Συνδικάτο Εργατ/λων Τηλεπικοινωνιών – Πληροφορικής Αττικής: Όλοι 24 Ιούνη στην κινητοποίηση έξω από τα γραφεία του ΣΕΒ

Δημοσιεύτηκε στις

Το Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορικής Νομού Αττικής (ΣΕΤΗΠ) καλεί όλους τους εργαζόμενους του κλάδου σε μαζική κινητοποίηση την Τετάρτη 24 Ιουνίου στις 19:00, έξω από τα γραφεία του ΣΕΒ, με βασικό αίτημα την υπογραφή κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

Η κατάσταση στον κλάδο της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών επιδεινώνεται συνεχώς. Η εντατικοποίηση της εργασίας, η απλήρωτη υπερεργασία, οι απολύσεις και η εργασιακή ανασφάλεια δεν αποτελούν μεμονωμένα περιστατικά, αλλά τη «νέα κανονικότητα» που διαμορφώνεται συνολικά στον κλάδο.

Αυτή η πραγματικότητα δεν είναι τυχαία. Είναι αποτέλεσμα ενός πλαισίου που έχει διαμορφωθεί διαχρονικά από αντεργατικούς νόμους όλων των κυβερνήσεων (ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ), τις κατευθύνσεις της ΕΕ για την εργασία. Νόμοι για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας και για την 13ωρη εργασία αποτελούν «εργαλεία» που νομιμοποιούν την εντατικοποίηση με ωράρια και ευελιξία χωρίς όρια, στο βωμό της κερδοφορίας. Όπως η νέα μέγγενη στα δικαιώματά μας που προωθείται μέσω την κοινωνικής συμφωνίας Κυβέρνησης – ΣΕΒ – ΓΣΕΕ, η οποία επικυρώθηκε με την ψήφο ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ.

Να μην πληρώσουμε τις συνέπειες της στροφής στην πολεμική οικονομία

Στη σημερινή συγκυρία, αναδεικνύεται ολοένα και πιο έντονα η ανησυχία για τη γενίκευση των πολεμικών συγκρούσεων και τη βαθύτερη εμπλοκή της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς. Ο λαός καλείται ξανά να πληρώσει τα «σπασμένα» μέσα από την ακρίβεια, τις ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά, την ενεργειακή φτώχεια και τη συνεχή συμπίεση του εισοδήματος.

Ιδιαίτερα στον κλάδο μας, η εμπλοκή σε κρίσιμες υποδομές και έργα που συνδέονται με πολεμικούς σχεδιασμούς, όπως έργα εταιρειών για το ΝΑΤΟ, δείχνει πως η τεχνολογία και η εργασία μας αξιοποιούνται σε κατευθύνσεις που δεν έχουν σχέση με τις ανάγκες των εργαζομένων και του λαού.

Οι εργαζόμενοι και ο λαός δεν έχουν τίποτα να κερδίσουν από την εμπλοκή της χώρας στους ανταγωνισμούς και τις συγκρούσεις. Αντίθετα, καλούνται να πληρώσουν με νέες θυσίες μια οικονομία που μετατρέπεται όλο και περισσότερο σε πολεμική. Οι εργοδότες του κλάδου τρίβουν τα χέρια τους για πολεμικά έργα και σχεδιάζουν να δουλεύουμε παραπάνω, όσο και όποτε θέλουν για να προλάβουν τις προθεσμίες, για να είναι πιο ανταγωνιστικοί. Μάλιστα μας λένε, να μην νοιαζόμαστε για τα έργα που δουλεύουμε, ότι είναι καλό να υπάρχουν πολεμικά έργα γιατί έτσι θα πηγαίνει καλά η εταιρία, κάτι που συμφέρει και εμάς.

Η αλήθεια είναι ακριβώς η αντίθετη. Τόσα χρόνια ο κλάδος μετράει ρεκόρ κερδοφορίας αλλά τα προβλήματα δεν λείπουν από τους εργαζόμενους. Το 2025 ήταν χρονιά – ορόσημο για τους εισηγμένους ομίλους στο χρηματιστήριο, με τα καθαρά κέρδη να ξεπερνούν τα 12 δισ. ευρώ, ενώ οι εργαζόμενοι έχουν πραγματικό μέσο μισθό 18% μικρότερο από ότι πριν 14 χρόνια!

Απολύσεις, εντατικοποίηση και “ευελιξία” παντού

Το τελευταίο διάστημα οι εξελίξεις και η κατάσταση στους χώρους δουλειάς μας ένα πράγμα δείχνουν. Η εργοδοσία για τα κέρδη τους και τους ανταγωνισμούς δεν διστάζουν να κάνουν ότι σκαρφιστούν για να αυξάνουν τις ώρες που δουλεύουμε, είτε πληρωμένες είτε απλήρωτες, να μας τρέχουν για να παράγουμε περισσότερα, να απολύουν.

Όπως στον ΟΤΕ, που προωθούνται «ευέλικτα μοντέλα εργασίας» που περιλαμβάνουν 4ήμερα, 10ωρα έως και 48ωρες δουλειάς την εβδομάδα, εναλλαγές ωραρίων που παρουσιάζονται ως “σύγχρονα μοντέλα”, αλλά στην πράξη σημαίνουν εντατικοποίηση, αστάθεια και προσαρμογή της ζωής του εργαζόμενου στις ανάγκες της εταιρείας. Στην Allwyn, η απλήρωτη υπερεργασία αποτελεί πάγια πρακτική, με όρους που προβλέπουν μη πληρωμή υπερωριών και απουσία προσαυξήσεων για την νυχτερινή εργασία, τις Κυριακές και τις αργίες. Ενώ σε μια σειρά εταιρείες του κλάδο όπως η Νokia, η Openbet και η PowerFactors, οι εργαζόμενοι πληρώνουμε με απολύσεις τη στροφή στην πολεμική οικονομία, τις συγχωνεύσεις και τους σχεδιασμούς των εταιριών για να διασφαλίσουν τα κέρδη τους.

Η πραγματική εικόνα πίσω από την “ευελιξία”

Όταν η εργοδοσία μιλά για «ευελιξία» και «work-life balance», στην πράξη εννοεί εντατικοποίηση, αστάθεια και μεγαλύτερη πίεση. Ο εργαζόμενος καλείται να προσαρμόζει τη ζωή του στις ανάγκες της επιχείρησης, με αποτέλεσμα τον περιορισμό του ελεύθερου χρόνου, την αύξηση του άγχους και την επιδείνωση της υγείας και της ποιότητας ζωής. Η τεχνολογική πρόοδος, η αυτοματοποίηση και η τεχνητή νοημοσύνη, αντί να αξιοποιούνται για μείωση του εργάσιμου χρόνου, χρησιμοποιούνται για αύξηση της παραγωγικότητας και των κερδών, με λιγότερους εργαζομένους και περισσότερη δουλειά.

Εξάλλου και στην πρόσφατη συνέλευση του ΣΕΒ, αυτό φάνηκε να απασχολεί τους εργοδότες. Το πως δηλαδή θα ανέβει η παραγωγικότητα, ώστε να ανοίξει πολύ η στρόφιγγα της κερδοφορίας τους. Κάτι που δημιουργεί ένα εκρηκτικό μείγμα για τις ζωές μας. Μια ζωή πραγματικό εφιάλτη, με άπειρες ώρες δουλειάς, καθόλου χρόνο για εμάς και την οικογένεια μας, τους φίλους μας, και εξόντωση σωματική και ψυχική.

Η απάντηση βρίσκεται στη συλλογική μας δράση

Ό,τι κατακτήσεις έχει κερδίσει ο εργαζόμενος λαός, τις έχει κερδίσει με αγώνες! Δεν του χαρίστηκε τίποτα! Δεν περιμένουμε από κανέναν «μεσσία» να λύσει τα μεγάλα και βασανιστικά προβλήματα που καθορίζουν τη ζωή μας. Η πρόσφατη εμπειρία σε μία σειρά εταιρείες του κλάδου δείχνει ξεκάθαρα τον δρόμο. Στην OpenBet, το σωματείο προχώρησε σε μαζική στάση εργασίας για την υπεράσπιση των απολυμένων συναδέλφων δείχνοντας στην πράξη ότι η συλλογική δράση μπορεί να βάλει εμπόδια στις εργοδοτικές αποφάσεις. Αντίστοιχα, στη Nokia, το σωματείο αντέδρασε άμεσα και οργανωμένα απέναντι στις απολύσεις, κινητοποιώντας τους εργαζόμενους και απαντώντας συλλογικά στην εργοδοτική επίθεση. Στη Unisystems, η Σωματειακή Επιτροπή του ΣΕΤΗΠ παρενέβη άμεσα με ανακοίνωση και εξόρμηση στους χώρους δουλειάς, ενημερώνοντας τους συναδέλφους και εκφράζοντας έμπρακτα την αλληλεγγύη στον απολυμένο εργαζόμενο.

Η εμπειρία από όλους αυτούς τους χώρους δείχνει καθαρά ότι η αγανάκτηση μεγαλώνει απέναντι στις απολύσεις, την εντατικοποίηση και την ανασφάλεια, την ίδια στιγμή που οι εταιρείες μιλούν για ανάπτυξη, επενδύσεις και τεχνολογική πρόοδο. Στέλνουμε ξεκάθαρο μήνυμα ότι θα είμαστε δίπλα σε κάθε συνάδελφο που χτυπιέται, σε κάθε απόλυση. Δεν θα επιτρέψουμε να συνεχιστεί η υποβάθμιση της ζωής μας και η μετατροπή της εργασίας μας σε διαρκή ανασφάλεια και πίεση.

Όμως η πραγματικότητα δείχνει και κάτι άλλο: όταν οι εργαζόμενοι οργανώνονται, όταν στεκόμαστε ο ένας δίπλα στον άλλο, μπορούμε να βάλουμε εμπόδια, να ανατρέψουμε σχεδιασμούς και να κερδίσουμε νίκες. Όπως οι συνάδελφοι μας στις κατασκευές, στα τρόφιμα, στο λιμάνι του που υπέγραψαν ΣΣΕ το προηγούμενο διάστημα.

Η υπογραφή κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, που θα κατοχυρώνει σύγχρονα δικαιώματα, αξιοπρεπείς μισθούς και σταθερό εργάσιμο χρόνο, δεν είναι το τέλος αλλά η αρχή! Η αρχή για να μπορέσουμε να ζούμε όπως μας αξίζει και να απολαμβάνουμε τους καρπούς της δουλειάς μας.

Μπορούμε να τα καταφέρουμε και θα τα καταφέρουμε μόνο συλλογικά, με οργάνωση, αλληλεγγύη και αγώνα.

Διεκδικούμε:

  • Να μην πληρώσουμε τη στροφή στην πολεμική οικονομία και την πολεμική εμπλοκή.
  • Σταθερός εργάσιμος χρόνος με 7ώρο ημερησίως και 35ώρο σε επίπεδο εβδομάδας, Να κατοχυρωθεί η ανάπαυση μας, να απαγορευτεί κάθε διευθέτηση του χρόνου εργασίας.
  • Να καταχωρηθούν οι μισθοί εισαγωγής, μαζί με την αναγνώριση των πτυχίων και της προϋπηρεσίας από την πρώτη μέρα δουλειάς – Να μπει φρένο στις υπερωρίες και το standby που μας εξαντλούν, καμία ώρα απλήρωτη.
  • Να διασφαλίσουμε την καλοκαιρινή μας άδεια, όπως και μια σειρά ακόμη άδειες και μέτρα προστασίας της μητρότητας και της πατρότητας – Να αναγνωριστούν οι επαγγελματικές ασθένειες και οι επαγγελματικοί κίνδυνοι.

Όλες και όλοι την Τετάρτη 24 Ιουνίου στις 19:00 έξω από τα γραφεία του ΣΕΒ

Όλες και όλοι στο Πανελλαδικό Συλλαλητήριο στην Θεσσαλονίκη στις 5 Σεπτέμβρη

Περισσότερα

Ένωση Λογιστών Ελεγκτών Περιφ. Αττικής: Καταγγελία για την απαγόρευση εισόδου στην Παλαιστίνη αντιπροσωπείας συνδικαλιστών από την Ελλάδα

Καταγγελία για την απαγόρευση εισόδου στην Παλαιστίνη αντιπροσωπείας συνδικαλιστών από την Ελλάδα από το...

Ομοσπονδία Μεταλλωρύχων Ελλάδας: Όχι στην καταστροφή του μεταλλευτικού εξοπλισμού στα ορυχεία της ΔΕΗ

ΧΑΡΙΣΤΙΚΗ ΒΟΛΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΠΟΛΙΓΝΙΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕ ΑΝΑΤΙΝΑΞΗ ΤΟΥ ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΣΤΑ ΟΡΥΧΕΙΑ ΤΗΣ...

Συνδικάτο Επισιτισμού-Τουρισμού-Ξενοδοχείων Αττικής: Όλοι στην απεργία 24 Ιούνη

Η εργοδοτική αυθαιρεσία Ξενοδοχειακών ομίλων – εργολάβων και μεγάλων εταιρειών εστίασης ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ! ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ...