Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού: Υπόμνημα των εργαζομένων της πλωτής γέφυρας Λ

Δημοσιεύτηκε στις

Σε σχετικό υπόμνημα που λάβαμε από τους υπογράφοντες υπάλληλους της Περιφερείας Ιονίων Νήσων και συγκεκριμένα του τμήματος Συγκοινωνιακών Έργων της Δ/νση Τεχνικών Έργων της Π.Ε. Λευκάδας,  οι οποίοι εργάζονται ως μηχανικοί (χείριστες, βοηθοί κλπ) στην πλωτή γέφυρα δίαυλου Λευκάδας  << Αγιά Μαύρα>>

Απαιτούν την άμεση επίλυση του προβλήματος, υποστελέχωσης προσωπικού της πλωτής γέφυρας (Αγίας Μαύρα), με πρόσληψη μόνιμου εξειδικευμένου προσωπικού. Να μην παραβιάζονται τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζόμενων και να λειτουργεί με ασφάλεια η γέφυρα .

 

ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ – ΥΠΟΜΝΗΜΑ

ΘΕΜΑ : Άμεση ανάγκη πρόσληψης υπαλλήλων για την ασφαλή και εύρυθμη λειτουργία της Πλωτής Γέφυρας Λευκάδας.

Οι υπογράφοντες, που είμαστε υπάλληλοι της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και συγκεκριμένα του Τμήματος Συγκοινωνιακών Έργων της Δ/νσης Τεχνικών Έργων της Π.Ε. Λευκάδας και εργαζόμαστε με ειδικότητα Μηχανικού του Εμπορικού Ναυτικού (χειριστές, βοηθοί, κλπ) στην Πλωτή Γέφυρα Λευκάδας (Αγία Μαύρα), σας καταθέτουμε και εγγράφως το αίτημά μας για άμεση επίλυση του σημαντικού προβλήματος της υποστελέχωσης του Τμήματος, με το εξειδικευμένο προσωπικό που απαιτείται, προκειμένου να μπορεί να λειτουργεί η Πλωτή Γέφυρα απρόσκοπτα, με ασφάλεια και χωρίς να παραβιάζονται εργασιακά δικαιώματα.

Θεωρούμε πως είναι γνωστό σε όλους ότι ο Νομός Λευκάδας συνδέεται και επικοινωνεί με την υπόλοιπη Ελλάδα μέσω της Πλωτής Γέφυρας, με όρους, κανόνες και διαδικασίες που προβλέπονται από την Υ.Α. περί «Έγκρισης του Ειδικού Κανονισμού Λιμένα Λευκάδας «περί κίνησης και λειτουργίας της Πλωτής Γέφυρας Λευκάδας» (ΦΕΚ 37/3-2-1993 τ.β). και η οποία πρέπει να εξασφαλίζει την διέλευση σκαφών και οχημάτων καθ’ όλο το εικοσιτετράωρο.

Για την ασφαλή, ομαλή, εύρυθμη λειτουργία και τον επαρκή έλεγχό της απαιτούνται τουλάχιστον 2 (δύο) άτομα ανά βάρδια (ή 2 χειριστές κλάδου ΤΕ Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού ή τουλάχιστον 1 χειριστής και 1 βοηθός, κλάδου ΔΕ Μηχανολόγων) εκ των οποίων ο χειριστής να εκτελεί κινήσεις στο Θάλαμο Ελέγχου Μηχανής και ο βοηθός να ρυθμίζει την κυκλοφορία οχημάτων και πλωτών μέσων και να ασφαλίζει τους καταπέλτες της Π/Γ.

Δεδομένου ότι η Πλωτή Γέφυρα λειτουργεί σε εικοσιτετράωρη βάση απαιτούνται τουλάχιστον 5 χειριστές και 5 βοηθοί, αν όχι 10 χειριστές, για να καλύπτονται και οι τρεις βάρδιες/ημέρα με ασφάλεια και να μην καταπατούνται ωράρια εργασίας και γενικότερα εργασιακά δικαιώματα.

Όμως όχι μόνο δεν υπάρχει εδώ και αρκετό καιρό η στελέχωση αυτή, οπότε και δουλεύαμε πάντα οριακά (η μία βάρδια λειτουργούσε με ένα μόνο άτομο), με ότι κινδύνους συνεπάγεται, αλλά τώρα πλέον έχει ξεπεραστεί κάθε όριο, αφού μετά τις συνταξιοδοτήσεις υπαλλήλων που υπηρετούσαν στην Πλωτή Γέφυρα Λευκάδας (με την τελευταία τον Δεκέμβριο του 2023), το προσωπικό το οποίο υπηρετεί σήμερα είναι στην πραγματικότητα 3 χειριστές και 1 βοηθός (αφού ένας χειριστής συνταξιοδοτείται τον Ιούνιο 2024 και ακόμα ένας έλαβε από 1-5-2024 άδεια ανατροφής τέκνου).

Εμείς οι εναπομείναντες καλούμαστε μετά το τέλος Ιουνίου να καλύψουμε 21 βάρδιες (φυλακές, όπως ορίζονται σύμφωνα με το ΦΕΚ 37/3-2-1993) εβδομαδιαίως, πράγμα που σημαίνει ότι παρά τις φιλότιμες προσπάθειές μας, όχι μόνο δεν μπορεί να εξασφαλιστεί η ασφαλής λειτουργία της Γέφυρας, αφού με εντατικοποίηση και υπερεργασία οι περισσότερες βάρδιες θα λειτουργούν με ένα άτομο, αλλά θα μεγιστοποιούνται ακόμα παραπέρα τα προβλήματα εάν οποιοσδήποτε χειριστής απουσιάσει για λόγους υγείας, «οικογενειακούς» ή κανονικής άδειας.

Επιπρόσθετα, ένα μέρος των απαιτούμενων εργασιών συντήρησης της Π/Γ από τους χειριστές, δεν θα μπορούν να υλοποιηθούν, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, λόγω κυκλοφοριακού φόρτου, οχημάτων και πλωτών μέσων και της προσοχής που πρέπει να επιδεικνύεται από τον μοναδικό χειριστή καθ’ όλη την βάρδια του.

Μετά τα παραπάνω παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες άμεσα, θέτοντας αρμοδίως όλα τα προβλήματα.

Περισσότερα

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΥΒΟΙΑΣ: Σοβαρό εργατικό ατύχημα στην ΤΕΡΝΑ Λευκόλιθοι

Την Παρασκευή 19/7 συνάδελφος εργαζόμενος στην ΤΕΡΝΑ Λευκόλιθοι κατά την ώρα εργασίας σε αποθήκη...

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΑΛΑΚΤΟΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΠΟΤΩΝ: Για την διαπραγμάτευση της  κλαδικής ΣΣΕ με τους εργοδότες

Στις 2/2/2024 έγινε η πρώτη συνάντηση ανάμεσα στην ομοσπονδία και τον ΣΕΒ. Πρόσφατα στις...

Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών: Για το Σχέδιο Νόμου “Σκούπα” του Υπουργείου Παιδείας

Η κυβέρνηση θα μας βρίσκει απέναντι της σε κάθε προσπάθεια της να χτυπήσει τα...