Τετάρτη, 10 Αυγούστου

ΜΑΣ : «Για τα πορίσματα της επιτροπής εθνικού διαλόγου για την Ανώτατη Εκπαίδευση»

0

 

Ολοκληρώθηκε τις προηγούμενες μέρες ο εθνικός διάλογος για την παιδεία και δημοσιεύτηκαν τα πορίσματα του. Σε 131 σελίδες κείμενο δεν βρίσκουμε ούτε μία αναφορά στα πραγματικά προβλήματα των φοιτητών και σπουδαστών !!!

 Ούτε λέξη δεν βρήκε να πει ο κύριος Λιάκος και οι υπόλοιποι «σοφοί» συμβουλάτορες του για το τεράστιο κόστος σπουδών, για τις τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού, τις ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή και την ανεργία που «θερίζει» στους αποφοίτους Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

 Αποδεικνύεται ότι κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, Υπουργείο Παιδείας και τα επιτελεία της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ άλλες ανησυχίες έχουν!Ανησυχούν για το πώς θα μετατρέψουν τα Ιδρύματα μας ταχύτερα σε πεδίο κερδοφορίας για τις μεγάλες επιχειρήσεις, ώστε να θησαυρίζουν στις πλάτες μας! Ανησυχούν για να δημιουργήσουν μία στρατιά νέων επιστημόνων, με ελλιπείς γνώσεις- φθηνό επιστημονικό δυναμικό για τα μονοπώλια!

 Για αυτό άλλωστε «καλεσμένοι» σε αυτόν τον διάλογο ήταν γνωστοί υπουργοί Παιδείας προηγούμενων κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, «σεσημασμένοι» για το έργο τους στην προώθηση νόμων που τσάκιζαν τα δικαιώματα μας στις σπουδές, όπως η Διαμαντοπούλου, η Γιαννάκου κ.α.

 Ετοιμάζονται να σαρώσουν ό,τι έμεινε όρθιο στις σπουδές μας

 Η πρόταση της κυβέρνησης για συγχωνεύσεις τμημάτων ΤΕΙ ή μετατροπή τους σε σχολές ΙΕΚ, είναι συνέχεια του προηγούμενου σχεδίου Αθηνά των κυβερνήσεων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ. Ότι δεν κατάφεραν να αποτελειώσουν με τα προηγούμενα «σχέδια Αθηνά», έρχεται τώρα για να το αποτελειώσει η σημερινή κυβέρνηση.

 Η λεγόμενη «αναδιάρθρωση του χώρου της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης» έχει δοκιμαστεί ήδη.Χιλιάδες σπουδαστές έμειναν στον αέρα μετά το προηγούμενο σχέδιο Αθηνά, ενώ για τους υπόλοιπους η κατάσταση έγινε ακόμη πιο εκρηκτική με τεράστιους συνωστισμούς σε τμήματα και ακόμη μεγαλύτερες ελλείψεις σε καθηγητές, υλικοτεχνική υποδομή κ.α.

 Δεν μασάμε κουτόχορτο! Όλες οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια όλο “ανωτατοποιήσεις” των ΤΕΙ έκαναν κι όλο στα ΤΕΙ τα πράγματα «κάθε πέρσι και καλύτερα ήτανε».

Κανένας φοιτητής και σπουδαστής να μην πεταχτεί εκτός σπουδών – να ολοκληρώνει τις σπουδές του απερίσπαστος στο τμήμα που εντάχθηκε – να μην υποχρεωθεί να μετακινηθεί σε άλλη πόλη για να τελειώσει τις σπουδές.

Έχουμε κοινές ανάγκες για ολοκληρωμένες σπουδές και κοινές αγωνίες για το μέλλον μας. Μαζί να παλέψουμε γιατί αυτές οι αλλαγές «βουλιάζουν» πιο βαθιά τα δικαιώματα μας.

Θέλουμε να σπουδάζουμε ολοκληρωμένα στο αντικείμενο που επιλέξαμε!Και αυτό σήμερα όπως και αν «μετονομαστεί» το τμήμα μας, μας το στερούν λόγω των πολιτικών υποχρηματοδότησης και «κουρέματος» των αποθεματικών! Αυτές οι πολιτικές οδήγησαν και τα ΤΕΙ και τα ΑΕΙ σε σημείο «εκρηκτικό»!

Είναι λοιπόν πρόκληση η ίδια κυβέρνηση που φέτος ψήφισε τον «κόφτη», μέσα στον οποίο εντάσσονται και οι κώδικες για την Παιδεία, σήμερα να μιλά δήθεν για αναβάθμιση των σπουδών μας!

 Θέλουμε μετά το πτυχίο μας να βρούμε δουλειά στο αντικείμενο που σπουδάσαμε με πλήρη εργασιακά δικαιώματα!Και αυτό σήμερα το στερούμαστε τόσο οι απόφοιτοι των Πανεπιστημίων όσο και οι απόφοιτοι των ΤΕΙ.

Είναι πρόκληση η κυβέρνηση να μιλά για «αναβάθμιση των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων», την ώρα που διατηρεί και ετοιμάζει νέους νόμους που τσακίζουν τους μισθούς και τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα μας.

Απορρίπτουμε την πρόταση της επιτροπής σοφών  όχι επειδή αποδεχόμαστε την τρέχουσα διάρθρωση και κατάσταση της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Όμως δεν αποδεχόμαστε αυτή η κατάσταση να γίνει το πρόσχημα για το τσάκισμα των δικαιωμάτων φοιτητών και εργαζομένων σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ και την ολοκληρωτική παράδοση της Ανώτατης Εκπαίδευσης στις επιδιώξεις της κερδοφορίας των μονοπωλίων.

 Αυτό που πραγματικά επιδιώκει η κυβέρνηση με την πρόταση αυτή είναι:

 Να προσαρμοστούν καλύτερα οι σχολές μας «στα μέτρα» των εταιριών. Όποιες σχολές δεν τα βγάζουν πέρα στην «πιάτσα» της αγοράς θα κλείνουν, θα συγχωνεύονται, θα αλλάζουν όνομα. Οι υπόλοιπες θα χρηματοδοτούνται ανάλογα με τις επιδόσεις τους στις απαιτήσεις των επιχειρήσεων. Να λειτουργούν τα ιδρύματα πλήρως σαν επιχειρήσεις με δίδακτρα χωρίς δωρεάν βιβλία και διαλυμένη φοιτητική μέριμνα.

 Οι σχολές να βγάζουν απόφοιτους καλύτερα προσαρμοσμένους στον εργασιακό μεσαίωνα που έχουν επιβάλει: με 400€ μισθό, ωράρια λάστιχο, χωρίς συλλογικές συμβάσεις και ασφάλιση που θα τους απολύουν τα αφεντικά όποτε θέλουν χωρίς αποζημίωση. Φτάνουν να μιλούν ακόμη και για ίδρυση σχολών κατάρτισης (ΙΕΚ) μέσα στα Πανεπιστήμια.

 Να «εξοικονομηθούν πόροι» από την παιδεία για να χρηματοδοτούνται οι τραπεζίτες και οι βιομήχανοι, για να πληρωθούν οι καπιταλιστές-δανειστές,

 Την ίδια ώρα στις προτάσεις της επιτροπής σοφών περιλαμβάνεται:

 Πρόταση για ίδρυση «Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας» που θα λειτουργεί ως ο manager για αναζήτηση πόρων από χορηγούς. Δηλαδή όχι μόνο απαλλάσσεται το κράτος από οποιαδήποτε ευθύνη για χρηματοδότηση αλλά τα βάρη των σπουδών φορτώνονται ακόμη περισσότερο στις πλάτες τις δικές μας και των οικογενειών μας. Όσο για την «ευεργετική» δράση των εταιριών την είδαμε ήδη στην διάλυση της φοιτητικής μέριμνας η οποία έχει παραχωρηθεί σε ιδιώτες.

 Μετατρέπουν το πτυχίο των φοιτητών που θέλουν να ασχοληθούν με την εκπαίδευση κυριολεκτικά σε κορνίζα! Αφαιρείται η ιδιότητα της «διδακτικής επάρκειας» από το πτυχίο μας! Με λίγα λόγια δηλαδή δε θα αρκεί το πτυχίο και ο διαγωνισμός ΑΣΕΠ για να μπορεί κάποιος να διοριστεί ως καθηγητής στο δημόσιο αλλά θα πρέπει να κυνηγάει την πιστοποίηση της διδακτικής επάρκειας μέσω πανάκριβων μεταπτυχιακών και κύκλων σεμιναρίων! Με μαθηματική ακρίβεια πετιούνται στην ανεργία χιλιάδες φοιτητές- υποψήφιοι εκπαιδευτικοί!

 Το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστώνκαλεί όλους τους Φοιτητικούς και Σπουδαστικούς συλλόγους, τους εκλεγμένους συνδικαλιστές των συλλόγων, όλους τους φοιτητές και σπουδαστές σε κάθε τμήμα και έτος να συζητήσουν, να απορρίψουν τα πορίσματα του διαλόγου.

Να προετοιμαστούμε, ώστε σε κάθε Πανεπιστήμιο και ΤΕΙ να στηθεί τείχος για να μείνουν στα χαρτιά τα πορίσματα του διαλόγου!

Print Friendly, PDF & Email
Share.

Comments are closed.