΥ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΕ ΕΙΔΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΚΑΙ ΕΙΧΑΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΑΤ’ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ – ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ). Τέλος, ακόμα και οι νέες οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών-ΕΕΠ που θεσπίζονται σε ΚΕΔΑΣΥ και ΕΔΥ, συνοδεύονται από την κατάργηση ισάριθμων θέσεων, κύρια εκπαιδευτικών (θεολόγων, μαθηματικών, φυσικών επιστημών, δασκάλων, γυμναστών κ. α.)!

Είναι γελασμένη η κυβέρνηση αν νομίζει πως  με κουτοπονηριές, όπως να φέρνει αντεργατικά νομοσχέδια μέσα στο κατακαλόκαιρο, θα καταφέρει να πιάσει τους εργαζόμενους, τους εκπαιδευτικούς στον ύπνο! Συνεχίζουμε τον αγώνα για την ανατροπή της αντιλαϊκής-αντιεκπαιδευτικής πολιτικής!

Όλοι και όλες στην κινητοποίηση την Τετάρτη 16/7 14:00 στο Υπουργείο Εσωτερικών

Περισσότερα

Σύλλογος Υπαλλήλων Υπηρεσίας Ασύλου και Αρχής Προσφυγών: Ανακοίνωση για την αυριανή στάση εργασίας για το πειθαρχικό δίκαιο

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι Συμμετέχουμε όλοι και όλες μαζικά στην Παναττική Στάση Εργασίας την Τετάρτη 16/7/2025, από...

Εργατικό Κέντρο Εύβοιας: Κάλεσμα σε ανοιχτή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου στις 21 Ιουλίου

Συναδέλφισσα & Συνάδελφε, Καλείσε σε ανοιχτή συνεδρίαση Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΥΒΟΙΑΣ, την ΔΕΥΤΕΡΑ...

Σωματείο Εργαζομένων ΡΗILOSOFISH: Η πιο καλή απάντηση στην εκμετάλλευση είναι η συμμετοχή στις εκλογές και στις Γενικές Συνελεύσεις

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι Οι παθήσεις εις βάρος της υγείας μας έχουν γίνει «οι καταθέσεις που...